וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר היס"מ שהיכה חייל בחולון יפוטר: "אין לו מקום במשטרה"

28.4.2015 / 18:43

המפכ"ל יוחנן דנינו הודיע שהשוטר, שתועד מכה חייל שביקש לעבור את הכביש, יודח מהמשטרה בכפוף לשימוע: "יש לנו דרך ברורה - מי שלא ילך בה, לא יהיה אתנו". גם המתנדב שהיה מעורב בתקרית האלימה ישוחרר

עריכה: יאיר דניאל, טל רזניק; צילום: צילומי אבטחה, חטיבת דוברות המשטרה

המפכ"ל רב-ניצב יוחנן דנינו הודיע היום (שלישי) שבכוונתו לפטר את שוטר היס"מ שתועד אתמול מכה חייל בחולון ביחד עם מתנדב במשטרה, ללא סיבה נראית לעין. זאת, בכפוף לשימוע שייערך לשוטר, שכבר הושעה מתפקידו אחרי פרסום התיעוד הקשה של התקרית.

"האירוע הזה הוא אירוע חמור בכל קנה מידה. כך אנחנו מתייחסים אליו, וכך התייחסנו בעבר לכל אירועי האלימות", אמר דנינו בביקור ביחידת השיטור הימי של מחוז צפון. "יש לנו דרך מאוד ברורה - מי שלא ילך בה, לא יהיה אתנו. לכן, השוטר הזה הושעה מידית והוא גם יפוטר בהמשך בכפוף לשימוע. אין מקום לשוטרים כאלה במשטרת ישראל".

עוד ידיעות בוואלה NEWS
קטאר וטורקיה מקדמות הפסקת אש שתכלול הקמת נמל צף מול עזה
ההורים באו לנתב"ג, נואשים למידע: "מי ראה את אור?"
ישראלית בבולטימור לאולפן וואלה! NEWS: "מפחיד פה, אווירה של היסטריה"

התקרית אירעה אתמול ברחוב בחולון, שעה שזה נסגר למעבר בעקבות טיפול בחפץ חשוד. בסרטון ממצלמת אבטחה סמוכה נראה שוטר היס"מ שהוצב ברחוב פונה לחייל שרצה לעבור את הכביש עם אופניו, ומבקש ממנו לעזוב את המקום. אז, מסיבה לא ברורה, וללא כל אלימות מצדו של החייל מתנפל עליו השוטר ומכה אותו, כפי שנראה בסרטון. שוטר נוסף, מתנדב, הצטרף והיכה אף הוא את החייל. האחרון נעצר בגין תקיפת שוטרים.

"השוטרים עושים עבודת קודש"

נוסף על השעיית שוטר היס"מ, הודיע המפכ"ל שהמתנדב שהיה באירוע הוצא משירות המשטרה ושהוא לא ישרת בה עוד. "צריך להבין שיש 30 אלף שוטרים ו-37 אלף מתנדבים שעושים עבודת קודש", אמר דנינו, שביקש להדגיש כי "המקרים הקיצוניים לא מצביעים ולא מעידים על הכלל". לטענתו, המקרים הללו פוגעים במשטרה ומסבים לה נזק. "אנחנו לא ניתן לזה יד. אני אמרתי את זה ואני אחזור ואגיד זאת בעתיד".

לדברי המפכ"ל, על אף המקרה המקומם, ישנה ירידה דרמטית במספר אירועי האלימות בקרב שוטרים. לטענתו, ב-2014 נפתחו כ-450 תיקים נגד שוטרים, בעוד ששנה לפני כן עמד המספר על 1,200. "אנחנו לא ניתן לאירועים מהסוג הזה של מה שהיה בחולון להפריע לנו בדרך המאוד ברורה שבה הולכת משטרת ישראל", סיכם.

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully