וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפונדקאיות מנפאל יורשו ללדת בישראל; הרב שרלו: "הן שפחות"

26.4.2015 / 17:07

שרלו, מבכירי הציונות הדתית, התייחס להסדרת מעמדם הצפויה של הורים ותינוקותיהם שישובו מהמדינה מוכת האסון. "הצלתן כמעשה הומני מוצדק, לא מאפיל על השערורייה הזאת, שאינה אתית ואינה חוקית"

צילום: רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

הרב יובל שרלו, מבכירי הציונות הדתית, התייחס היום (ראשון) לאישור שניתן לפונדקאיות מנפאל ללדת בישראל בעקבות רעש האדמה עז שפקד את המדינה אתמול ."היחס האנושי לפונדקאיות בנפאל והצלתן כמעשה הומני מוצדק", כתב הרב בחשבון הטוויטר שלו. "אך הוא לא יאפיל על השערורייה של עצם הפונדקאות מסוג זה, שאינו אתי ואינו חוקי ודומה לשפחות".

הביקורת של שרלו מגיעה, כאמור, על רקע יצאתם הצפויה של שתי טיסות מנפאל על מנת להשיב ארצה 25 תינוקות בני יומם והוריהם שעברו תהליך פונדקאות והסדרת מעמדם. זאת בעוד קבוצה של עשרות הורים לעתיד שהפונדקאיות שלהם שוהות בקטמנדו וצפויות ללדת בזמן הקרוב, עדיין מביטים בדאגה גדולה במתרחש. התנאים בבתי החולים בבירה כרגע אינם ראויים לכך, והם אף צפויים להחמיר. עם זאת, 25 זוגות ופונדקאיות הצפויות ללדת בקרוב יכולים לנשום לרווחה, לאחר שבישראל החליטו לאשר את בקשתם להביא את הנשים ללדת בארץ.

אמש הגישו הזוגות בקשה דחופה למשרד הפנים, באמצעות חברות הפונדקאות, בבקשה לאפשר לפונדקאיות להגיע ללדת בישראל. שר הפנים גלעד ארדן ביקש לאשר את הפנייה בשל הנסיבות ההומניטריות, אך גורמים במשרד המשפטים הודיעו כי אין בסמכותו של שר הפנים לאשר את הבקשות, שכן יש לבחון היבטים שונים של אישור הבקשה, ובהן סוגיות של סחר בבני אדם. היום, בתום דיונים, הוחלט לתמוך בעמדת השר ארדן ולאשר את כניסת הנשים לישראל.

ברשות האוכלוסין וההגירה ינסחו בהקדם קריטריונים ברורים שיבטיחו את בריאותן של הנשים ואת רצונן להגיע ללדת בישראל, וכן יבטיחו הימנעות ממה שעלול להיתפס כסחר בבני אדם. כמו כן, יעמדו ברשות בקשר עם החברות ועם ההורים המיועדים ויערכו רשימות מסודרות של הלידות הצפויות כדי להבטיח הליך מסודר ותקין לכל הצדדים.

"אנחנו עושים הכול כדי למצוא פתרון, שיהיה קודם כל הומניטרי, עבור הנשים שנמצאות בהריון ועושות לנו טובה גדולה, ובודקים אפשרות להביא אותן ארצה ללידה", סיפר יואב, שבימים אלה נמצא בהליך פונדקאות עם תאומים בנפאל. יואב ובן זוגו מנסים להביא ילד לעולם זה שבע שנים, וכעת והפונדקאית שלהם בחודש השמיני להריונה. "ברגע ששמעתי על רעש האדמה מיד התחלתי להפוך עולמות על מנת לראות שהפונדקאית שלנו בסדר", אמר. "אחרי כמה טלפונים ראינו שהיא בסדר ואפילו שלחו לי תמונה שלה. היא הייתה מאושפזת בבית החולים במהלך האירוע, ופינו את כולם לחצר. כעת, עד שלא יתחזקו סדקים במקום, לא ניתן יהיה לחזור לשם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נזקי רעש האדמה – בקטפור, קטמנדו – נפאל, 26 באפריל 2015. AP
ההרס בעקבות רעש האדמה בנפאל, היום/AP

פאל הפכה בשנה האחרונה ליעד מבוקש לפונדקאות של יחידים וזוגות חד-מיניים, במדינה נולדו יותר מ-60 תינוקות להורים ישראלים, ועשרות צפויים להיוולד שם בחודשיים הקרובים. בית החולים שבו ילדו הפונדקאיות קרס בחלקו ,מה שמעלה שאלה גדולה באשר להשלמת ההליך.

ב-2013 הודיעה הודו, שהייתה יעד מרכזי להליכי פונדקאות, על שינוי חוק הכניסה למדינה לביצוע ההליך. על פי השינוי, נדרשת לשם כך ויזה רפואית, וזו תוענק רק לזוגות הטרוסקסואליים נשואים. בחיפוש אחר יעד חלופי בעלות דומה וברמה רפואית נאותה, נחתו עשרות זוגות ישראלים חד-מיניים בתאילנד. אלא שזמן קצר אחרי לידת התינוקות הראשונים התברר כי הרשויות התאילנדיות לא רואות את הדבר בעין יפה, וכי החקיקה הקיימת במדינה מקשה על הרשויות הישראליות להנפיק דרכונים לתינוקות, שהם על פי החוק המקומי אזרחים תאילנדים. בעקבות מצב דברים זה הודיע משרד החוץ הישראלי על הגבלת הסיוע להורים שיבצעו את ההליך במדינה עד סוף נובמבר אשתקד.

בעקבות זאת נבחרה נפאל כפתרון חלופי. אלא שעל מנת לפעול על פי חוקי המדינה, האוסרת על נפאליות לשמש פונדקאיות, ההליך נפרס על שתי מדינות: ההליך מתחיל בהפריה שמתבצעת בהודו עם פונדקאית הודית, ושם הפונדקאיות נשארות עד לשליש השלישי. בשלב זה טסה הפונדקאית לקטמנדו, נפאל, ושם היא שוהה עד הלידה. לאחר מכן נרשמים בני הזוג הישראלי כהורי התינוק, ועל פי ההליך השגרתי מבקשים הנפקת דרכון ישראלי כדי לשוב ארצה. בפברואר 2014 נולדו במדינה התינוקות הראשונים לזוגות ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully