וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש בסרטון ראשון מתימן: "נשסף את גרונם של החות'ים"

הארגון תיעד קבוצת לוחמים במדבריות המדינה כשהם מתאמנים בנשק ומאיימים לתקוף את המורדים השיעים שכבשו שטחים נרחבים במדינה. "אנשינו צמאים לדמכם כדי לנקום את כבוד הסונים"

עריכה: קשת סידי

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פרסם אמש (שישי) סרטון ובו מתועדים לראשונה לוחמיו מתאמנים במדבריות תימן ומאיימים לתקוף את המורדים החות'ים. בסרטון, שאורכו תשע דקות, נראים לוחמי הארגון הסוני הקיצוני במדי צבאי כשהם מתאמנים במקום שנטען כי הוא סמוך לבירה צנעא, שעליה שולטים המורדים השיעים. הלוחמים נראים בסרטון נושאים רובי קלשניקוב, מכונות ירייה ואר-פי-ג'י ויורים בחלק מכלי הנשק שלהם.

לאחר מכן, מי שנראה כמנהיג הקבוצה, תוקע את דגל הארגון בחול ומכריז כי "חיילי החליפות הגיעו לתימן כדי לחתוך את גרונותיהם" של החות'ים. "אנשינו צמאים לדמכם כדי לנקום את כבוד הסונים ולשחרר את האדמות שכבשתם", הכריז בסרטון מפקד הקבוצה. לאחר מכן הוא קרא לכל הגברים הסונים הכשירים לקרב להצטרף למלחמה בחות'ים, שמותקפים בחודש האחרון על ידי כוחות הקואליציה הסעודית.

לקריאה נוספת על "המדינה האיסלאמית"
דיווח: מנהיג דאעש אל-בגדאדי נפצע קשה בהפצצה בעיראק
מבקשי מקלט מאריתריאה שעזבו את ישראל הוצאו להורג בידי דאעש
משטרת הטרור: נחשף "המוח" מאחורי עליית דאעש בסוריה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי דאעש מתאמנים בנשק/מערכת וואלה!, צילום מסך

יום לפני פרסום הסרטון, קיבלה "החטיבה הירוקה", זרוע חדשה של דאעש, אחריות על מתקפה נגד הלוחמים השיעים במחוז איב שבמרכז המדינה, כשחמישה מורדים נהרגו בפיצוץ מכונית תופת. זאת הייתה המתקפה השנייה בתימן שעליה מקבל אחריות הארגון, שכבש שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה וששלוחותיו פועלים גם בלוב ובמדינות נוספות במזרח התיכון. ב-20 במרץ נהרגו 142 בני אדם ועוד 350 נפצעו בסדרת פיגועי התאבדות במסגדים שיעיים בבירה צנעא.

פרט לנוכחות החדשה של דאעש במדינה, הזרוע של אל-קאעדה בחצי האי ערב פועלת אף היא בתימן ונחשבת למסוכנת ביותר מבין זרועות הארגון. היא מנהלת אף היא מאבק משלה בכוחות המשטר ובחות'ים בדרום-מזרח המדינה. שני הארגונים הסונים מחשיבים את החות'ים השיעים לכופרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נשחרר את האדמות שכבשתם". מפקד קבוצת הלוחמים תוקע את דגל הארגון באדמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully