וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים השתתפו בתהלוכה לציון יום הנכבה בגליל התחתון

23.4.2015 / 17:48

בצעדה הונפו דגלי פלסטין ונשמעו קריאות נגד הריסת בתים במגזר הערבי. הצעדה הסתיימה על חורבות הכפר הפלסטיני חדת'א, ששכן מעל יבנאל עד שנת 1948. "לא נשכח ולא נסלח ואין שום פתרון ללא זכות השיבה"

צילום: אתר "פאנט"

אלפי בני אדם השתתפו היום (חמישי) בצעדה לציון יום הנכבה שנערכה באזור רמת יבנאל שליד טבריה. בצעדה, שאורגנה על ידי ועד העקורים הפנימיים, נשמעו קריאות נגד הריסת בתים במגזר הערבי, לצד קריאות שלא לוותר על זכות השיבה.

המורים שלא מפחדים ללמד על ה"נכבה": "הפליטים לא התאדו"

"למטבע היום יש שני צדדים", הסביר ח"כ אחמד טיבי (תע"ל) שהשתתף באירוע. "ביום הזה העם שלי והציבור שלנו מעלה זיכרון של עם שהתרסק, של הרס, גירוש ואסון שפגע בעם הפלסטיני כולו והוא נמשך עד עצם היום הזה, כאשר מיליונים עדיין חיים בגלות, במחנות פליטים ותחת כיבוש".

עוד בוואלה חדשות:
בשל מזג האוויר: תנועת מטיילים דלילה ברחבי הארץ
תמונות מרהיבות: מטוסי חיל האוויר בשמי הארץ
סקר עצמאות: הישראלים מרוצים מהחיים - ומתביישים בפוליטיקאים

תהלוכה לציון יום הנכבה, סמוך לחדת'א אפריל 2015. פאנט
"סיום הכיבוש וחירות לכולם היא התקווה". התהלוכה, היום/פאנט

"שום צד לא יכול לזכות בחופש וחירות אם הוא ממשיך לגזול את חירותו של עם אחר", הוסיף ח"כ טיבי. "היום נשתתף בצעדת הכפרים העקורים והפעם בכפר חדת'א ליד טבריה כדרכנו כל שנה. נחנך את הדור הצעיר לזכור את הנרטיב שלנו ולהביט קדימה כדי לממש את זכותנו הן כיחידים והן כקולקטיב. מתחת להריסות תמיד יש פרח ויש תקווה. סיום הכיבוש וחירות לכולם היא התקווה".

חה"כ ד"ר באסל גטאס (בל"ד) שהשתתף גם הוא באירוע, אמר כי "בזמן שמדינת ישראל מנסה למכור לעולם מצג שווא של דו-קיום ושוויון, על ידי הדלקת משואת יום העצמאות בידי בודדים אשר הטמיעו את התבוסה עד כדי הערצה למדכא ולניצחונו, עשרות אלפי צועדים מעברים היום מסר ברור למדינה היהודית". לדבריו, "על הנכבה לא נשכח ולא נסלח ואין שום פתרון ללא זכות השיבה".

"היום, כשהריסת הבתים בנגב ובגליל נמשכת, דיכוי המיעוט הערבי נמשך ושליטת המדינה היהודית ניכרת בכל אורחות חיינו, הנכבה בעצם נמשכת", הוסיף גטאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אלפים ציינו את יום הנכבה. פאנט
"שליטת המדינה היהודית ניכרת בכל אורחות חיינו"/פאנט

בצעדה השתתפו בין היתר חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת, נציג אש"ף ונציג מטעם מנהלת הפליטים של אש"ף. הצעדה הסתיימה על חורבות הכפר הפלסטיני חדת'א, ששכן במקום עד שנת 1948. על פי רישומים שונים, עד שנכבש במלחמת העצמאות, התגוררו בכפר כ-600 בני אדם. בכל אזור רמת סירין, שבין כפר תבור למנחמיה, שכנו עד מאי 48' שלושה כפרים פלסטינים קטנים.

"הנכבה" - ה"אסון" בעברית, הוא הכינוי העממי הפלסטיני לגירוש מאות אלפי ערבים במהלך מלחמת העצמאות. מדי שנה מקיימים ערביי ישראל צעדות לציון יום הנכבה ביום העצמאות של מדינת ישראל. בשנה שעברה נרשמה מתיחות בגליל התחתון לקראת הצעדה, אולם האירוע נגמר ללא אירועים מיוחדים.

תהלוכה לציון יום הנכבה, סמוך לחדת'א אפריל 2015. פאנט
תהלוכה לציון יום הנכבה, סמוך לחדת'א אפריל 2015/פאנט
תהלוכה לציון יום הנכבה, סמוך לחדת'א אפריל 2015. פאנט
תהלוכה לציון יום הנכבה, סמוך לחדת'א אפריל 2015/פאנט
תהלוכה לציון יום הנכבה, סמוך לחדת'א אפריל 2015. פאנט
תהלוכה לציון יום הנכבה, סמוך לחדת'א אפריל 2015/פאנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully