וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר עצמאות: הישראלים מרוצים מהחיים - ומתביישים בפוליטיקאים

למרות מחירי הדיור, צוק איתן, המיאוס מהפוליטיקאים וסרטוני השוקולד: 82% מהציבור היהודי גאה להיות ישראלי, ויותר ממחצית ממנו מרוצה מהחיים כאן - כך עולה מסקר TNS שנערך עבור וואלה NEWS. צפו בדיווח מהאולפן השקוף

מערכת וואלה!

השנה שחלפה בין יום העצמאות תשע"ד ליום העצמאות תשע"ה הייתה שנה לא קלה: מלחמה בדרום, בחירות, מחירי דיור מאמירים, משבר ביחסים עם ארה"ב ושיחות גרעין איראני. למרות כל אלה למעלה מ-57% מהציבור טוענים שהם בסך הכל מרוצים מהחיים בישראל, כך לפחות על פי סקר TNS שנערך עבור וואלה חדשות. 11% מהנשאלים אף העידו על עצמם שהם מרוצים מאוד.

מהסקר האינטרנטי, שנערך בשבוע שעבר בקרב 500 משיבים יהודים בגילאי 65-18, עולה כי גברים מרוצים יותר מנשים מהחיים בארץ (62.1% לעומת 52.2% בהתאמה), וצעירים, אולי באופן טבעי, מרוצים יותר ממבוגרים (61.9% לעומת 57.2% בהתאמה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
57% מהציבור טוענים שהם בסך הכל מרוצים מהחיים בישראל./מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד מכל שלושה צעירים היה מעדיף לחיות במדינה אחרת

בשנה שבה עסקנו ביוקר המחייה ובמחיר המילקי בברלין מתברר כי מרבית הציבור (71.2%) היה מעדיף לחיות בישראל, אם כל האפשרויות היו פותחות בפניהם, אבל 28.8% מהנשאלים היו בכל זאת מעדיפים לחיות במדינה אחרת. כאשר בוחנים את התוצאות לפי חתכי גיל מתברר כי דור הביניים (גילאי 49-30) מיואש יותר מאחרים: 35.3% היום מעדיפים לחיות במדינה אחרת, לעומת 17.3% מבני ה- 65-50 ו- 30.2% מבין בני ה-29-18.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרבית הציבור מעדיף לחיות בישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרוצים מצה"ל, נותנים ציון נכשל לפוליטיקאים

הנשאלים בסקר התבקשו להעניק לחמישה גופים ציון מ-1 ועד 5 על פי שביעות רצונם. צה"ל היה הגוף שקיבל את הציון הגבוה ביותר 4.5, אחריו בית המשפט עם 3 נקודות, מערכת החינוך והתקשורת מקבלות ציון של 2.5 כל אחת והממשלה כבר זוכה לציון נכשל 2.2 מתוך 5.

למרות שבחודשים האחרונים רבו הפרסומים על הישראלי המכוער, 82% מהנשאלים בסקר השיבו כי הם גאים להיות ישראלים, מחצית מהם (49.2%) אפילו גאים מאוד. רק אחוז מהנשאלים השיבו כי הם כלל לא גאים להיות ישראלים.
הנשאלים גם התבקשו להשיב האם מדינת ישראל תמשיך להתקיים בעוד 67 שנים, יותר ממחצית (52%) בטוחים שישראל תמשיך להתקיים, כ-26% חושבים שהיא תמשיך להתקיים, 3% מהנשאלים, פסימיים במיוחד, סבורים שישראל לא תתקיים בעוד 67 שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למרות הכול, גאים להיות ישראלים./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully