וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: פיצוץ אדיר בבסיס סקאדים בצנעא, חשש לעשרות הרוגים

20.4.2015 / 17:18

עדי ראייה תיארו את הפיצוץ הבוקר בבירת תימן כעוצמתי ביותר מאז החלו הפצצות הקואליציה הסעודיות: "זו הפעם הראשונה מתחילת המבצע שחלונות ביתי נופצו"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

סרטון שצולם הבוקר (שני) בצענא, בירת תימן, תיעד את מה שתואר כפיצוץ האדיר ביותר שהחריד את העיר מאז תחילת מבצע "סופה נחרצת". תושבים תיארו את הפיצוץ כ"כזה שהרגיש כמו רעידת אדמה", וכהחמרה משמעותית בסדרת המתקפות האוויריות של הקואליציה הסעודית, הנאבקת במורדים החות'ים בתימן.

בסרטון שתיעד את הפיצוץ נראה אזור פאג'-עטאן, בפרבריה הדרומיים של צנעא. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, ההפצצה כוונה לעבר בסיס שבו אוחסנו טילי סקאד. לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", יש חשש לחייהם של עשרות בני אדם שהיו באזור הפיצוץ. עדי ראייה אמרו כי חלונות בתים נופצו אפילו במרחק קילומטרים רבים מאזור הפיצוץ.

תושב צנעא, עדל מנסור, אמר לרויטרס כי "בפעם הראשונה מאז תחילת ההפצצות, חלונות ביתי התנפצו". לדבריו, "הילדים מבועתים, ואחד מקרובי המשפחה התעלף בשל עוצמת הפיצוץ". עד ראייה באחד מבתי החולים באזור אמר כי חדר המיון התמלא עד אפס מקום, אחרי שהובהלו אליו נפגעים ש"זעקו בשל הפצעים שנפערו בגופם מהשברים המתעופפים".

פיצוץ בבסיס סקאדים מדרום לבירת תימן צנעא – 20 באפריל 2015. רויטרס
הפיצוץ בצנעא, הבוקר/רויטרס

עשרות ואף מאות אזרחים נהרגו מאז החלה המערכה האווירית בתימן לפני שלושה שבועות. ההפצצות מתמקדות במתקנים צבאיים ברחבי תימן, אך גם פוגעות במפעלים, בתחנות גז ובשכונות אזרחיות. מנהיג הח'ותים, עבד אל-מלכ אל-חות'י, האשים אמש את ערב הסעודית בניסיון לפלוש לתימן ולכבוש אותה כדי להפוך אותה למדינת חסות. אל-חות'י, נאם בטלוויזיה והצהיר כי לתימן יש את הזכות להתנגד ל"אגרסיביות" של ריאד בכל האמצעים שעומדים לרשותה.

"העם התימני שואב את הלגיטימיות שלו מהקוראן ולא זקוק לאישור ממועצת הביטחון של האו"ם", הדגיש אל-חות'י, שהתייחס להחלטה של המועצה משבוע שעבר, שהטילה סנקציות עליו ועל גורמים בכירים נוספים בשורות המורדים השיעים הנתמכים בידי איראן. "העם שלנו לא ייכנע לתוקפנות. אפילו ילדים התגייסו למאבק". לדבריו, "ארצות הברית תומכת במתקפות נגד תימן ומכווינה אותן". הוא טען כי ארצות הברית, ישראל וסעודיה "הורגות חפים מפשע ותוקפות את התשתיות של תימן כשהן הורסות מסגדים, בתי ספר, שווקים ומקומות נוספים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
פיצוץ בבסיס סקאדים מדרום לבירת תימן צנעא – 20 באפריל 2015. רויטרס
הריסות בצנעא אחרי הפיצוץ, הבוקר/רויטרס
פיצוץ בבסיס סקאדים מדרום לבירת תימן צנעא – 20 באפריל 2015. רויטרס
פיצוץ בבסיס סקאדים מדרום לבירת תימן צנעא – 20 באפריל 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully