וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום חקירה: נאסר על פאינה קירשנבאום לצאת מהארץ

19.4.2015 / 12:29

סגנית השר לשעבר, החשודה שגרפה כספים בתמורה לתקצוב עמותות, עוכבה לחקירה, ובתומה שוחררה לביתה בתנאים מגבילים. גם בני משפחתה נחקרו, וחיפוש נערך בביתה. אתמול הודיע המפכ"ל דנינו כי מדובר בישורת האחרונה של חקירת פרשת השחיתות

צילום: דוד קורן, עריכה: גדי וינסטוק

(המפכ"ל דנינו: יש שישה עדי מדינה בפרשת השחיתות)

סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום עוכבה הבוקר (ראשון) פעם נוספת לחקירה פרשת השחיתות, המכונה "פרשת ישראל ביתנו", שבמסגרתה היא חשודה שנהגה לכאורה להעביר תקציבי מדינה לעמותות שונות במגזר הציבורי בתמורה לכספים שהועברו גם לחשבון הבנק הפרטי שלה. חקירתה נמשכה כשעה, ובסיומה שוחררה לביתה בתנאים מגבילים, ובהם איסור יצירת קשר עם מעורבים בפרשה ואיסור יציאה מהארץ.

גם בנה, ובתה וכמה בני משפחה נוספים של קירשנבאום עוכבו לחקירה, והמשטרה ערכה חיפוש בביתה. במהלך החיפוש, נתפסו מסמכים ומחשבים. חקירתה באה לאחר תקופה ארוכה שבה לא נעצרה או עוכבה בשל חסינותה הפרלמנטרית.

אתמול הודיע מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו כי חקירת הפרשה הגיעה לישורת האחרונה. "אני מעריך שהחקירה תסתיים עד אמצע-סוף מאי", אמר דנינו באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. בריאיון לוואלה חדשות הוסיף המפכ"ל כי המשטרה צפויה להמליץ על הגשת לפחות 12 כתבי אישום בפרשה.

עוד על פרשת "ישראל ביתנו":
דנינו: יש תשתית להעמדה לדין של בכירים בפרשת ישראל ביתנו
מזכיר הממשלה לשעבר החשוד בפרשת השחיתות - עובד יחזקאל
ישראל ביתנו: המעצרים בפרשה - הסחת דעת מפרישות הניצבים

פאינה קירשנבאום. ראובן קסטרו
גם בני משפחתה עוכבו לחקירה/ראובן קסטרו

בחודשים האחרונים פעלו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) במטרה להגיע למעורבים נוספים ששמם נקשר בפרשה. המשטרה הצליחה לשכנע שישה חשודים, שמעורבותם שולית באופן יחסי, לחתום על הסכמי עד מדינה, שיסייעו לחוקרים להגיע לחשודים פוטנציאליים בדרג בכיר, הכוללים מלבד קירשנבאום את שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב וראש מטה מפלגת ישראל ביתנו דאוד גודובסקי.

גודובסקי חשוד כי בתמורה לניהול העברות הכספים לעמותות עבור קירשנבאום, הוא קיבל בעצמו נתח מהם. השר לשעבר מיסז'ניקוב חשוד בקבלת שוחד, בתיווך בשוחד ובשיבוש הליכי חקירה. על פי החשד, הוא העביר תקציבים לגופים שונים, בשיטה דומה לזו שהפעילה קירשנבאום לכאורה.

בין החשודים הנוספים, שעל פי ההערכה תמליץ המשטרה להעמיד לדין, גם מנכ"ל משרד החקלאות רמי כהן, שסייע לכאורה במנגנון העברות הכספים, ומנכ"ל חברת נ.ת.ע. אלכס ויז'ניצר, שנחשד במעורבות בהסטת כספי ציבור בתמורה לשוחד ולמינויים פוליטיים. גורמים נוספים שמעורבים בפרשה, ובהם ראשי מועצות, צפויים להופיע אף הם ברשימת ההמלצות להעמדה לדין.

(עדכון ראשון: 9:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully