וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני נגד סעודיה: "תוקפת נשים וילדים חפים מפשע בתימן"

נשיא איראן תקף את המבצע של קואליציית מדינות ערב בראשות הממלכה נגד החות'ים. "זרעתם את זרעי השנאה בלב תושבי האזור". בתוך כך, מלך סעודיה הקצה 274 מיליון דולרים לסיוע הומניטרי בתימן

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(סגן נשיא תימן: "מקווים שלא תהיה פלישה קרקעית לתימן")

נשיא איראן, חסן רוחאני, תקף הבוקר (שבת) את ערב הסעודית ואת יתר מדינות הקואלצייה הלוחמת במורדים החות'ים בתימן במסגרת מבצע "סופה נחרצת". "תקיפת אנשים חפים מפשע היא דבר מגונה אשר לא מעניק כבוד לאיש", אמר רוחאני במהלך מצעד צבאי שנערך לציון יום הצבא.

"מהי המשמעות של סיוע כלכלי וצבאי לטרוריסטים בסוריה, עיראק ולבנון ושל תקיפת המדוכאים החפים מפשע בתימן?", תהה חמינאי והוסיף: "לאיזו מטרה הדברים נעשים? האם הרג ילדים מעניק לכם כוח? אתם זרעתם את זרעי השנאה בליבם של תושבי האזור והם יגיבו על כך בקרוב".

רוחאני שיבח את הצבא האיראני ואמר כי על מדינות האזור ללמוד מהדוקטרינה ההגנתית של צבא איראן. הוא קרא למדינות הקואליציה להפסיק לגרום להסתה באזור ולהפסיק את התקפותיהם על "ילדים וזקנים מדוכאים בתימן".

עוד בוואלה חדשות:
הושג הסכם: ישראל תעביר לפלסטינים את כספי המסים
התחזית: מעונן חלקית עד נאה, בהמשך השבוע - התחממות ניכרת
אוסטרליה: 5 נערים חשודים כי תכננו פיגוע בהשראת דאעש

נשיא איראן חסן רוחאני, אפריל 2015. AP
"אין בעיה שלא ניתן לפתור דרך המשא ומתן"/AP

הנשיא האיראני התייחס גם לשיחות הגרעין המתנהלות בין איראן והמעצמות ואמר: "אנו רוצים להראות לעולם ולמדינות האזור כי אין בעיה באזור ובעולם שלא יכולה להיפתר בשולחן המשא ומתן ובאמצעות ההיגיון".

אתמול תקף מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה את מטרות מבצע "סופה נחרצת" והביע תמיכה במורדים החות'ים. "הלבנונים יכולים לראות את הדמיון בין מלחמת יולי (מלחמת לבנון השנייה) למלחמה בתימן", אמר. "גם שם היה מצור, הרעבה וטבח באזרחים. אבל ניצחנו. הסתכלו על כל מה שקורה בתימן ותבינו שזו אותה מלחמה, ותוצאתה תהיה אותה תוצאה". עוד אמר נסראללה: "אומרים שזו מלחמה בין שיעים לסונים. אומרים שמטרתה היא להגן על העם התימני. אך מדובר במלחמה לצרכים פוליטיים. מדובר במתקפה שמטרתה להחזיר את ההגמוניה האמריקנית-סעודית לתימן, אחרי שהעם דחה אותה".

אובמה נחת בערב הסעודית ונפגש עם המלך סלמאן. רויטרס
שוחחו הלילה בטלפון ודנו בהתקדמות המבצע. נשיא ארצות הברית אובמה ומלך סעודיה סלמאן במהלך ביקור הראשון בסעודיה, ינואר/רויטרס

בתוך כך, סלמאן, מלך ערב הסעודית, חתם על צו המורה להעניק 274 מיליון דולרים לאו"ם למען סיוע הומניטרי בתימן. מדובר בסכום המדויק הדרוש לאו"ם על מנת לספק סיוע ליותר מ-7.5 מיליון בני אדם שהושפעו מהמהומות במדינה. הלילה שוחח סלמאן בטלפון עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בנוגע להתפתחויות האחרונות בתימן. השניים הסכימו כי נדרש משא ומתן מדיני כדי להשיג יציבות לאורך זמן במדינה. בין השאר, הדגיש אובמה את מחויבותה של ארצות הברית לביטחונה של סעודיה.

אתמול קרא מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, להפסקת אש מוחלטת בתימן, לראשונה מאז תחילת מבצע "סופה נחרצת". "אני קורא לכל הצדדים להפסיק את האש באופן מידי בתימן", אמר בנאום בוושינגטון. "הסעודים אמרו לי שהם מבינים שחייב להתקיים תהליך פוליטי. אני קורא לכל התימנים להשתתף בו".

הפצצות סעודיות לעבר תימן, אפריל 2015. רויטרס
תקיפות סעודיות לעבר תימן, השבוע/רויטרס

על פי נתוני האו"ם, כ-700 בני אדם נהרגו עד כה בלחימה, ויותר ממאה אלף אזרחים נאלצו להימלט מבתיהם. דובר כוחות הקואליציה, אחמד עסירי, ציין הבוקר כי בוצעו תקיפות נגד החות'ים בעיר זנג'באר שבדרום-מערב המדינה ותקיפות אחרות נערכו בעיר תעז שבדרום המדינה. כמו כן, נמסר כי הותקפו בסיסים ומחסני נשק של המליציות השיעית בצפון תימן.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully