וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים קיצונים צעקו לחייל "נאצי" ביום השואה בבית שמש

עשרות חרדים שהתגודדו בשכונת רמת בית שמש צעקו לעבר חייל הנח"ל החרדי שעבר במקום כי הוא "אפיקורס" ואף ירקו עליו. לחבריו אמר: "אני גאה במה שאני עושה ולכן הלכתי בראש זקוף. ידוע לי שרוב הציבור החרדי לא חושב כך"

שעות אחדות לאחר צפירת הדומייה שפתחה את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה אתמול (חמישי), חייל צה"ל המשרת בנח"ל החרדי ועבר בבית שמש, ספג מעשרות חרדים יריקות וצעקות "נאצי", "אפיקורס" ו"חרד"ק, צא משכונתנו". החרדים היו בשכונת רמת בית שמש, במסגרת מחאה נגד בנייה באתר מקומי שבו, לדבריהם, יש קברי יהודים. בשיחה שערך לאחר התקרית עם חבריו, אמר החייל: "מצד אחד, זה היה מאוד לא נעים. מצד שני, אני גאה במה שאני עושה ולכן הלכתי דרכם בראש זקוף. ידוע לי גם שרוב הציבור החרדי לא חושב כך".

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
אין משכורות, אין עבודה, אין חיים. אינתיפאדת הרעבים בדרך
מרכז הקניות שהביא לקרע בין החילונים לדתיים באשדוד
דוגמן ודיג'יי אוסטרלי שהצטרף לדאעש נהרג בסוריה

חרדים בבית שמש צעקו לחייל "נאצי" ביום השואה. אתר רשמי
"הלכתי בראש זקוף"/אתר רשמי

אלוף-משנה במיל' יונתן ברנסקי, מנכ"ל עמותת הנח"ל החרדי ולשעבר מפקד גדוד הנח"ל החרדי, התייחס לאירוע ואמר: "אנחנו הפסקנו לשתוק. מעתה בכוונתנו לפעול בנושא. אמנם מדובר במיעוט קיצוני, אבל הציבור שלנו צריך להפסיק עם האדישות. כבר שנתיים שאנחנו שותקים אל מול הסתה חסרת תקדים כלפי החיילים החרדים. השתיקה שלנו נובעת מסיבה אחת מרכזית: מהרצון שלא לספק חומרים למתנגדי הציבור החרדי, שיעשו בכך שימוש בהכתמת כל הציבור. אבל התקרית הזו ברמת בית שמש, ביום השואה עצמו, היא מבחינתנו הקש ששבר את גב הגמל".

ברנסקי הוסיף כי אותו מיעוט קיצוני מקשה רבות על חייהם של חיילי הנח"ל החרדי ופוגע בהם. "מדובר בחבורה של קיצוניים, של כמה אלפים, שממררים את חיי חיילינו בבית שמש, בירושלים, בבני ברק, ובמקומות נוספים, על בסיס יום-יומי". ברנסקי ביקש לפנות לרבנים ולנציגי הציבור החרדי שיגנו את התופעה. "התחושה שלנו, לצערנו, היא שהציבור החרדי, אף שהוא, כמובן, אינו שותף למעשי המיעוט הקיצוני - הוא אדיש להם כמעט לחלוטין. הגיע הזמן לצאת מהאדישות לפני שיהיה כבר מאוחר. זה חילול השם נורא מכל הבחינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully