וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עזבו הכול ובאו": 800 בני אדם ליוו את הניצול שמת בערב יום השואה

16.4.2015 / 12:16

בני משפחתו של בנימין שלזינגר, שמת אמש בגיל 82, חששו שלא ישלימו מניין לאמירת הקדיש בהלווייתו, אולם התבדו במהרה כשראו המונים מכל הארץ מגיעים לבית העלמין באשדוד. אחד הנוכחים: "זה עם ישראל בשיא תפארתו". בשיא הטקס נשמעה הצפירה

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

כ-800 בני אדם מכל חלקי הארץ הגיעו היום (חמישי) לבית העלמין באשדוד כדי ללוות בדרכו האחרונה את ניצול השואה בנימין שלזינגר, תושב העיר בן 82, שהלך אמש לעולמו. בני משפחתו חששו שלא יושלם מניין לאמירת קדיש, אך התבדו במהרה.

"קיבלנו הודעה שיכול להיות שיהיו קצת אנשים בהלוויה והגענו כולנו, אנשים רבים מכל הארץ. כנראה שהוא היה איש מיוחד", סיפרה ליזה, תושבת העיר שהשתתפה בהלוויה. בשיאו של הטקס נשמעה צפירה בת שתי דקות.

הלווית ניצול השואה בנימין שלזינגר שנפטר אמש, אפריל 2015. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
"אני כבר 18 שנים מקיים הלוויות, וזו המרגשת ביותר". הלווייתו של שלזינגר, היום/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה

משתתף נוסף היה יו"ר המועצה הדתית באשדוד, עובדיה דהן. "גם תלמידים מבתי הספר באשדוד הגיעו להלוויה. שמענו על זה והגענו יחד עם כל התלמידים כדי להשתתף בה", סיפר. הרצל מהיישוב באר גנים שמצפון לאשקלון, פרץ בדמעות. "אני לא מכיר אותו, זה לא יאומן. זה מיוחד לעם ישראל. לא פשוט, אבל זה עצב מהול בשמחה; הוא נפטר, אבל יש שמחה שאנחנו רואים את כל עם ישראל נרתם. אנחנו צריכים להיות חזקים ומאוחדים וראינו זאת היום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הלווית ניצול שואה בנימין שלזינגר שנפטר אמש, ללא בני משפחה בארץ, אפריל 2015. שי מכלוף
"יש שמחה שאנחנו רואים את כל עם ישראל נרתם"/שי מכלוף

"זה עם ישראל ברוב תפארתו", אמר אלי יונה, שהגיע בטרמפים מנס ציונה. "אף אחד לא הכיר אותו ומאות הגיעו. אוטובוסים שלמים רק מראים את האחדות", אמר. הרב דרעי אברהם, שערך את טקס ההלוויה, סיפר כי זו ההלוויה המרגשת ביותר שנכח בה. "אני כבר 18 שנים מקיים הלוויות ועכשיו זאת הפעם המרגשת ביותר. אנשים עזבו הכול והגיעו. אנחנו צריכים להיות גאים בעם ישראל".

הלווית ניצול השואה בנימין שלזינגר שנפטר אמש, אפריל 2015. שי מכלוף
זרי פרחים שהונחו מעל קברו הטרי, היום/שי מכלוף

בנו של בנימין, ולדימיר, ספד לאביו וחשף טפח מסיפור חייו. "אבא היה איש מיוחד, איש שמח. ממש מרגש לראות את כולם מגיעים לפה. אבא היה בשואה בקישינב, הוא נסע לאוזבקיסטן ומטוסים גרמנים הפציצו את כולם. הרבה מהנוסעים לא שרדו, הוא לא סיפר הרבה על מה שהוא עבר".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully