וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ: מי שדורש תחבורה ציבורית בשבת מייצג לרוב עמותות שמאל

6.4.2015 / 17:38

פעילים למען קידום התחבורה הציבורית כועסים על דבריו של כץ, שתקף את אלו שהתלוננו על השבתת הפעילות בשבתות ובחגים וכינה אותם "שמאלנים וצבועים", ודורשים שיפעל בנושא: "מגיב כמו אחרון הטוקבקיסטים". בחמישי תיערך הפגנה מחוץ לביתו

תחבורה ציבורית בבאר שבע. צילום מסך
"תחבורה ציבורית היא סוגייה חוצת מפלגות"/צילום מסך

שר התחבורה ישראל כץ התייחס היום (שני) לתכתובת שנערכה אתמול בינו לבין הגולשים בעמוד הפייסבוק שלו לגבי תחבורה ציבורית בשבת, ודבק בעמדתו מאתמול לפיה תומכי המאבק הזה הם אנשי שמאל. "התחבורה הציבורית פועלת בהתאם לסטטוס קוו הקיים מאז קום המדינה בכל ממשלות ישראל לדורותיהן. אלה הדורשים הפעלת תחבורה ציבורית בשבתות ובחגים אינם מייצגים את רוב משתמשי התחבורה הציבורית, אלא עמותות וגופים המזוהים ברובם עם השמאל ופועלים באופן שיטתי נגד הממשלה, כמו שראינו בבחירות האחרונות", אמר כץ. "תמוה שאף אחד מגופים אלה לא הפנה שום טענה כלפי מפלגות השמאל שלא הצהירו אפילו במילה אחת שלא ישבו בממשלה שלא תנהיג תחבורה ציבורית בשבתות וחגים".

גולשים רבים זעמו לאחרי שכץ טען אתמול כי המתלוננים בדף הפייסבוק שלו הם שמאלנים וצבועים, אולם עבור אלו הפועלים בזמנם הפנוי לקידום הנושא, מדובר ביריקה בפרצוף. "זו אמירה אומללה ואנחנו דורשים שכץ יתנצל עליה", דורש איתי חיים, מנכ"ל ארגון תחבורה ציבורית בישראל – תחבורה בדרך שלנו, שמעיד על עצמו כליכודניק בוגר תנועת בית"ר.

"אנחנו כועסים מאוד על ההתבטאות הזאת, זאת הייתה התבטאות שלא במקומה, 'להיכנס' ככה בתנועות שמקדמות תחבורה ציבורית בישראל", מוסיף חיים. "להגיד שהתנועות הללו ממומנות ולקשור אותם לתנועות שמאל זה לא ראוי, לא היינו מצפים את זה משר בממשלת ישראל ומצוות הדוברים שלו. אם באמת השר הוא זה שכתב אנחנו מצפים לתגובתו ולהתנצלותו". גם סטלה אבידן, יו"ר הארגון וחברת מרכז ליכוד, הצטרפה לדבריו: "אנחנו מייצגים כמות נכבדת של אנשים שמתנדבים בארגון - חילוניים, חרדים, יש לנו הכול מהכול. אנחנו ארגון א-פוליטי שמתבסס על התנדבות של פעילי תחבורה ציבורית. אנחנו מעדיפים שיתוף פעולה על פני העצמת קונפליקט, אך אמירה אומללה זו הגדישה את הסאה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גולשים מבקשים טרמפים בעמוד הפייסבוק של כץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"השר ענה בצורה מחפירה"

הסערה שבמרכזה עומד כץ החלה אתמול בעקבות תגובתו של שר התחבורה לגולש עומרי חזות. "בבחירות הבאות תקים מפלגה ותבקש את אמון הציבור, ובינתיים תפסיק את מפגן הצביעות", כתב כץ בהתייחסו לסוגיית התחבורה הציבורית בשבת שהעלה חזות.

"התחלתי לכתוב בעמוד הפייסבוק שלו וביקשתי טרמפ", מספר חזות, "ותוך חמש דקות השר ענה לי בצורה מחפירה. יצא לי לעבוד קצת בתקשורת, והוא זרק את כל הקלישאות בתגובה אחת: גם בוז'י, גם עמותות שמאל, הכול בתגובה אחת. התגובה לא הייתה לא עניינית. אני משפשף את העיניים ולא מאמין; לא הגיוני שכך מגיב מקום שלישי בליכוד ושר בישראל - כמו אחרון הטוקבקיסטים. זהו שר התחבורה כבר שש שנים. נושא התחבורה הציבורית הוא הנושא היחיד שאין בו ימין ושמאל, הוא יכול לקחת אחריות ולענות באופן ענייני, אבל מסיבותיו שלו בחר שלא להגיב. הציבור בישראל הראה אתמול בעמוד של ישראל כץ שהתחבורה הציבורית הוא נושא חוצה מפלגות. עד שהמצב לא ישתנה, אני מזמין את הגולשים להזמין טרמפים אצל ישראל כץ".

לקריאה נוספת

השר כץ לגולש שדורש תחבורה ציבורית בשבת: "תפנה לבוז'י"

לכתבה המלאה
השר ישראל כץ מתווכח עם גולשים לגבי תחבורה ציבורית בשבת. מפייסבוק, צילום מסך
השר ישראל כץ מתווכח עם גולשים לגבי תחבורה ציבורית בשבת/צילום מסך, מפייסבוק

רשף אייזנברג, ממנהלי עמוד הפייסבוק "24/7 – מקדמים את התחבורה ציבורית", לא הופתע מהתנהלותו של השר. "התגובה שלו היא פשוט מדהימה, הוא לא רואה את הנוסעים בתחבורה ציבורית ממטר", אמר. "נוסעים בתחבורה ציבורית זה אנשים שמוצאים עצמם בעוצר בכל סוף שבוע וחג. הם הגיעו אל העמוד שלו, ביקשו ממנו טרמפים כדי להגיע לארוחת חג או לטיולים, דברים שאנשים שיש להם כלי רכב יכולים לעשות זאת בלי בעיה. במקום לעזור להם, השר פשוט תוקף אותם בהשמצות. הוא פשוט לא ממלא את תפקידו ולא עוזר לציבור שהוא אחראי עליו. גם הרבה אנשים שבחרו בו מוצאים את עצמם בעוצר מדי סוף שבוע, ובמקום לשרת את האינטרסים של הציבור, הוא תוקף אותם".

מבחינת אייזנברג ופעילים נוספים, תגובתו של השר כץ הגדישה את הסאה. לכן, ביום חמישי הקרוב הם צפויים לצעוד אל עבר ביתו של כץ, במחאה על התנהלותו והעוצר, כלשונם, בשבתות ובחגים. "נגיע למושב שלו בתחבורה ציבורית מכל רחבי הארץ, ומשם נצעד לביתו בדרישה שיספק לנו פתרונות ניידות בשבתות ובחגים", אמר.

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג הגיב לנושא לאחר שכץ הפנה גולשים לפנות אליו. "אין ספק שישראל כץ למד מביבי מסר חשוב - תמיד לזרוק את הבעיה על מישהו אחר, ועל הדרך להמשיך לזלזל באזרחים", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

(עדכון ראשון: 14:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully