וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל טרור באיסטנבול: מחבלת נורתה למוות מחוץ למטה המשטרה

בתקרית השלישית תוך יממה, חיסלו כוחות הביטחון אישה שנשאה רובה ורימונים ופצעו אדם חמוש נוסף, שנתפס על ידם. שוטר אחד נפצע בחילופי האש. מוקדם יותר פרצו שני חמושים למשרדי מפלגת השלטון בעיר ושלשום הוצא להורג תובע

צילום מסך

(כוחות הביטחון פורצים לבית המשפט בעיר שבו הוחזק התובע)

משטרת טורקיה חיסלה אמש (רביעי) מחבלת שנשאה רובה ורימוני יד ופצעה אדם חמוש נוסף מחוץ למטה המשטרה באיסטנבול. שוטר אחד נפגע בתקרית והחמוש הפצוע נלכד על ידי כוחות הביטחון. זאת התקרית הביטחונית השלישית בעיר ביממה החולפת – מוקדם יותר אתמול פרצו שני חמושים למשרדי מפלגת השלטון בעיר, אולם הם נעצרו. שלשום נהרג תובע שנחטף בידי שני פעילי ארגון שמאל רדיקלי, שנהרגו אף הם בחילופי אש עם כוחות המשטרה. טרם ברור אם יש קשר בין המקרים.

התובע מחמט סלים קיראז, שנחטף שלשום בידי שני פעילים בארגון "חזית השחרור העממית והמהפכנית", נקבר אתמול בטקס הלוויה המוני בעיר. קיראז שוחרר בתום מבצע של כוחות הביטחון, שהסתערו על בית משפט בעיר שבו הוא הוחזק. עם זאת, הוא חולץ כשהוא פצוע באורח אנוש, לאחר שנורה בידי שוביו. לאחר מכן, הוא מת מפצעיו בבית החולים.

עוד ידיעות על טורקיה
טורקיה: בית משפט זיכה 236 קציני צבא שהורשעו בתכנון הפיכה
כחצי מטורקיה מנותקת מחשמל, שיבושים בכל מערכי התחבורה

מחבלת מתאבדת שנורתה למוות מחוץ למטה משטרת איסטנבול, טורקיה, 01 באפריל 2015. רויטרס
המחבלת שחוסלה בידי כוחות הביטחון באיסטנבול, אתמול/רויטרס

מאות בני אדם התכנסו באולם בית המשפט שבו הוחזק התובע ונורה למוות. שר המשפטים של טורקיה קנאן איפק כינה את המתקפה "אקדח שכוון לעבר האומה". לדבריו, "זאת לא פגיעה בתובע המנוח, אלא בכל מערכת המשפט". לאחר מכן עבר הטקס למסגד איופ סולטאן בעיר, לשם הגיעו ראש הממשלה אחמט דאווטולו והנשיא לשעבר עבדוללה גול.

קיראז חקר את מותו של הנער ברקין אלוון בן ה-15, שנפצע בראשו מירי של המשטרה במהלך הפגנות נגד המשטר ב-2013 ומת כמה חודשים לאחר מכן לאחר שהיה בתרדמת. ארגון השמאל הרדיקלי טען כי מדובר בנקמה על מותו של הנער. לפני שהוצא להורג הם דרשו שהשוטר שאחראי לירי יימסר לידיהם כדי שיישפט ב"בבית משפט שדה". היום נעצרו בעיר אנטליה שבדרום המדינה 19 חברים בארגון, שהוגדר ארגון טרור בידי טורקיה, ארצות הברית והאיחוד האירופי. עם זאת, לא ברור אם יש להם קשר למקרה.

(עדכון ראשון: 23:10)

הלווייתו של תובע טורקי שמת מפצעיו אחרי שהוחזק כבן ערובה בידי ארגון שמאל קיצוני. אפריל 2015. רויטרס
הלוויית התובע באיסטנבול, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully