וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת החינוך לשעבר יולי תמיר תפצה מורה שהושעה בשל דעותיו

2.4.2015 / 7:30

בריאיון לתכנית רדיו, יולי תמיר התבטאה נגד המורה ישראל שירן, שהביע התנגדות ללימוד מורשת רבין בבתי הספר, וטענה כי דבריו "גובלים בהסתה". בית המשפט קבע כי היא תשלם לו 2,000 שקלים

יולי תמיר. נמרוד סונדרס
בית המשפט לא קבע אם עברה על חוק לשון הרע. יולי תמיר/נמרוד סונדרס

שרת החינוך לשעבר, פרופ' יולי תמיר, תיאלץ לפצות את המורה ישראל שירן ב-2,000 שקלים, במסגרת תביעת לשון הרע. ביום ראשון, פסק בית משפט השלום בירושלים על הפיצוי, מבלי לקבוע אם תמיר עברה על חוק לשון הרע. זאת, לאחר שהשמיעה התבטאויות נגדו שירן, בגין התנגדותו ללימודי מורשת ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, וטענה כי דבריו "גובלים בהסתה".

ב-23 בינואר 2014, תמיר התראיינה לתכנית הרדיו "מצד שני", בהנחייתם של יובל יועז וספי עובדיה, בעקבות סערת המורה אדם ורטה, שהטיל ספק במוסריות של צה"ל בפני תלמידים. תמיר הבהירה בתחילת דבריה כי לא תתייחס לעניינו של ורטה, אלא תדבר על העניין העקרוני, בכל הקשור להבעת עמדות פוליטיות מצד מורים, כשרת חינוך לשעבר.

עוד בוואלה חדשות:
ורטה על פיטוריו: "כנראה שהיה נוח להעיף אותי"
השר פירון: "אסור שפוליטיקה וחינוך ילכו יחדיו"
המורים שלא מפחדים ללמד על ה"נכבה": "הפליטים לא התאדו"

מאות הפגינו בקריית טבעון נגד פיטורי המורה אדם ורטה על רקע פוליטי, ינואר 2014. ערן גילווארג
הפגנה נגד פיטוריו של המורה אדם ורטה, קריית טבעון/ערן גילווארג

בשלב מסוים, קטע אותה אחד המראיינים וביקש ממנה להסביר מה ההבדל בין דבריו של ורטה לבין שירן, שטען כי יש להפריד בין רצח רבין למורשתו, והביע את התנגדותו ללימוד המורשת בבתי הספר. באותה התקופה, שרת החינוך תמיר ביקשה לפטרו. לטענתה, "ההבדל הוא בגבול הדק שבין ביקורת להסתה. הדברים שאמר אז אותו מורה גבלו באותה אווירה של הסתה שעברה את הקו בין ביקורת דמוקרטית למשהו שנקרא סכנה ברורה ומידית. חופש הביטוי נעצר שם".

"השאלה הספציפית נגעה לדבריו, שהייתה בהם תמיכה גם ברב כהנא ובדברים שקשורים לגבול שמדינת ישראל הכריזה עליו שהוא לא לגיטימי", הוסיפה תמיר. לאחר השעייתו, תבע שירן את המדינה בגין עוגמת נפש. בית המשפט פסק על פיצוי של 450 אלף שקלים.

השופטת תמר בר אשר-צבן קבעה בפסק הדין שנתנה ביום ראשון: "את הדברים שלגביהם נטען כי הם מהווים לשון הרע לא ניתן לנתק מהקשרם". את סכום הפיצוי הנמוך הסבירה בכך שמדובר בריאיון ללא הכנה מוקדמת. "זאת בשונה, למשל, מפרסום כתוב וערוך ובשונה מכתבת תחקיר המתיימרת לפרסם עובדות", נימקה השופטת. עוד צוין בפסק הדין כי תמיר סייגה את עצמה וביקשה להבהיר כי מדובר בעניין עקרוני.

שירן הגיב לפסיקת בית המשפט ואמר: "אני מקווה שפעם הבאה יולי תמיר תשמור על הפה שלה ותתן לאזרחים להתבטא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully