וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ירכיב ממשלה: "אפעל לאיחוי הקרעים שנפערו בבחירות"

26.3.2015 / 0:13

הנשיא ריבלין הטיל על ראש הממשלה את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה לאחר שקיבל לידיו את תוצאות הבחירות הרשמיות. נתניהו: "כולנו צריכים לשים את הבחירות מאחורינו". ריבלין: "נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: שניר דבוש

נשיא המדינה ראובן ריבלין הטיל אמש (רביעי) את מלאכת הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, אחרי שמוקדם יותר היום קיבל את תוצאות הבחירות הרשמיות שנמסרו לו בטקס רשמי בבית הנשיא מידי יו"ר ועדת הבחירות, שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן.

נתניהו הודה לנשיא ולאזרחי ישראל ואמר כי הוא "נרגש כאילו זאת הפעם הראשונה". "אני רואה עצמי כראש הממשלה של כל אחד ואחת מכם – אלה שבחרו בי ואלה שלא", אמר והבטיח: "אפעל לאיחוי הקרעים שנפערו בין חלקי החברה השונים במהלך מערכת הבחירות. כולנו צריכים לשים את הבחרות מאחורינו ולהתמקד במאחד אותנו".

נשיא המדינה הטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס רשמי שנערך הערב בבית הנשיא, מרץ 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין מעניק לנתניהו את כתב המינוי בבית הנשיא, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

לדבריו, "בממשלה החדשה שתקום אני מחויב להמשיך בדרך הזו, דרכה של מדינה יהודית ודמוקרטית שמקיימת שוויון זכויות לכל אזרחיה, בלי הבדל דת, גזע ומין". הוא אמר כי ישנם שני אתגרים גדולים לממשלה הבאה - "ביצור ביטחוננו ושיפור מחייתנו".

"הביטחון הוא היסוד לקיומנו וגם התקווה לשלום עם שכנינו", הוסיף נתניהו. "ידינו מושטת לשלום עם שכנינו הפלסטינים. העם בישראל יודע ששלום יתאפשר רק אם ישראל תהיה איתנה בכוחה. נשמור על יחסינו עם ארה"ב. אנו רואים עין בעין עם שכנינו הערבים את הסכנה הנשקפת מאיראן ואת החיוב שהשותפות החדשה הזו יכולה להניב לאזור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ריבלין: "אזרחי ישראל עברו מערכת בחירות קשה"

הנשיא, שדיבר לפניו, הסביר את החלטתו. "לאחר שהתייעצתי עם נציגי רשימות המועמדים, ולאחר שקיבלתי את הסכמתך, החלטתי להטיל עליך את תפקיד הרכבת הממשלה", אמר הנשיא לנתניהו. "בדמוקרטיה הרוב מכריע – והרוב אמר את דברו בצורה ברורה בבחירות אלה".

הוא סיפר כי למעלה מ-62 חברי כנסת המליצו על נתניהו כמועמד הנבחר למלאכת הרכבת הממשלה. "אדוני, זכית לאמונו של העם היקר הזה היושב בציון", פנה ריבלין לנתניהו. "נוכח האתגרים שלפנינו, עליך מוטלת האחריות הכבדה להרכבת ממשלה יציבה, רחבה כמה שניתן ובהקדם. אני מחזק את ידיך בבואך למלאכה חשובה ומורכבת זו".

נשיא המדינה ראובן ריבלין חתם הערב על כתב המינוי של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכבת הממשלה ה-34.. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא ראובן ריבלין מטיל על ראש הממשלה בנימין נתניהו את מלאכת הרכבת הממשלה, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

קודם לכן, עם קבלת התוצאות הרשמיות, העביר ריבלין ביקורת מרומזת על ראש הממשלה בשל דבריו נגד המצביעים הערבים ביום הבחירות. "שיעור הצבעה גבוה הוא ברכה לדמוקרטיה - אוי לנו אם נראה במילוי החובה הדמוקרטית של ההצבעה קללה", אמר הנשיא ברומזו לסרטון שפרסם נתניהו במהלך הבחירות, ובו הזהיר כי "הערבים נעים לקלפיות". לדברי ריבלין, "מי שמפחד מפתקים בקלפי, סופו שיקבל אבנים שנזרקות ברחובות".

ריבלין הוסיף כי "נוכח האתגרים שלפנינו והצורך החיוני של המערכות לשוב ולתפקד, יש לפעול להקמת ממשלה יציבה בצורה המהירה והשקופה ביותר. לאחר שקיימתי את ההתייעצויות במהלך שבוע זה, בכוונתי להטיל עוד היום את מלאכת הרכבת הממשלה על המועמד שעליו המליצו מרבית חברי הכנסת, ולמעלה מ-61 חברי כנסת. מועמד זה, הוא שיזכה להזדמנות הראשונה, ובתקווה להזדמנות היחידה, להרכבת הממשלה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין מקבל לידיו  את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת העשרים מהשופט סלים ג'ובראן, מרץ 2015. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין מקבל מיו"ר הבחירות, השופט סלים ג'ובראן, את תוצאות הבחירות הרשמיות, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

לדבריו, ישנן "שלוש משימות קריטיות לממשלה ולכנסת הנכנסות: ביצור היחסים בין ישראל וארה"ב, השבת היציבות למערכת הפוליטית ושיקום אמון הציבור בה, וריפוי הפצעים שנפערו בנו בשנים האחרונות והתעצמו במערכת הבחירות הנוכחית". הוא הוסיף: "אזרחי ישראל עברו מערכת בחירות קשה. בלהט המחלוקות בינינו נדמה שהאוזן שלנו קהתה. מכל הכיוונים נאמרו דברים שלא צריכים היו להיאמר – לא במדינה יהודית, ולא במדינה דמוקרטית. גובה הלהבות לא משרת אף אחד. האש לא רק לוהטת – היא גם חלילה עלולה לשרוף. היום זוהי העת להתחיל בריפוי הפצעים ואיחוי הקרעים כדי שנוכל להיאבק על הבית, אנחנו מוכרחים להמשיך ולבנות אותו יחד".

ראיון עם חוסיין אלהייב. מערכת וואלה!
ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגש עם המגזר הערבי, השבוע/מערכת וואלה!

ביום שני התנצל נתניהו על התבטאותו ביום הבחירות. "אני יודע שהדברים שאמרתי לפני ימים אחדים פגעו בחלק מאזרחי ישראל, פגעו בערביי ישראל", אמר נתניהו במפגש בבית ראש הממשלה בירושלים עם נציגי המגזר הערבי, "לא הייתה לי שום כוונה שכך יהיה. אני מצטער על כך".

לדבריו, פעולותיו בקדנציות הקודמות מוכיחות כי הוא אינו נוקט באפליה. "המעשים שלי כראש ממשלה, כולל ההשקעות האדירות במגזרי המיעוטים, מוכיחים את ההפך הגמור. אני חושב, באותה מידה, שאסור ששום גורם מחוץ למדינת ישראל יתערב בתהליכי הדמוקרטיה שלנו", אמר.

"אני רואה את עצמי כראש הממשלה של כל אחד ואחת מכם", הוסיף נתניהו, "של כל אזרחי ישראל, ללא שום הבדל של דת, גזע ומין. אני רואה בכל אזרחי ישראל שותפים לבנייתה של מדינת ישראל, משגשגת ובטוחה, למען כל אזרחי ישראל".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 18:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully