וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מזהירים מאסטרואיד ענק שנמצא במסלול לעבר כדור הארץ

בשישי הקרוב צפוי לחלוף ממש לידנו אסטרואיד ענק והמדענים מזהירים כי אם הוא יפגע בכוכב שלנו - במקרה הטוב הוא ימחק ערים שלמות ובמקרה הרע יסיים את החיים של כולנו פה

הפלנטה בסיכון? "יש סבירות גבוהה לפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ"/עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

אסטרואיד ענק, בעל שטח של קילומטר מרובע, נמצא במסלול לעבר כדור הארץ והוא צפוי לחלוף ממש לידנו ביום שישי וככל הנראה לפספס אותנו – כך לפחות מקווים בנאס"א. האסטוראיד, שנקרא בשם הקליט '2014-YB35' צפוי לעבור ליד כדור הארץ בעוד יומיים במהירות של מעל ל-35 אלף קמ"ש, כך דווח ב"דיילי מירור".

אסטרואיד שחולף לידינו זה לא משהו נדיר, אבל הפעם מדובר באירוע שמתרחש פעם ב-5,000 שנה ובעצם שמיימי בעל גודל עצום שמסוגל לגרום לנזק משמעותי ומהווה איום אמיתי על כדור הארץ - כך לפחות טוענים המומחים שמסבירים שכל מגע קל בינו לבין הכוכב שלנו עלול לגרום לשינויי אקלים קיצוניים, לרעידות אדמה ולגלי צונאמי.

אילוסטרציה של אסטרואידים פוגעים בכדור הארץ. ShutterStock
פגיעות קטנות מסוגלות למחוק ערים שלמות מפני האדמה/ShutterStock

האסטרואיד נצפה לראשונה לפני כשנה ומאז הוא נמצא במעקב מתמיד. אם הוא יפגע בכדור הארץ, שאריות האבק מהפגיעה שיפוזרו באטמוספירה יגרמו לשינוי אקלים קיצוני וקיים סיכוי שיהפכו את כדור הארץ ל"בלתי ראוי לחיי אדם". פגיעות קטנות יותר מסוגלות למחוק ערים שלמות מפני האדמה.

ביל נאפיר, פרופסור לאסטרונומיה, הסביר ל"אקספרס" הבריטי כי אנחנו נמצאים בפני "איום רציני מאוד" של פגיעה של האסטרואיד, חלק ממנו או שביט. "אירוע שכזה יכול לזרוע הרס גלובלי ולהוות סיכון להמשך קיומו של כדור הארץ. אירועים אלו הם נדירים מאוד, אך הם מהווים איום ממשי מאוד", הוא אמר.

מומחים אחרים מיהרו להרגיע מעט את הבהלה והבהירו כי האסטרואיד יחלוף במרחק של כ-4.5 מיליון ק"מ מכדור הארץ – מה שנחשב קרוב במונחי חלל, אך רחוק מאוד במונחי האדם. הראל בן-עמי, נציג סוכנות החלל הישראלית בוועדה באו"ם שעוסקת בהכנה להתמודדות עם אסטרואידים קרובים לכדור הארץ, מסביר: "אסטרואיד 2014YB35 הוא בסדר גודל של 500-1000 מטר. גופים בסדר גודל שכזה חולפים רק אחת לכמה אלפי שנים בקרבה יחסית לכדור הארץ ואם הוא פוגע הוא יכול לגרום לאסון בקנה מידה גלובלי". אלא שגם בן-עמי מרגיע: "האסטרואיד נמצא בערך במרחק של 4.5 מיליון קילומטר מכדור הארץ – כלומר הרבה אחרי הירח – במרחק גדול יותר מ-11 מרחקי ירח מכדור הארץ. במונחים של חלל זה נחשב די קרוב ולכן נאס"א עוקבים אחריו ,אבל אין סיכוי מוחשי לפגיעה. אפשר להיות רגועים. בימים הקרובים נקבל יותר נתונים ונוכל לדעת יותר פרטים".

למרות ההרגעה, המומחים בעולם מבהירים כי בכל מקרה זוהי רק שאלה של זמן עד שאסטרואיד בעל יכולת "לשנות את החיים על כדור הארץ" יתנגש בכוכב שלנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עוד בנושא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully