וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את בנצי גופשטיין על הסתה

25.3.2015 / 7:45

לוואלה חדשות נודע שהמשטרה ממליצה להאשים את ראש ארגון הימין הקיצוני להב"ה בגין הסתה על רקע גזעני. מלבד גופשטיין, יואשמו לפי ההמלצה גם שני פעילים נוספים. פרקליטו: "רדיפה משטרתית, הוא צריך לקבל צל"ש"

עריכה: יאיר דניאל

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון הימין הקיצוני להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש), בחשד להסתה על רקע גזעני. כך נודע לוואלה חדשות. לצד גופשטיין ממליצה המשטרה להעמיד לדין שני פעילים נוספים בארגון בגין עבירה זו ובשל איומים נגד בני מיעוטים.

החלטה זו מגיעה לאחר חודשים ארוכים שבמהלכם היו הארגון ופעיליו תחת חקירה משטרתית של היחידה לפשיעה לאומנית במחוז יהודה ושומרון. לאחר שגופשטיין ותשעה פעילים נעצרו בחודש דצמבר האחרון, הפכה החקירה לגלויה, ולקראת סוף שנת 2014 הועבר חומר החקירה לעיון פרקליטות מחוז ירושלים.

לקריאה נוספת:
מנהיג להב"ה יישאר במעצר: "במקום פרס, שמו לי אזיקים"
הצתת בית הספר הדו-לשוני: כתב אישום נגד 3 פעילי להב"ה
"עלילת דם": רמי לוי תובע את להב"ה שטענו ש"העסיק מחבלים"

בנצי גופשטיין ראש להב"ה מובא להארכת מעצר, בית משפט השלום ירושלים. נועם מושקוביץ
כלל הגורמים פועלים על מנת להוציא את הארגון מחוץ לחוק. גופשטיין בהארכת מעצרו, דצמבר 2014/נועם מושקוביץ
"בחו"ל יש את הסוכנות היהודית שפועלת בתחום, ובישראל יש את גופשטיין ולהב"ה שעושים עבודת קודש".

חומר החקירה שהוביל להמלצת המשטרה כולל פוסטים בפייסבוק, הודעות טקסט והתכתבויות בווטסאפ, שלטענת המשטרה הם בעלי רקע גזעני. בין היתר, התבקשו פעילי הארגון באותן הודעות לצאת אל השטח, במטרה לפעול בהתאם לרוח הארגון. לדברי גורם במחוז ש"י, לכך יש להוסיף גם התבטאויות של ראשי הארגון בכלי התקשורת, שבהן נאמרו דברים בעלי אופן גזעני. כמו כן, מציינים במחוז כי בפרסומים שונים נראה כי ברשות פעילי הארגון הקיצוני אגרופנים, שעל פי החשד היו מיועדים לתקיפה.

עוד מסר הגורם כי ישנה פעילות של כלל הגורמים להוציא את הארגון מחוץ לחוק, שכן במשטרה רואים בו גלגול של תנועת "כך" שהוכרזה ארגון טרור ב-1994.

גופשטיין נעצר לפני כשלושה חודשים, כאמור, יחד עם תשעה פעילים נוספים, בחשד לעבירות של הסתה וקריאות לביצוע פעולות אלימות וטרור על רקע גזעני. שבעה חשודים שוחררו בתום חקירה. גופשטיין עצמו ושני חשודים נוספים שוחררו למעצר בית. כמה ימים לאחר מכן, פשטה משטרת מחוז ש"י עם אור ראשון על בתיהם של שמונה מפעילי הארגון, ועצרה ארבעה מהם בחשד לעבירות זהות. ארבעה נוספים עוכבו לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ש"י. העצורים הם תושבי ירושלים, ראשון לציון, ביתר עלית, נתיבות והרצליה.

גופשטיין: "משפטי ידון בשאלה אם התנגדות להתבוללות היא גזענות"

גופשטיין מסר על ההמלצה להעמידו לדין כי "עצוב שהמשטרה, שמתייחסת בסלחנות למסיתים שונאי ישראל, מוצאת להעמיד לדין דווקא אותי, שנלחם בהתבוללות. אני מייצג את תורת ישראל שלימדה אותנו על חשיבות ההבדלה בין ישראל לעמים. אם יתקיים משפט בענייני, אהפוך אותו לדיון עקרוני (סביב השאלה) אם ההתנגדות להתבוללות היא גזענות או יהדות".

פרקליטו של גופשטיין, עורך הדין איתמר בן גביר, מסר בתגובה: "יש להצטער שהמשטרה ממשיכה לרדוף את מרשי למרות שהתקבלה בעניינו החלטה של בית משפט, שקבע שלא כל קריאה נגד התבוללות היא גזענות". לדבריו, "גופשטיין צריך לקבל צל"ש על פעילותו למען בנות ישראל. בחו"ל יש את הסוכנות היהודית שפועלת בתחום, ובישראל יש את גופשטיין ולהב"ה שעושים עבודת קודש".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully