וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות באפגניסטן לאחר לינץ' באישה שהואשמה בשריפת הקוראן

פרחונדה בת ה-28 הוכתה למוות על ידי המון זועם לאחר ויכוח שפרץ בינה לבין איש דת מקומי. לאף אחד במדינה אין ספק שהיא חפה מפשע: יותר מעשרה שוטרים הושעו מתפקידם והנשיא הורה לפתוח בחקירה. "התקיפה היא נגד כל הנשים האפגניות. הם הרגו את כולנו"

מאות הפגינו באפגניסטן נגד הלינץ' באישה שהואשמה בשריפת קוראן, 23 מרץ 2015. רויטרס
"הם הרגו את כולנו". ההפגנה שנערכה אתמול בקאבול/רויטרס

מאות בני אדם הפגינו אתמול (שני) בקאבול שבאפגניסטן במחאה על הכאתה למוות של צעירה שהואשמה בשריפת הקוראן. המקרה אירע בשבוע שעבר ליד אחד המסגדים בעיר, לאחר שפרחונדה בת ה-28 התווכחה עם "מולא" (כהן דת מוסלמי) מקומי על מנהגו למכור קמעות לנשים במקדש הסמוך למסגד. במהלך הוויכוח האשים אותה המולא בשריפת הקוראן, השמועה התפשטה כאש בשדה קוצים, והמון זועם התנפל עליה וביצע בה את הלינץ'.

המקרה העלה שאלות רבות במדינה וגם הממשלה, מצידה, לא ניסתה להפחית מחומרת המקרה. נשיא אפגניסטן, אשרף גאני אחמדזאי, פרסם הודעה שבה הוא מורה בעצמו על פתיחת חקירה. דובר שר הפנים, סדיק סדיקי, אף אמר כי לאביה של הצעירה הייתה זכות לומר שהמשטרה הייתה יכולה לעשות יותר כדי להציל את בתו. "נצטרך לעבוד על אמות המידה שלנו והאופן שבו אנו מנחים שוטרים ברחבי המדינה", הוא הוסיף. "התקרית תביא להרבה שינויים בתוכנו".

מאות הפגינו באפגניסטן נגד הלינץ' באישה שהואשמה בשריפת קוראן, 23 מרץ 2015. רויטרס
מאות הפגינו באפגניסטן נגד הלינץ' באישה שהואשמה בשריפת קוראן, 23 מרץ 2015/רויטרס

ההמון שהתנפל על פרחונדה בת ה-28 היכה אותה בידיו החשופות, במקלות, חלקם פשוט דרכו עליה, או נסעו עליה עם כלי הרכב שלהם. לאחר מכן הם גררו את גופתה כשהיא קשורה לאחת המכוניות לא לפני שהעלו אותה באש. שוטר שהיה עד לאירוע ביום חמישי האחרון אמר לסוכנות הידיעות "אי-פי" כי פרחונדה התווכחה עם "מולא" מקומי לפני ההתנפלות. לטענת אביה, היא התלוננה על כך שעודדו נשים לבזבז את כספן על הקמעות שנמכרו להן במקדש. "בהתבסס על השקרים שלהם, אנשים החליטו שפרחונדה היא לא מוסלמית והיכו אותה למוות", אמר אביה.

השוטר שהיה עד לאירועים הוסיף שפרחונדה הכחישה שהעלתה את הקוראן באש. "היא אמרה 'אני מוסלמית ומוסלמים לא שורפים את הקוראן'". עוד הוא אמר שהמשטרה ניסתה להרחיק את ההמון, "אבל זה יצא משליטה". אחד החוקרים ציין כי אין למשטרה עדויות לכך שהיא אכן שרפה את הקוראן. "בלילה האחרון עברתי פעם נוספת על מסמכים ועל ראיות, אבל לא מצאתי שום עדות לכך שהיא שרפה את הקוראן", אמר מפקד המשטרה מוחמד זאיר לכתבים, בעת הלווייתה ביום ראשון. "פרחונדה הייתה חפה מפשע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאות הפגינו באפגניסטן נגד הלינץ' באישה שהואשמה בשריפת קוראן, 23 מרץ 2015. רויטרס
מאות הפגינו באפגניסטן נגד הלינץ' באישה שהואשמה בשריפת קוראן, 23 מרץ 2015/רויטרס

מאז יום חמישי עצרה המשטרה 18 בני אדם בחשד למעורבות באירוע ונמסר כי צפויים מעצרים נוספים. כמו כן, 13 שוטרים שהיו באזור בעת האירוע הושעו מתפקידם.

המפגינים שהגיעו אתמול לקאבול קראו לצדק ושתלו עץ לזכרה של המנוחה. ובניגוד למסורת, בהלוויה של פרחונדה היו אלה נשים שנשאו את ארונה, תפקיד ששמור לרוב לגברים. שוקריה, אישה שביקרה אתמול במקדש, אמרה ל-BBC שהתקיפה "היא לא רק נגד פרחונדה, אלא נגד כל הנשים האפגניות. הם הרגו את כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully