וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דמי הותר": מורה מכחישה שכתבה סטטוס שלועג לבדואיות שנהרגו

י', מחנכת בלקיה שבנגב, עברה בית ספר לאחר שוועד ההורים דרש להשעותה עקב סטטוס שפרסמה לכאורה, שלעג להרוגות בתאונה ליד צומת להבים. לדבריה, הסטטוס נכתב בידי אלמונים שפרצו לחשבונה. "המשטרה אמרה שיש איומים על חיי"

צילום: יותם רונן, בני בן סימון; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

(בסרטון: הרוגות התאונה הקשה בדרום מובאות למנוחות ביישוב חורה, בחודש שעבר)

י', מחנכת ותיקה בחטיבת הביניים בלקיה שבנגב, נאלצה לעבור לעבוד ביישוב אחר לאחר שכתבה לכאורה פוסט גזעני שלועג להרוגות הבודאיות בתאונה ליד צומת להבים בחודש שעבר. בשיחה עם וואלה חדשות הכחישה המורה היהודייה כי כתבה את הסטטוס שהוביל לעזיבתה, וסיפרה כי ספגה איומים על חייה בעקבותיו.

תחילת הפרשה לפני כשבועיים, עת התגלה ביישוב הבדואי כי המורה כתבה לכאורה פוסט שלועג לשמונה קורבנות התאונה, תושבות היישוב חורה, ששבו מתפילה במסגד אל-אקצא בירושלים. בחשבון הפייסבוק שלה הופיע סטטוס שבו נכתב: "הן התפללו חזק כל כך אתמול שאללה ממש אהב זאת ומשך אותן אליו...איכס מגעילות!!!"

הפוסט נשאר על עמודה של המורה בפייסבוק כמה שבועות עד שהתגלה הדבר בקרב תושבי היישוב. הדבר עורר סערה גדולה, וזו הובילה את ועד ההורים לאיים בהשבתת כלל הלימודים ביישוב אם המורה לא תושעה. במקביל המשיכה המורה ללמד בבית הספר אך הוצמדה לה אבטחה.

לקריאה נוספת:
8 נהרגו בתאונה: "האוטובוס היטלטל, לא הצלחנו להימלט. כמו סרט אימה"
"זלזול בחיי אדם": ההרוגות מהתאונה הובאו למנוחות
הנהגים שחזרו את התאונה בדרום: "לא הייתה רשלנות"

מורה מלקיה שפרסמה סטטוס שלועד להרוגות הפיגוע בצומת להבים. צילום מסך מפייסבוק, צילום מסך
הסטטוס שעורר את הסערה/צילום מסך, צילום מסך מפייסבוק

המורה מצדה הכחישה כי כתבה את הפוסט, טענה כי פרצו לחשבון הפייסבוק שלה ואף הגישה תלונה על כך במשטרה. דרישת ההורים לא נענתה והם השביתו את הלימודים ביום שלישי האחרון. יממה לאחר שיותר מ-5,000 תלמידים לא פקדו את מסגרות החינוך ביישוב, הודיע משרד החינוך כי לנוכח בקשתה של המורה היא הועברה ללמד בבית ספר אחר מחוץ ליישוב, שבו לא לומדים תלמידי המגזר הבדואי.

בסביבתה של המורה, שלימדה בבית הספר הבדואי 13 שנה, מתארים את השבועיים האחרונים כסוערים במיוחד. לדבירהם, היא ומשפחתה עברו טלטלה קשה וכעת, עם שיבוצה החדש, הם מקווים שהשקט יחזור לחייהם.

"היא בכלל לא ידעה על קיומו של הפוסט הזה עד שההורים עשו את כל הבלגן וככה היא גילתה אותו", אמרו מקורביה. "הרי אם אף אחד לא עושה לך לייק או נותן תגובה זה נשכח אי שם בדף הפייסבוק שלך. באותו הרגע היא מחקה אותו והלכה למשטרה. אדם שעובד כל כך הרבה שנים במגזר הבדואי יכתוב משהו נגדו? זה לא עולה על הדעת".

תאונה של מספר רכבים בצומת להבים. פברואר 2015. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
זירת התאונה בסמוך לצומת להבים, בחודש שעבר/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

המורה עצמה הסבירה כי הסיבה לכך שהחליטה לבקש העברה היא שקיבלה הודעה מהמשטרה שיש איומים על חייה בתוך לקיה. "בתוך שעה מקבלת ההודעה מהמשטרה הודעתי למשרד החינוך שאני לא נכנסת יותר ליישוב. אני לא רוצה שיחשבו שנכנעתי לקיצוניים, אבל התירו את דמי", אמרה המורה.

"גם עכשיו יש משלחות של אנשים שבאות אליי, כל 'הרוב הדומם' שמכיר אותי היטב ורוצה לבוא אלינו הביתה ולהתנצל על כל מה שקרה ואנחנו לא מאפשרים להם", הוסיפה המורה. "יש לי חברים מהמגזר הבדואי שנים, עוד הרבה לפני שהתחלתי לעבוד בבית הספר. אני המון שנים שם, אבל למעט מנהל בית הספר, שתמך בי כל הזמן ויועצת בית הספר, אף אחד מלקיה לא ייכנס לפה. בעלי והמשפחה שלי לא מוכנים לשמוע גם את ההתנצלויות. עמדנו בכל הסערה הזאת בשבועיים האחרונים בגבורה. עמדתי בזה בכבוד עד אשר שמעתי את ההודעה הזאת מקצין במשטרה על האיומים - ושם נגמר הסיפור. אף אחד לא יודע מה זה ללכת לבית הספר עם אבטחה, איזו הרגשה זו".

את חשבון הפייסבוק שלה היא מחקה השבוע. "זה נגמר מבחינתי", אמרה. "וזה עצוב לי. אני פתחתי את הפייסבוק רק לפני שנה וחצי. הגעתי לחברי ילדות ולמשפחה רחוקה, אבל החלטתי שזה שלא שווה את זה יותר. מחקתי אותו ואני פתאום מרגישה הקלה, לא בודקת יותר מי כותב לי מה".

משרד החינוך: "מדובר במורה מוערכת שמכחישה את המיוחס לה"

ועד ההורים של בית הספר מסר בתגובה לכתבה כי מבחינתו הפרשה הסתיימה עם העברתה של המורה לבית ספר אחר.

ממשרד החינוך נמסר: "קיבלנו את בקשתה של המורה לעבור ללמד בבית ספר אחר. המורה מכחישה בתוקף את המיוחס לה. לדבריה, אלמונים פרצו לחשבון הפייסבוק שלה וכתבו בשמה את האמירה הפוגענית. המורה הגישה תלונה למשטרה, וזו פתחה בחקירת הנושא. יצוין כי מדובר במורה מוערכת, אשר לימדה 13 שנה בבית ספר בלקיה בהצלחה רבה. משרד החינוך מגנה כל אמירה פוגענית או גזענית. המשרד מעודד שיח של סובלנות, רגישות וכבוד הדדי בין כל התרבויות והדתות".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully