וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומך דאעש שתכנן פיגוע בקונגרס: הייתי יורה באובמה ותוקף את שגרירות ישראל

7.3.2015 / 5:30

כריסטופר לי קורנל מואשם שתכנן לתקוף את גבעת הקפיטול בוושינגטון. בריאיון מהכלא סיפר מה היה עושה לו לא היה נעצר: "הייתי לוקח את האקדח שלי, מצמיד אותו לראש של אובמה ולוחץ על ההדק. אחר כך הייתי תוקף את שגרירות ישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
גבעת הקפיטול/מערכת וואלה, צילום מסך

כריסטופר לי קורנל, תושב אוהיו התומך בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), נעצר לפני חודשיים בחשד שתכנן פיגוע בקונגרס האמריקני. בריאיון ראשון עמו, ששודר הלילה (שבת) ברשת טלוויזיה מקומית, סיפר כי אילו ה-FBI לא היו עוצרים אותו, היה יורה לנשיא ארצות הברית ברק אובמה בראש ומבצע פיגוע ירי בסנאט ובשגרירות ישראל במדינה. הוא התראיין בשיחת טלפון מבית הכלא בקנטקי שבו הוא שוהה.

"הייתי לוקח את האקדח שלי, מצמיד אותו לראש של אובמה ולוחץ על ההדק", אמר בתשובה לשאלה "מה היית עושה לו לא היית נעצר". "אחר כך הייתי יורה עוד כדורים על חברי הסנאט ובית הנבחרים, ואז תוקף את שגרירות ישראל ומבנים אחרים שמלאים בכופרים. אותם כופרים רוצים להילחם בנו ולשפוך את דמנו. זה מה שהייתי עושה".

קורנל, שהתאסלם ושינה את שמו לראחיל עוביידה, נעצר בחודש ינואר. הוא מואשם, בין היתר, כי תכנן להרוג עובדי ציבור אמריקנים, החזיק כלי נשק במטרה לבצע פשע ושידל לבצע פשע אלים.

עוד בוואלה חדשות:
כיבוש מוצבים ויציאה ממנהרות: בחמאס נערכים למלחמה הבאה
נתניהו על חשיפת מסמך הוויתורים: "לא הסכמתי לגבולות 67'"
גבר כבן 40 נהרג בשריפה בירושלים; הושגה שליטה על האש

על פי מסמכים ממשלתיים שנחשפו בזמנו, עוביידה חקר כיצד לבנות מטעני צינור, רכש רובה ותחמושת ותכנן לנסוע לגבעת הקפיטול כדי לממש את תכניתו. אדם שעמו נפגש ולו סיפר את כוונותיו היה מודיע של ה-FBI, שהעיד נגדו. ארגון ה-FBI עצמו החל לעקוב אחריו לאחר שהביע תמיכה בג'יהאד ובארגון דאעש בחשבון הטוויטר שלו. בהמשך החקירה נחשף כי הוא התכוון לתקוף את גבעת הקפיטול בוושינגטון, להפעיל מטעני צינור ולפתוח באש לכל עבר אחרי הפעלת הפצצות.

"אני מקבל הוראות מאחיי שמעבר לים כי אני עם 'המדינה האיסלאמית'", אמר עוביידה בריאיון. "האחים שלי שם, בסוריה ובעיראק, נתנו לי הוראות מדויקות לבצע פעולות ג'יהאד במערב, אז עשיתי כן".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully