וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אש"ף קרא לאבו מאזן להפסיק התיאום הביטחוני עם ישראל

6.3.2015 / 0:18

פרסום ראשון: המועצה המרכזית של אש"ף, המתכנסת ביומיים האחרונים ברמאללה, הגיעה להסכמה ומשאירה את ההחלטה הסופית בנושא ליו"ר הרשות הפלסטינית. הסיבה למהלך: הקפאת כספי הרשות והמשך הבנייה בהתנחלויות

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן – רמאללה, אפריל 2014. AP
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/AP

המועצה המרכזית של אש"ף, המתכנסת ברמאללה, קראה אמש (חמישי) להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל. זאת, בתום יומיים של דיונים, שבמהלכם דנו בכירי הארגון הפלסטיני בשורה של סוגיות, ובראשן זו הביטחונית.

גורם פלסטיני בכיר אמר לוואלה חדשות כי הקריאה נובעת מהצעדים הישראליים האחרונים, שכללו את הקפאת העברת הכספים לרשות הפלסטינית, והמשך הבנייה בהתנחלויות. עם זאת, הגורם אמר כי לעת עתה לא צפויה עצירה של התיאום הביטחוני בפועל, עד להודעה רשמית של יו"ר הרשות אבו מאזן.

עוד ידיעות בוואלה חדשות
תחקיר הסרטון: הלוחם ששיסה הכלבים בפלסטיני – לא מ"עוקץ"
מני נפתלי פנה לווינשטיין: ספק הגנה לי ולמשפחתי
"מה אתה משחק אותה בגין?" כשטילטיל הסיע את איציק שמולי

שוטרים פלסטינים מחוץ לכנסיית המולד בבית לחם, 24 בדצמבר 2013. רויטרס
שוטרים פלסטינים בבית לחם/רויטרס

בימים האחרונים מפעילים ראשי פת"ח ואש"ף לחץ כבד על אבו מאזן להודיע על הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל. בשלב זה, ככל הנראה, תסמיך המועצה המרכזית את אבו מאזן לקבל את ההחלטה הסופית בנושא בזמן הקרוב.

לפני כשבועיים הזהיר שר החוץ האמריקני ג'ון קרי כי עצירת התיאום הביטחוני בין מנגנוני הרשות לבין ישראל עלולה להוביל להשלכות חמורות על ביטחון ישראל והפלסטינים. יצוין כי לאורך השנים האחרונות, ובמיוחד לאור הדשדוש במשא ומתן, נטו הפלסטינים להשתמש בכמה הזדמנויות באיום של הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל. עם זאת, האיום לא מומש הלכה למעשה.

(עדכון ראשון - 19:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully