וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר הסרטון: הלוחם ששיסה הכלבים בפלסטיני – לא מ"עוקץ"

5.3.2015 / 15:06

מהתחקיר עולה כי מי ששלהב את הכלבים היה לוחם מיחידה אחרת וכי הכלבים היו ללא מחסום פה - בניגוד להנחיות. עוד עולה, כי בניגוד לטענת דובר צה"ל, הנער יידה אבנים ולא השליך בקבוק תבערה. הסיפור המלא יובא במגזין סוף השבוע של וואלה

צילום: סרטון חובבים שעלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

אחרי הסערה שחולל השבוע פרסום הסרטון, שבו נראים לכאורה חיילים משסים שני כלבים בנער פלסטיני תוך שהם מקללים אותו, הורה הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, לפתוח בחקירת מצ"ח ולהציג בפניו את הממצאים עד סוף השבוע. לידי וואלה חדשות הגיעו חלק מפרטי התחקיר, שממנו עולה כי מי ששיסה את הכלבים בפלסטיני לא היו לוחמי עוקץ, כי אם החייל שצילם את הסרטון, שמשרת ביחידה אחרת.

הסרטון הקצר מתעד מארב שהקימו כוחות צה"ל לנערים שיצאו להשליך אבנים בשטח "הביטחוני המיוחד" של ההתנחלות כרמי צור, בסמוך לעיירה בית אומר. לפי התחקיר, שני לוחמי יחידת הכלבנים "עוקץ" הסתתרו בחסות אחד המבנים עם כלבים מהגזעים רועה צ'כי ומלינואה. הם אובטחו בידי לפחות שני לוחמים נוספים וקצין, וכוח נוסף חיכה במקום אחר עם אמצעים לפיזור הפגנות. כשמיידה האבנים התקרב אליהם, שחררו הלוחמים את שני הכלבים, שהיו ללא זמם. הכלבים רדפו אחרי הנער והחלו לנשוך אותו בשני צד הגוף, בשעה שהלוחמים התקרבו אליו בריצה.

עוד בוואלה חדשות:
מצרים מדללת כוחות בסיני: בישראל חוששים מהתגברות הטרור
הליכוד דוחה את דברי בנט על ממשלת אחדות: "נפנה לבית היהודי"
אחרי שהתגברה על המחלה: גם עמית זכתה להתחפש כמו ילדה רגילה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנער הפלסטיני בעת שהכלבים התנפלו עליו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שני לוחמי עוקץ שנראים בסרטון חובשים קסדות ועליהן מצלמות, ואדם שלישי שלא נמנה עם צוות הכלבנים הוא זה שמצלם אותם ואת הכלבים. לדברי גורם מקצועי בתחום אימון כלבים לפעילות מבצעית, שלהוב הכלב ושיסויו בחשוד שכבר נתפס, מנוגדים לתורת ההפעלה של הלוחמים. מהתחקיר הראשוני עולה כי שני חיילי עוקץ שהיו מעורבים בתקרית לא שיסו את הכלבים בנער הפלסטיני ופעלו לפי הכללים. לפי גורם רשמי, מי ששלהב את הכלבים היה החייל הנוסף שהיה עמם, מיחידה אחרת, וכי לוחמי עוקץ זינקו לעבר הנער הפלסטיני כדי להרגיע את הכלבים. עוד עולה מהתחקיר, כי בניגוד לטענה הראשונית של דובר צה"ל הנער יידה אבנים ולא השליך בקבוק תבערה.

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף תמיר ידעי, אישר את הפעולה בבית אומר, אך הנחה בפירוש להפעיל את הכלבים עם זמם, מחסום פה. למרות זאת, בסרטון רואים בבירור כי הכלבים היו ללא זמם; הלוחמים קשרו את מחסומי הפה שלהם לחגורות המכנסיים. אף על פי כן, לוחמים ביחידה טוענים כי הכלבנים פעלו בהתאם להנחיות. עד כה, לא ברור מי נתן את ההנחיה להוריד את כיסוי הפה של הכלבים ומה הייתה הסיבה לחריגה מהנחיית מפקד האוגדה.

הסיפור המלא יובא במגזין סוף השבוע של וואלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully