וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזעקה המיוחדת שתזהיר את תושבי רמת אביב מטילים

4.3.2015 / 11:03

ב"צוק איתן" נאלצו 400 אלף תושבי תל אביב לרוץ למקלטים, גם אם רקטה נפלה בקצה השני של העיר. כעת היא חולקה ל-4 אזורי התרעה, כך שרק תושבים הקרובים לנפילה ישמעו אזעקה. בשנים הבאות יחולקו ערים נוספות לאזורים

אנשים בחדר מדרגות במהלך אזעקה בגוש דן. אוגוסט 2014. דרור עינב
תושבי תל אביב בעת אזעקה במהלך מבצע "צוק איתן", אוגוסט 2014/דרור עינב

פיקוד העורף החליט לאחרונה לחלק את תל אביב, שבה מתגוררים יותר מ-400,000 תושבים, לארבעה אזורי אזעקה נפרדים. זאת, על מנת שבעת שיגור טיל או רקטה לעבר העיר, רק אנשים הנמצאים באזור שצפוי להיפגע ייאלצו להיכנס למרחבים המוגנים, ואילו שאר תושבי העיר יוכלו להמשיך ככל הניתן בשגרת חייהם.

כעת, בפעם הבאה שתספוג העיר מתקפת טילים או רקטות, תישמע האזעקה רק באחד מארבעה אזורים: צפון תל אביב ואזור הירקון, מרכז העיר, יפו ודרום תל אביב ומזרח העיר – שכונת התקווה ושכונת יד אליהו. בעיריית תל אביב אף ביקשו לחלק את העיר לחלקים רבים יותר, ובכך להפוך את האזעקה לממוקדת יותר, אך בפיקוד העורף החליטו לדחות בשלב זה את הבקשה.

עוד בוואלה! חדשות:
מותג מנצח: למה כולם מנסים להיות בגין?
האם נאום נתניהו דווקא עוזר לאובמה לאשר את "ההסכם הרע"?
מנהל מחלקה הושעה בשל חקירת חשד שתקף מינית רופאה

שיגור רקטה מעזה לעבר ישראל 29 ביולי 2014. רויטרס
שיגור רקטות לעבר ישראל במהלך מבצע "צוק איתן"/רויטרס

במלחמת המפרץ הראשונה הייתה ישראל כולה אזור אזעקה אחד, כך שבעת שיגור טילי סקאד מעיראק, כלל אזרחי המדינה, מהחרמון ועד אילת, נאלצו לרדת למקלטים. מאז הרחיב פיקוד העורף את היקף הצופרים, ועם השנים גדל מספר אזורי החלוקה. אחרי מלחמת לבנון השנייה, מוקדו אזורי האזעקה עוד יותר באמצעות טכנולוגיה מתקדמת של חיל האוויר וזרוע היבשה. כיום מחולקת הארץ ל-200 אזורים לפי ערים ומועצות, ועל פי פיקוד העורף, בשנים הקרובות יחולקו ערים נוספות לכמה אזורים פנימיים.

בפיקוד העורף ציינו כי בעוד כמה שנים תשודרג מערכת ההתרעה עוד יותר, וכל אזרח יקבל הודעה למכשיר הטלפון הסלולרי שברשותו ולמחשב הנייד שלו, על פי המקום שבו הוא נמצא. באמצעות טכנולוגיית ה-IP, שתהפוך למבצעית רק בעוד כמה שנים, כל טיל או רקטה שישוגרו לעבר ישראל ייצרו על מסך המכ"ם תחום שבו מוערכת הנפילה, וכל מי שיימצא בתוך תחום זה יקבל התרעה למכשירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully