וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חיי בסכנה - שוב": משרד הבריאות קיצץ לדנה בקנאביס הרפואי

1.3.2015 / 19:34

דנה בר-און, הסובלת מניוון שרירים בדרגה חמורה, צורכת 180 גרם של מריחואנה רפואית בחודש - פי 6 מהמקובל. כעת, משרד הבריאות החליט להפחית לה את הכמות בשליש, והיא חוששת: "את הפוסט הזה לא אהיה מסוגלת להקליד שבוע מהיום"

דנה בר און, נלחמת להמשיך לקבל 180 גר' קנביס רפואי. באדיבות המצולמים
"אני רוצה להמשיך ללכת". דנה בר-און/באדיבות המצולמים

מבחינת דנה בר-און, הקנאביס הרפואי מציל אותה כבר שבע שנים מגורל אכזר. דנה לוקה במחלת ניוון שרירים מסוג CMT בדרגת חומרה גבוהה. לדבריה, כשהיא מעשנת, הסימפטומים הקשים של המחלה נעלמים. העניין הוא שבר-און צורכת כמות גדולה באופן חריג של קנאביס - 180 גרם בחודש, כפי שרשם לה הרופא שטיפל בה. כעת מבקשים במשרד הבריאות לקצץ בשליש את הכמות הזאת. היא כתבה סטטוס נרגש בפייסבוק, אך במשרד הבריאות לא מתרגשים, ומבטיחים "לגמול אותה גם ממינון גבוה זה".

"חברים יקרים, אני פונה לעזרתכם. הבריאות, החיים, הכבוד והעצמאות שלי בסכנה, בפעם השנייה", כתבה בסטטוס, שזכה עד עכשיו ליותר מ-9,000 לייקים ויותר מ-9,000 שיתופים. "בשנת 2007 החמירה מחלת ניוון השרירים (C.M.T) שבה אני לוקה מלידה. הפסקתי לעבוד, והתקשיתי בפעילות מוטורית, והעתיד שהיה צפוי לי היה סיעודי. בינואר 2008 התחלתי ליטול קנאביס רפואי, ומיד הצפי הזה השתנה. בזכות הקנאביס, שאותו אני נוטלת מאז כתרופה יחידה, רופאים כבר לא לחצו עליי ללבוש מכשירים לשם תנועה, ובניגוד לכל התחזיות, גם היום עדיין אני הולכת על שתי רגליי. לבדי. בלא כל תמיכה".

עוד בוואלה חדשות:
חוזרים לרוטשילד: הערב הוקמו אוהלים, מחר עובדי כיל יפגינו
נערכים להסלמה: 3,000 חיילי מילואים גויסו לתרגיל פתע בגדה
איראן: "נאום נתניהו בקונגרס ישרת את האינטרסים שלנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בר-און הוסיפה וכתבה כי "אני רוצה להמשיך ללכת. וכרגע הדבר היחיד שמאפשר את זה הוא המינון הגבוה (180 גרם לחודש) של קנאביס רפואי שנטלתי לאורך שמונה השנים האחרונות. פעם אחת בלבד השתנה מינון זה, ב-2010, ביוזמת משרד הבריאות ובניגוד להמלצות הרופאים, וההחמרה הייתה מידית: תוך ימים ספורים איבדתי תחושה בחלק מאצבעות יד שמאל, וסבלתי מהגבלות תנועה בידיים ומהחמרה בהיעדר שיווי משקל. דרישות הרופאים צלחו אז, והמינון הגבוה הוחזר.

"כעת משרד הבריאות עושה זאת שוב, והיום נודע לי כי המינון שלי נחתך בשליש! מ-180 ג' הורידו לי את המינון ל-120 ג'. בניגוד מוחלט להמלצות הנוירולוג המטפל בי. משמעות הדבר היא שהסיכוי שלי להפוך סיעודית בגיל 33, בשיאי, הפך כעת מוחשי ומידי. אם לשפוט על-פי הפעם הקודמת שחתכו לי מינון, את הפוסט הזה לא אהיה מסוגלת להקליד שבוע מהיום, אז לכן אני ממהרת וכותבת אותו עכשיו – כל עוד אני יכולה לזעוק לעזרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"בלי הקנאביס אני סובלת 24/7"

המחלה שממנה סובלת בר-און, תושבת רמת גן, היא תורשתית. אמה, דודתה ובן דוד שלה חולים אף הם בניוון שרירים. גם היום, שלושה ימים אחרי שכתבה את הפוסט, בר-און עדיין נסערת. "יש הבדל מובהק בין המחלה עם הקנאביס לבין בלי", היא מסבירה בשיחה עם וואלה חדשות. "בלי הקנאביס אני לא חיה, לא יכולה לצאת מהמיטה. אין לי מספיק כוח בשרירים. אני רועדת כל הזמן, תחושה של דקירות ונימולים, השרירים שלי מתכווצים באופן שאני לא יכולה לשנות תנוחה. הקנאביס מאפשר לי לנשום טוב יותר, מרפה את השרירים, מפסיק לחלוטין דקירות, נימולים ושאר תופעות שבלי הקנביס אני סובלת מהן 24/7".

בר-און מסבירה כיצד היא צורכת כמות אדירה כזאת של קנאביס. "המספר 180 גרם הוא מטעה. אני מדליקה סיגריה אחת לחצי שעה, לוקחת חמש שאיפות ומניחה אותה. ג'וינט כזה מכיל גרם. טכנית, אני צריכה שישה גרם ליום", היא מדגישה.

ביום חמישי האחרון פנתה בר-און למשרד הבריאות כדי לבדוק היכן עומדת בקשתה לחדש את המרשם שברשותה לקנאביס הרפואי. במשרד הבריאות הודיעו לה כי החליטו לקצץ לה במינון, לאחר שנשלחו אליה כמה מכתבי התראה. "אין כאן שום עילה, שום הסבר, שום בסיס משפטי", אומרת בר-און בזעם.

דנה בר און, נלחמת להמשיך לקבל 180 גר' קנביס רפואי. באדיבות המצולמים
הרופא שלה תומך בבקשתה. בר-און/באדיבות המצולמים

ד"ר רון דבי, מנהל המחלקה הנוירולוגית בבית החולים וולפסון ומי שמטפל בבר-און בשנים האחרונות, אינו סבור שקיימת בעיה עם המינון של הקנאביס אותו היא צורכת, אך מותיר למשרד הבריאות את ההחלטה. "רוב החולים שלי מקבלים לא יותר מ-40 גרם בחודש", הוא מציין, "ובאמת מדובר במינון גבוה, אבל בכל התקופה שדנה מטופלת אצלי, היא מתפקדת, כך שאני לא רואה בעיה. הגוף מסתגל לכמות, ואם היא אומרת שזה מקל על הסימפטומים שלה, אני בעד לתת".

לדבריו, "קנאביס רפואי אינו מרפא, הוא מקל על הכאב. ובמקרה כזה, אני סבור שצריך ללכת עם מה שהמטופל אומר. כרופא, אני מאמין למטופלים שלי. הגישה הבסיסית שלי היא שצריך לבוא לקראת הפציינט. יחד עם זאת, זה לא אומר שאני בעד מינונים כאלה. באמת מדובר במינון גבוה".

במשרד הבריאות טוענים מנגד כי דנה עושה בקנאביס הרפואי שימוש יתר, במינון העלול לפגוע בה. "מדובר במינון חריג (פי 6) מהצריכה המקובלת", מסרו. "הצריכה המקובלת היא 30 גרם לחודש למעשני מריחואנה רפואית. למטופלת אושר מינון של 120 גרם, אף הוא גבוה פי ארבע מהממוצע - וזאת בתיאום עם הרופא המטפל". במשרד הבריאות הוסיפו כי "בסיום הרישיון הנוכחי, נבקש ייעוץ נוסף כדי לגמול גם ממינון גבוה זה".

לפניות לכתב מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully