וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולדת בת 29 מתה מתסחיף מי שפיר בירושלים; התינוק ניצל

5.2.2015 / 9:15

עם הגעתה של היולדת לבית החולים שערי צדק, היא הובהלה לניתוח קיסרי דחוף. לאחר שעות, קבעו הרופאים את מותה אך התינוק שנשאה ברחמה שרד ואושפז ביחידה לטיפול נמרץ פגים. "בכירי רופאי בית החולים נלחמו על חייה"

בית החולים שערי צדק, פברואר 2015. מור שאולי
אין דרך לחזות מראש את התופעה. בית החולים שערי צדק, היום/מור שאולי

יולדת בת 29 מתה הבוקר (חמישי) בבית החולים שערי צדק בירושלים מתסחיף מי שפיר. התינוק שנשאה ברחמה ניצל בניתוח קיסרי, וכעת הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ פגים. מבית החולים נמסר כי היולדת אובחנה מיד עם הופעת הסימנים הראשונים המעידים על הבעיה, ובוצע בה ניתוח קיסרי דחוף. "בכירי רופאי בית החולים נלחמו על חייה במשך שעות, לצערנו ללא הועיל. בית החולים משתתף בצער המשפחה".

מנכ"ל בית החולים, פרופ' יונתן הלוי, דיווח על המקרה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק, כמקובל.

עוד בוואלה! חדשות:
דרעי פרסם הצהרת הון: שוויו מוערך ב-4.8 מיליון שקלים
הניצב החשוד בהטרדה מינית הורחק מהמשטרה לשבועיים
"זלזול בחיי אדם": ההרוגות מהתאונה הובאו למנוחות

האישה, תושבת העיר, הגיעה לבית החולים לאחר שחשה בצירים, אולם עם הגעתה לחדר הלידה הצוות הרפואי לא הרגיש את תנועות העובר. מיד לאחר מכן נכנסה האישה לקוצר נשימה, ואז לדום לב. הרופאים החלו בביצוע החייאה במקביל לפעולות להצלת העובר, אולם נאלצו לקבוע את מותה של האישה.

תסחיף מי שפיר הוא תופעה נדירה שמתרחשת בעת הלידה. מדובר בתופעה פתאומית ולא ניתן לחזות אותה מראש. לפיכך, גם לא ניתן לטפל בה מראש. התסחיף מתרחש כאשר מי השפיר חודרים למחזור הדם של האישה ההרה, גורמים לקרישה, ובמקרים קיצוניים גם לקריסת מערכות - כפי שאירע הבוקר בשערי צדק.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully