וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התנגדותו: שוב רחוב על שם גדעון סער באור יהודה

3.2.2015 / 9:15

אחרי שהשר לשעבר דרש בעצמו להסיר את השלט מרחוב שנקרא על שמו בעיר בעבר, ראש העיר דוד יוסף חזר וחנך את הרחוב, למורת רוחם של חברי המועצה. "זלזול בוטה בתושבי העיר ובחוק"

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

ראש עיריית אור יהודה לא מוותר: בימים האחרונים נחנך בפעם השנייה רחוב על שם שר הפנים לשעבר גדעון סער בעיר, זאת חרף התנגדות מצד חברי מועצת העיר ואף מצד סער עצמו. מדובר בפעם הרביעית שנושא הרחוב על שמו של השר לשעבר עולה על הפרק, ובפעם השנייה שנחנך בפועל הרחוב, במקום רחוב ההגנה באזור התעשייה שבעיר.

כבר בדצמבר האחרון החליט ראש העיר, דוד יוסף, לקרוא לרחוב בעיר על שם סער, אולם משנודע לאחרון על היוזמה הוא התקשר למנכ"ל העירייה ודרש ממנו להסיר את השלט, וזה הוסר כעבור שעות אחדות. "התנגדתי לכך בעבר, ובשל כך העירייה חזרה בה מכוונתה. התנגדותי זאת עומדת בעינה", אמר אז סער לוואלה! חדשות. "פניתי לראש העיר ולמנכ"ל העירייה, ובעקבות פנייה זו הוסר השלט שהוצב במקום. אני מקווה שהעירייה לא תחזור לרעיון זה ותניח לי ול'הנצחתי'. בכוונתי לחיות עוד שנים רבות".

עוד בנושא:
עוד בחייו: רחוב על שמו של גדעון סער באור יהודה
עקב חשיפת וואלה!: לא ייקרא רחוב על שם סער באור יהודה

רחוב על שם גדעון סער באור יהודה. פברואר 2015. יותם רונן
נחנך מחדש. רחוב גדעון סער באור יהודה/יותם רונן

למרות זאת, ראש העיר לא ויתר על הרעיון וחזר על המהלך על דעת עצמו, מבלי להעביר את הדבר להחלטת מועצת העיר. ננה חן, חברת המועצה ומראשי האופוזיציה בעיר כינתה את המהלך "זלזול בוטה" בתושבי העיר ובחוק. "מלבד הזלזול והנזק התדמיתי לעיר ולתושביה, שינוי שם רחוב שנקרא על שם אייקון היסטורי הטבוע בתרבות דורש אישור ועדת שרים, ואין להסתפק באישור ועדת שמות", ציינה חן. "בכוונתי לבדוק אם העירייה פנתה לקבלת אישור כזה ואם הוא ניתן. לצערי הרב, ההתנהלות הזו באה לידי ביטוי בתחומים רבים בחיי העיר, ואת המחיר משלמים התושבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מנכ"ל העירייה: "לא ידוע לי על רחוב כזה"

אף שהשלט ועליו שמו של גדעון סער נראה בבירור ברחוב המדובר, מנכ"ל עיריית אור יהודה, בנצי אזצ'י, אמר לוואלה! חדשות בתגובה: "לא ידוע לי על רחוב כזה בעיר. שלחתי פקח למקום, אך הוא לא ראה שינוי כזה".

אין זה הביטוי הראשון לחיבתו של ראש העיר יוסף לרחובות על שם אנשי ציבור מוכרים בעודם בחיים. ב-2011 הוא החליט לקרוא לרחוב בעיר על שם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בכניסה הדרומית לעיר. למרות המלצת המשטרה לחקור את אשכנזי בפלילים, עיריית אור יהודה הודיעה כי לא תשנה את שם הרחוב. גם לעיתונאית והסופרת סמדר שיר יש כיכר על שמה בעיר. לדברי חברי המועצה, היו ניסיונות מצד יוסף לקרוא לרחובות על שם ח"כ שאול מופז.

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

גבי אשכנזי בטקס חניכת רחוב על שמו באור יהודה, מרץ 2012. נמרוד סונדרס
לא הפעם הראשונה. רחוב גבי אשכנזי/נמרוד סונדרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully