וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת היום

הבנזין בירידה

אילוסטרציה. ShutterStock
צילום: ShutterStock/ShutterStock

אתם צריכים לדעת שהיום ירד מחיר הבנזין בישראל לשפל של כחמש שנים. זה החודש השמיני ברציפות שבו מחירי הדלק יורדים, ואחרי שבחודש שעבר נרשמה ירידה של כ-9%, הפעם מדובר בהפחתה של כ-3% במחיר, וכתוצאה ממנה יעמוד המחיר המירבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי על 6.08 שקלים לליטר, לעומת 6.27 שקלים עד היום. הסיבה לירידה היא הצניחה העקבית במחירי הנפט בעולם, אך לעומת ההוזלות המשמעותיות יותר במחירי הדלק באירופה, אצלנו הובילו עליית שיעור המס הנגבה על הדלק והתחזקות שער הדולר להוזלה מתונה יותר במחיר.

הנחיתה ששינתה את ההיסטוריה

האייתולה חומייני נוחת באיראן ב-1 בפברואר 1979. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום ייחלו באיראן חגיגות יום השנה למהפכה האיסלאמית ב-1979. החגיגות, הנמשכות עשרה ימים עד ל-11 בפברואר, יום ייסוד הרפובליקה האיסלאמית, נפתחות היום לרגל יום חזרתו של האייתולה חומייני מהגלות בצרפת. מנהיגם הרוחני של המתנגדים האיסלאמיסטים למשטר השאה גורש מהמדינה ב-1964 בשל הטפותיו כנגד השליט המסואב, ואחרי שהנהיג מרחוק את ההמונים בטהראן להתקוממות שאילצה את השאה לוותר על הכתר, הוא זכה לכבוד מלכים עם שובו. מדי שנה ב-1 בפברואר מפעילים כל בתי הספר, הרכבות והספינות במדינה את הצופרים והפעמונים בשעה 9:33, לציון הרגע שבו נחת מטוס "אייר פראנס" שהחזיר את חומייני על אדמת איראן.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

שבוע הכפילים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום מסך/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם צריכים לדעת שהיום ייצא לדרך שבוע הדופלגנגר. זו תהיה השנה החמישית שבה יתבקשו גולשי הרשתות החברתיות להחליף את תמונת הפרופיל שלהם לאדם מוכר שלדעתם דומה להם. לפני שנתיים התופעה המקוונת הפכה ללהיט בישראל, כשעשרות אלפים נענו לאתגר, כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו שהחליף את תמונתו לזו של מריאנו אידלמן המחקה אותו ב-"ארץ נהדרת". עם זאת, בשנה שעברה ההיענות הייתה נמוכה יותר. בין אם השנה תתחדש ההתלהבות או תדעך עוד יותר, כדאי לכם לאתר מבעוד מועד שחקנים, מוזיקאים, ספורטאים, פוליטיקאים או סתם סלבריטאים שדומים לכם, או לפחות שהייתם רוצים שיהיו דומים לכם, כדי שלא תיתפסו לא מוכנים.

אמריקה עוצרת את נשימתה

אצטדיון מטלייף בניו יורק לאחר זכיית סיאטל סיהוקס בסופרבול. John Moore, GettyImages
צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages, John Moore

אתם צריכים לדעת שהלילה ייערך בפיניקס משחק הסופרבול. הגרסה ה-49 במספר של גמר ה-NFL, ליגת הפוטבול האמריקאית, שוב תרתק למסך מעל 100 מיליון צופים בארצות הברית, ועוד מיליונים רבים ברחבי העולם. הפעם ייאבקו על התואר סיאטל סיהוקס, האלופה מהשנה שעברה, וניו אינגלנד פטריוטס, שלא זכתה באליפות מאז 2005. מעבר לחגיגה הספורטיבית, הסופרבול הוא כמובן גם אירוע תרבותי רחב היקף, בו מרכזות תשומת לב רבה הפרסומות המושקעות המופקות במיוחד לכבוד המשחק, והופעת הענק במחצית, בה יככבו השנה קייטי פרי ולני קרביץ.

הדמוקרט

בוריס ילצין. AP
צילום: AP/AP

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 85 שנה נולד בוריס ילצין. בגיל 60 נבחר ילצין לנשיא הרפובליקה הסובייטית הסוציאליסטית של רוסיה, זמן קצר לפני פירוק ברית המועצות, והמשיך לכהן כנשיא רוסיה לאחר פירוק הגוש הסובייטי עד שנת 1999. הוא היה בין הגורמים העיקריים לנטישת הקומוניזם במדינתו והיה הנשיא הראשון שנבחר בה בבחירות דמוקרטיות. בנוסף הוא חתום על העברתה של החוקה הדמוקרטית הראשונה של הפדרציה הרוסית, ושיפור יחסי החוץ עם מדינות המערב אחרי שחתם על הסכם פירוק נשק גרעיני עם ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully