וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האפריקני: כוח של 7,500 חיילים יילחם בבוקו חראם

נציבת האיחוד מסרה כי "מעשי הזוועה והאכזריות של הארגון הם חסרי תקדים". ההחלטה זקוקה עוד למנדט ממועצת הביטחון של האו"ם, שצפויה לאשר את הקמת הכוח כפי שעשתה במדינות נוספות באפריקה

חברי מיליציה אזרחית הנלחמת בבוקו חראם, יולה. רויטרס
חברי מיליציה אזרחית שנלחמת בבוקו חראם/רויטרס

האיחוד האפריקני קרא הלילה (שישי) להקמת כוח אזורי של 7,500 חיילים שיילחמו בארגון בוקו חראם שכבש שטחים גדולים בצפון-מזרח ניגריה. הקמת הכוח זקוקה עוד למנדט של מועצת הביטחון של האו"ם, שצפויה לאשר זאת כפי שעשתה במקרים דומים במאלי, בסומליה וברפובליקה המרכז-אפריקנית.

"מעשי הזוועה של בוקו חראם, האכזריות שלו, חוסר הכבוד שלו כלפי חיי אדם והשמדת הרכוש הם חסרי תקדים", מסרה נציבות האיחוד אנקוסזנה דלאמיני-זומה בתום פגישה של מועצת הביטחון והשלום של האיחוד בבירת אתיופיה אדיס אבבה. בהמשך היום צפויה פגישה של כל נציגי מדינות אפריקה.

לקריאה נוספת בנושא
ניגריה: הצבא הדף מתקפת בוקו חראם, עשרות נהרגו
בכיר בניגריה: "המאבק בבוקו חראם נפגע בשל פחדנים בצבא"
קמרון: הצבא שחרר עשרות חטופים מידי בוקו חראם

מנהיג "בוקו חראם" אבו באכר שכאו – מאי 2014. AP
מנהיג בוקו חראם אבו בכר שכאו/AP

הלחימה של בוקו חראם הפכה למשבר אזורי, שפרט לניגריה, היא משפיעה גם על קמרון, צ'אד וניז'ר השכנות. ארבע המדינות ובנין הסכימו על הקמת כוח משימה משותף שימנה כ-3,000 לוחמים. עם זאת, נציבת האיחוד הבהירה בתום הפגישה כי "לא ייחסכו מאמצים" במסגרת המאבק בארגון הקיצוני. לניגריה יש את הצבא הגדול ביותר במערב אפריקה, אולם היא זוכה לביקורת נוקבת בבית ובעולם על כך שהיא אינה מצליחה לעצור את התקדמות הארגון הרצחני.

כמו כן, הלילה מסרו גורמי צבא המוצבים בניז'ר כי כוחות של צבא צ'אד הניסו לוחמים מארגון בוקו חראם מעיירה בצפון ניגריה, שנמצאת בסמוך לגבול שתי המדינות. עם זאת, בניגריה טרם התייחסו לדיווחים.

יותר מ-13 אלף בני אדם איבדו את חייהם מאז החל הסכסוך ב-2009 ויותר ממיליון נעקרו מבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully