וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון: הצבא שחרר עשרות חטופים מידי "בוקו חראם"

לוחמי הארגון האיסלאמיסטי תקפו בכפר מבאס וחטפו כ-80 אזרחים, מרביתם ילדים. שעה שניסו להימלט בחזרה לניגריה השכנה, כוחות הצבא התעמתו עמם, והצליחו להביא לשחרורם של 24 מהחטופים

חייל של צבא ניגריה במאידוגורי, צפון-מזרח ניגריה. AP
קמרון מצליחה היכן שניגריה נכשלת? חייל של צבא ניגריה בצפון-מזרח המדינה/AP

צבא קמרון שחרר 24 מתוך כ-80 האזרחים שנחטפו אתמול על ידי לוחמי הארגון האיסלאמיסטי "בוקו חראם" – כך מסר היום (שני) דובר משרד ההגנה של קמרון, קולונל דידייה בדג'ק. בין החטופים בכפר מבאס היו כ-50 ילדים, ומדובר באחת מהפעולות הנרחבות ביותר של "בוקו חראם" הניגרי על אדמת קמרון.

"צבא קמרון הצליח לשחרר כ-24 חטופים שנלקחו אתמול על ידי 'בוקו חראם' בצפון", אמר בדג'ק. "הם שוחררו כשכוחות הביטחון רדפו אחר התוקפים, שניסו לשוב לניגריה". הוא הוסיף כי חילופי אש התפתחו בין הצדדים, וטען כי לוחמי "בוקו חראם" השתמשו בכמה מהחטופים כמגנים אנושיים. כמה בני אדם נהרגו, אולם טרם התברר מניין ההרוגים המדויק.

עוד בוואלה! חדשות:
קמרון: עשרות נחטפו, המאבק ב"בוקו חראם" מחריף
משיבים מתקפה: קמרון וניגריה חיסלו מאות מחבלי בוקו חראם
שינוי אסטרטגיה? נשיא ניגריה ביקר במעוז "בוקו חראם"

הפגנה נגד בוקו חראם בנ'דג'אמנה, צ'אד. רויטרס
"עצרו את 'בוקו חראם'". הפגנה בבירת צ'אד, אתמול/רויטרס

לאחר חודשים רבים של פשיטות על כפרים ועל עיירות בצפון ניגריה, לצד פיגועי התאבדות שהוציא הארגון לפועל, החלו לאחרונה לוחמי "בוקו חראם" להרחיב את פעילותם גם לקמרון ולניז'ר השכנות. במהלך סוף השבוע, צ'אד הציבה כ-400 חיילים בקמרון על מנת לסייע בהדיפת מתקפות הארגון.

לא מדובר בפעם הראשונה שהצבא הקמרוני מגיב בתקיפות לפעולות הארגון בשטח המדינה. לפני שבוע, דווח כי 143 לוחמי הארגון נהרגו, לאחר שניסו לתקוף בעיר קולופארה שבקמרון, והצבא השיב לעברם אש. חייל אחד נהרג, אולם שר התקשורת, עיסא צ'ירומה באקארי, הבהיר כי המשימה הוכתרה כהצלחה: "אמצעי לחימה רבים נתפסו. מדובר באבדה הכבדה ביותר לארגון הפשע 'בוקו חראם' מאז הוא החליט לפתוח במתקפות הברבריות האלה בשטחנו".

עד כה, כ-20 אלף ניגרים נאלצו להימלט מבתיהם עקב פעולות הארגון, וסיוע רב נדרש על מנת לאפשר להם תנאי מחייה נאותים. זאת, לצד המאמצים הצבאיים המוגבלים להשבת השליטה על האזור שבשליטת הארגון. צרפת הציעה סיוע בהרכבת כוח משימה בינלאומי, ומדינות נוספות, בהן דנמרק, הכריזו כי יתמכו במאמצים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
זירת פיגוע בעיר קאנו, שבצפון ניגריה, 28 בנובמבר 2014. AP
העיר קאנו בצפון ניגריה לאחר מתקפת "בוקו חראם"/AP

הנציג המיוחד של האו"ם למערב אפריקה, מוחמד אבן צ'מבאס, קרא בשבוע שעבר לניגריה ולשלושת שכנותיה המושפעות אף הן ממתקפות הארגון, ניז'ר, צ'אד וקמרון, להתגבר על חילוקי הדעות ועל חוסר האמון השורר ביניהן, ולהסכים על אסטרטגיה אזורית משותפת שתביא להבסת בוקו חראם. רק לאחר מכן, לטענתו, תוכל הקהילה הבינלאומית לסייע.

"ברור כעת שלא ניתן להשאיר את המדינות האלה להתמודד עם זה בעצמן", אמר, "זו הייתה הגישה עד כה, וזה לא מביא אותנו לניצחון". הוא הוסיף כי שרי החוץ וההגנה של ארבע המדינות סביב ימת צ'אד צפויים להיפגש בשבוע הבא בניז'ר, שם "האתגר יהיה לאזור את כוח הרצון הפוליטי ולהגיע להסכמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully