וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטות ומנהרות? עשרות משפחות מבקשות לעבור לעוטף עזה

המועצות האזורית בנגב המערבי מככבות גבוה ברשימת היישובים המבוקשים בדרום, שאותה מובילה העיר אילת. "רקטות נורו גם למרכז", מסבירים המבקשים לעבור להתגורר באזור. בצפון יישובי רמת הגולן הם המבוקשים ביותר

אתר נפילת רקטה, המועצה האזורית אשכול. שי מכלוף
רקטה שנפלה במועצה האזורית אשכול בחודש שעבר/שי מכלוף

קיץ קשה עבר על יישובי עוטף עזה - אזעקות ללא הפסקה, רקטות שנפלו על גני ילדים ותושבים שעדיין חוששים ממנהרות. כל אלה לא הפריעו למועצות האזוריות בנגב המערבי ולעיר שדרות להיות ברשימת היישוביים המבוקשים ביותר בדרום, כשהן משאירות מאחור ערים גדולות כמו באר שבע, נתיבות ואופקים.

לפני כשבועיים נערך יריד של המשרד לפיתוח הנגב והגליל בתל אביב. אל היריד הגיעו כ-3,000 בני אדם שבדקו אפשרות לעבור להתגורר ביישובי הנגב והגליל. לאחר שהסתיים היריד, ערכו במשרד מיפוי של היישובים המבוקשים והתברר שיישובי עוטף עזה נמצאים בראש הרשימה. גם היישובים המרוחקים כמו אילת ומצפה רמון זכו להתעניינות רבה.

עוד בוואלה! חדשות:
סקר וואלה! חדשות: "המחנה הציוני" מטפסת ועוקפת את הליכוד
אחרי הפשיטה בבלגיה: גל מעצרי חשודים בטרור בפריז וברלין
שני הרוגים בשתי תאונות דרכים בצפון ובדרום

פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
פעילי חמאס במנהרת טרור/רויטרס

מהנתונים שנאספו עולה כי 24 משפחות בודקות מעבר לעיר שדרות, 20 משפחות בודקות מעבר למועצה האזורית שער הנגב ו-20 נוספות למועצה האזורית אשכול. העיר שמככבת בראש הרשימה למרות מרחקה העצום מהמרכז היא העיר אילת עם 57 משפחות שמעוניינות לעבור ולגור בעיר הדרומית.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בושמת בכור הגיעה יחד עם בעלה ליריד וכעת הם מבקשים לעבור לקיבוץ הכי מופגז בעוטף עזה - נחל עוז. "אנחנו אוהבים את האזור, הוא קסם לנו", מסבירה בושמת את ההחלטה המפתיעה. "רצינו גם קיבוץ שיכול לקלוט חברים". עם זאת, הם מודים: "ישנו קצת חשש אבל רקטות נורו גם לעבר מרכז הארץ. ראינו את העמידה האיתנה של חברי הקיבוץ ונדהמנו מהעוצמה ומהחוזק שלהם".

"יש פה הזדמנויות חדשות"

שרית שרונה, אם לשלושה ילדים, עוברת בעקבות היריד מגדרה אל קיבוץ כיסופים שבמועצה האזורית אשכול. גם במקרה שלה, הרקטות והמנהרות אינן מונעות את המעבר. "אנחנו אוהבים את האזור, יש פה הזדמנויות חדשות, הרקטות הגיעו לגדרה ונפלו פה יותר מאשר בכיסופים", היא מציינת.

השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום אינו מופתע מהביקוש ליישובי עוטף עזה. "כאשר ביקרתי ביריד וראיתי את התורים הארוכים לביתני עוטף עזה התמלאתי בגאווה ובהערצה, זאת התשובה הטובה ביותר לטרור חמאס", הוא אומר. "עם ישראל מתיישב ביישובים אלו למרות כל מה שעבר עליהם. אנחנו נעניק למשפחות את כל הסיוע שיצטרכו עם המעבר".

תמונות מהשקת כפר המכולות בשדרות בהשתתפות שר האוצר והשר לפיתוח הנגב והגליל, אוקטובר 2014. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
סילבן שלום ויאיר לפיד משיקים את כפר המכולות בשדרות, אוקטובר 2014/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

במשרד אף מיפו את היישוביים בצפון הארץ וגם פה המקום המבוקש ביותר הוא המרוחק ביותר. יישובי רמת הגולן משכו את מירב ההתעניינות עם כ-106 משפחות מהמרכז שלוטשות עיניים לרמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הרצון להגיע דווקא לפריפריה הרחוקה מסבירים במשרד בכך שמדובר גם באידיאולוגיה וגם בשיקול כלכלי. "יש משפחות שרוצות להגיע למקומות אלו בגלל רצון לשפר את רמת החיים, אך גם עקב אידיאולוגיה כמו התיישבות באזורים החשובים למדינת ישראל", מסבירה מנכ"לית המשרד, סיגל שאלתיאל הלוי.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully