וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל ירה למוות בחשוד בגניבת רכב: "חשבתי שזה מחבל"

15.1.2015 / 19:35

לוחם מחטיבת כפיר הרג פלסטיני בצומת גוש עציון, בזמן שהמשטרה ניהלה אחריו מרדף. חקירת מצ"ח נפתחה, אולם גורמים בצבא מגבים את החייל: "זו זירה רוויית אירועים חבלניים. הייתה סיטואציה מורכבת"

חשש לפיגוע דקירה בצומת הגוש, נובמבר 20134. טלי מאייר
חיילים באזור גוש עציון. למצולמים אין קשר לכתבה/טלי מאייר

תחקיר התקרית בצומת גוש עציון אמש, שבמהלכה נורה חשוד למוות פלסטיני החשוד בגניבת מכונית, לא הסתיים - אך מעדויות בחטיבת כפיר עולה כי הלוחם שפתח באש לעבר החשוד בשוד במתחם "רמי לוי" העריך כי מדובר במחבל. בחקירה שלאחר האירוע אמר לחבריו: "חשבתי שמדובר במחבל, ולכן יריתי".

גורמים בחטיבה אמרו היום (חמישי) כי קודם לאירוע, שמע החייל קולות ירי וראה מרדף אחרי חשוד, והבין שאם לא ינטרל אותו - הוא יבצע פיגוע. גורם צבאי אמר הערב כי "גזרת צומת הגוש הייתה רוויה באירועים חבלניים בתקופה האחרונה - פיגועי דריסה, ניסיונות דריסה ודקירות. יש דריכות רבה, ואי אפשר לנתק את האירוע מאתמול לשרשרת האירועים שקדמו לו".

גורם ביטחוני נוסף הדגיש כי החיילים בגזרה תודרכו וקיבלו התרעות רבות על אפשרות לפיגוע. "הסיטואציה שהייתה מורכבת מחושך וממרדף של הבלשים אחרי החשוד כנראה גרמה ללוחם לחשוב שהפלסטיני פגע באנשים ושאם הוא יברח, יסכן אחרים", אמר.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
ארבע נשים בעשירייה: הרשימה המלאה של כחלון נחשפת
הבית היהודי צעיר וליברלי? לא ממש
"הגיבור" המוסלמי מהפיגוע במרכול יקבל אזרחות צרפתית

בעקבות תקרית הירי נפתחה חקירת משטרה צבאית חוקרת (מצ"ח) לבירור נסיבות מותו של הפלסטיני החשוד בגניבה. תחקיר ראשוני של האירוע העלה כי כוח בילוש של משטרת מחוז יהודה ושומרון (ש"י) הבחין בשני חשודים מתקרבים למכונית בצומת גוש עציון, במטרה לגנוב אותה.

ההרוג ריצה מאסר על עבירות רכוש וגניבה

ברגע שאחד מהם ניסה להניע את המכונית, זינקו לעברו הבלשים ולכדו אותו. החשוד השני החל לברוח במכונית, והבלשים רדפו אחריו רגלית. רכב בילוש שהגיע למקום סגר את המתחם שבו מצויה חנות מרכול של רמי לוי, וביצע נוהל מעצר שכלל ירי באוויר. כמה מהבלשים רדפו אחרי החשוד ללב הצומת תוך כדי שהם צועקים לעברו "עצור משטרה". הלוחם מחטיבת כפיר, שנכח במשימת אבטחה בצומת, הבחין במרדף, פתח באש ופגע בחשוד. מאוחר יותר מת החשוד מפצעיו.

גורם ביטחוני אמר כי בחיפוש שנעשה בכליו של החשוד אותרו סכין ומברג. ההרוג והחשוד הנוסף שנעצר, החשודים בגניבות רכב, הם פלסטינים בשנות ה-20 לחייהם מהכפר יטא שבגזרת חברון. ההרוג שוחרר בשנה שעברה מהכלא לאחר שריצה עונש על עבירות רכוש וגניבות כלי רכב.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully