וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות השלג והקור: עשרות הגיעו לבית הכנסת העתיק בצפת

8.1.2015 / 0:16

מזג האוויר הסוער לא מנע מעשרות מתפללים לפקוד כבכל יום את בית הכנסת "אבוהב", הנמצא ברובע העתיק בצפת. "יש פסוק שאומר 'לבית אלוהים נהלך ברג"ש' - רוח, גשם, שלג", אמר חזן בית הכנסת

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: שניר דבוש

עשרות סנטימטרים של שלג וקור של אפס מעלות לא הרתיעו אתמול (רביעי) את עשרות המתפללים שהגיעו לבית הכנסת "אבוהב", שהוקם במאה ה-16 ונמצא ברובע העתיק של צפת. "אנחנו רגילים", אמר חזן בית הכנסת, הרב שלמה חדד, "יש פה מקום עם היסטוריה של 600 שנה. לא פסקו התפילות גם בימי הפרעות, גם ברעידות האדמה, גם במבצע שלום הגליל, בקטיושות וגם היום - כשיש שלג וקר".

"יש פסוק שאומר 'לבית אלוהים נהלך ברג"ש' - רוח, גשם, שלג", הוסיף חדד. "אם יש את ההזדמנות לקיים את המצווה הזאת וללכת לבית השם גם כשיש רוח וגשם ושלג, אז השלמנו את כל המילה, ובמצב הכי קשה לכאורה". לדבריו, "יש כאן ציבור של מעל לשלושים חבר'ה שמתפללים, גם מבוגרים בני 70 פלוס וגם צעירים. במקום לשבת בבית ולחשוב מה עושים, אנשים באים לכאן לתפילה ואחר כך לשיעור תורה. בית הכנסת אבוהב זכה לכך שמגיעים אליו וברוך השם שלא ייפסק".

הסופה הגדולה - סיקור מיוחד:
נשארים בבית: היכן לא יתקיימו מחר לימודים? הרשימה המלאה
תה לקופים, מפזרי חום לג'ירפות: הסופה הגיעה לספארי
17 אלף בתים מנותקים: הערב שיא כל הזמנים בצריכת חשמל

מתפללים בבית הכנסת "אבוהב" שברובע העתיק בצפת. טל אנגלנדר
"אני לא יכול להישאר בבית ולא להתפלל". מתפלל בבית הכנסת "אבוהב" בצפת, אתמול/טל אנגלנדר

חדד סיפר כי רוב המתפללים המבוגרים מגיעים למקום בכוחות עצמם אך ציין כי בעבר היו מקרים שבהם אנשים שהגיעו לבית הכנסת במהלך מזג אוויר סוער נפגעו. "היו מקרים שאנשים נפלו בדרך במדרגות, השנה זה לא קרה. גבאי בית הכנסת הארי, אדם בן 80, חזר מהשלג, נפל, שבר את הרגל וחזר להתפלל כמו צעיר ברוחו, מתוך אהבה למקום".

"אני לא יכול להישאר בבית ולא להתפלל", אמר חיים שטרית, מתפלל בבית הכנסת. "קודם כל, אני צריך לפתוח את בית הכנסת. אם אני לא פותח אנשים לא יתפללו. זה לא קשה, לא מפריע לנו לא חום, לא קור ולא זמן. אנחנו פה משעה 12 בלילה". "חיים היה פה כשנפל פה טיל במלחמת לבנון", סיפר חדד והוסיף בחיוך: "הוא היה בבית הכנסת וחייך לטיל והכול היה בסדר".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

מכ"ם הגשם:

כאמור, גם בני נוער בחרו להגיע לבית הכנסת ולהתפלל במקום לשחק בשלג. מאיר זיגדון, בן 13, הוא אחד מהם. "עוברת המחשבה להישאר ליד התנור, אבל לא כזה קר היום. בבוקר היה יותר קר". זיגדון סיפר כי גם בבוקר הוא הלך לבית הכנסת. "כולם מגיעים. זה לא יחידים מגיעים, זה כולם", סיכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מזג האוויר הסוער ימשיך ללוות אותנו גם במהלך סוף השבוע. היום צפוי השלג להחלש מאוד ולא צפוי להמשיך ולהיערם. גשם מקומי, ברובו קל, יוסיף לרדת מצפון הארץ עד מרכז הנגב. גם הרוחות ייחלשו בהדרגה וגובה הגלים ירד. עם זאת, בשישי יתחדשו השלגים וירדו לפרקים בעיקר בהרי המרכז, בירושלים ובהר הנגב. השלג ייערם וגשם מקומי ירד בעיקר במרכז הארץ ובדרומה. בשבת תחול עלייה קלה בטמפרטורות, גשם ימשיך לרדת אך השלג ייפסק. בראשון יוסיף להיות קר והגשם יתפשט גם לדרום.

(עדכון ראשון: 23:16)

שידור ישיר מהכותל המערבי:

LIVE
מתפללים בבית הכנסת "אבוהב" שברובע העתיק בצפת. טל אנגלנדר
מתפללים בבית הכנסת אבוהב/טל אנגלנדר
צפת בסופה ינואר 2015. סימה אבינועם, תמונות גולשים
צפת, אתמול/תמונות גולשים, סימה אבינועם
מפלסת בצפת, ינואר 2015. עיריית צפת,
צפת/עיריית צפת
שלג בהר כנען, צפת. דוברות עיריית צפת,
הר כנען שליד צפת/דוברות עיריית צפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully