וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוועידת האתיקה דנים בהשעיית רונאל פישר - והוא מנסה להתחמק

7.1.2015 / 22:14

בוועידת האתיקה של לשכת עורכי הדין דנים בסוגיה בעקבות תלונה שהגישה תנועת אומץ, אלא שפישר ועורכת דינו עושים מאמצים כבירים כדי להתחמק מההליך המתנהל בתירוצים שונים. "יש לו עוד שבועיים להגיש תגובתו", הזהירו בוועידה

עו"ד רונאל פישר בדיון על רצח דרק רוט בבית המשפט העליון, אוגוסט 2014. יואב דודקביץ'
עו"ד רונאל פישר בדיון על רצח דרק רוט באוגוסט האחרון, לאחר התפוצצות הפרשה/יואב דודקביץ'

בעוד שבמחלקה לחקירות שוטרים שבפרקליטות המדינה צפויה להתקבל בקרוב החלטה רשמית אם להעמיד את עורך הדין רונאל פישר לדין בכפוף לשימוע, בוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין מתנהל נגדו הליך מקביל הנוגע לרישיון עריכת הדין שברשותו. בנובמבר האחרון פנתה תנועת אומץ לוועדת האתיקה בבקשה לדון בהשעייתו המידית עד לסיום ההליכים המתנהלים נגדו על ידי המחלקה לחקירת שוטרים במשרד המשפטים.

כזכור, פישר צולם והוקלט כשהוא לוקח תיק עמוס ב-150 אלף שקלים במזומן מיו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, אלון חסן. בהמשך, נבדק הקשר שלו גם לפרשיות אחרות כמו פרשת הלבנת ההון לכאורה של חברת ב. יאיר הציבורית עבור ארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל ופרשת רועי בר החשוד במתן שוחד ליזמי נדל"ן בראשון לציון וברחובות.

באומץ טענו כי גם הגרסה שמסר אלון חסן, לפיה פישר ביקש ממנו כספים על מנת לשחד אנשי משטרה, וגם הגרסה שמסר פישר עצמו לפיה זו הייתה דרכו לחלץ כספים שמגיעים לו מחסן - מצביעות על עבירה חמורה של הונאת לקוח.

עוד כתבות בנושא פרשת רונאל פישר:
"150 אלף דולר והפרשות ימותו": הקלטות עו"ד פישר
"פישר לחסן: 'יש חקירה נגדך, אפשר לסגור במיליון דולר'"
הוארך מעצרו של פישר; קצין בלהב 433 נחקר בחשד להדלפה

הטלטלה במשטרה: הוארך מעצרו של עו"ד רונאל פישר. יותם רונן
רונאל פישר בעת הארכת מעצרו, יולי האחרון/יותם רונן

בוועדת האתיקה שיגרו כנהוג עותק מהתלונה של אומץ לפישר עצמו וביקשו את תגובתו. פישר, שבאותה התקופה חזר לייצג לקוחות בבית המשפט, לא הגיב לטענות למרות ארכה מיוחדת שקיבל להגשת התגובה. כמו כן, זמן קצר לאחר שהוגשה התלונה הודיע במפתיע כי הוא סוגר את משרד עורכי הדין שלו.

עורכת דינו, נטלי שטרול, העבירה מכתב מטעמו שבו כתבה כי "הואיל והעניינים נשוא התלונה נמצאים בחקירת מח"ש, מסירת גרסאות במסגרת אחרת תהווה פגיעה בזכויותיו כחשוד". לדבריה, "פישר סגר את משרד עורכי הדין שלו והודיע ללשכה כי הוא מתלה את רשיונו כל עוד מצבו הבריאותי לא יאפשר לו להוסיף ולעסוק במקצוע".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"ייתכן שיינתנו החלטות בעניינו של פישר ללא תגובתו"

לגבי מצבו הבריאותי הוסיפה שטרול כי התקשורת עמו בימים אלה אינה קלה וכי זו סיבה נוספת לכך שאין צורך לדרוש את תגובתו בבהילות. "יהיה זה אך מתבקש כי תישקל שוב ובכובד ראש השאלה אם יש בכלל מקום לבקש את תגובתו של מר פישר לתלונה ובכל מקרה תגובה כזו לא תוכל להימסר עד סיום החקירה או עד שיוטב מצבו", חתמה שטרול.

בלשכת עורכי הדין לא מאוד התרגשו מהדברים וענו בתשובה למכתבה של שטרול כי פישר כפוף לדין המשמעתי כמו כל עורך דין וכי העובדה שהתלה את רשיונו לאחר שהתבקש להגיב אינה רלוונטית כי מדובר בעבירות לכאורה שנעשו בזמן שרישיונו היה פעיל. לטענתם, העובדה שבמקביל לבירור התלונה מתנהלת חקירת משטרה, אין בה כדי לעכב את בירור התלונה. "יש לו עוד שבועיים להגיש תגובתו - אחרת יינתנו החלטות בעניינו ללא תגובתו. החלטות כאלה יכולות לכלול השעייה ואף שלילת רשיונו של פישר לצמיתות", נמסר מהלשכה.

תגובת עורכת הדין נטלי שטרול: "המידע אינו נכון, ואם דחוף לוואלה! לפרסם שקר, שייקחו את האחריות על כך".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully