וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עמדו ביעד: עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים

31.12.2014 / 8:40

317 בני אדם נהרגו השנה בכבישים, 24 יותר מאשר היעד שהציבה המדינה. בעמותת "אור ירוק" טוענים כי משרד התחבורה הפחית את התקציב שמועבר למאבק בתאונות הדרכים ב-50%. "המדינה מפקירה אותנו"

הרוגה בתאונת דרכים בכניסה ליבנה, נובמבר 2014. מד"א
"העלייה במספר ההרוגים היא תוצאה של סדר עדיפות שגוי וחסר אחריות"/מד"א

317 בני אדם נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים, 24 יותר מאשר היעד שקבעה המדינה וחמישה הרוגים יותר מאשר בשנה שעברה, כך עולה מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. זו השנה השנייה ברציפות שבה נכשל משרד התחבורה בצמצום מספר ההרוגים בכביש, לאחר שבתחילת השנה הציב לעצמו יעד ירידה של 5% במספר ההרוגים.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבואב, התייחס לנתונים ואמר כי "מדינת ישראל מפקירה אותנו בכל הקשור לבטיחות בדרכים ומהמרת על החיים שלנו. העלייה במספר ההרוגים בכבישים היא תוצאה ישירה של סדר עדיפות שגוי וחסר אחריות, שבו משרד התחבורה מקבל מהמדינה עוד ועוד כסף, אבל לא מפנה אותו להצלת חיים של אנשים בכבישים".

על פי ניתוח נתוני עמותת "אור ירוק" לסיכום שנת 2014, בחמש השנים האחרונות גדל תקציב משרד התחבורה מ-12 מיליארד שקלים בשנת 2010 ל-18 מיליארד שקלים לשנת 2015. בעמותה טוענים כי משרד התחבורה הפחית את התקציב שמועבר למאבק בתאונות הדרכים בשיעור של כ-50% - 550 מיליון שקלים בשנת 2008 לעומת כ-240 מיליון שקלים בשנת 2015.

עוד בוואלה! חדשות:
הפריימריז בליכוד: 100 אלף מתפקדים ילכו היום לקלפיות
מועצת הביטחון של האו"ם דחתה את ההצעה הפלסטינית
דרור אלפרון חשוד שאיים על אח של איש תקשורת בכיר

מסיבת עיתונאים אור ירוק , שמואל אבואב - מנכ"ל אור ירוק. קובי ליאני
מנכ"ל "אור ירוק" שמואל אבואב/קובי ליאני

פרמטר חשוב בהורדת מספר ההרוגים הוא טיפול במוקדי סיכון בכבישים בינעירוניים. ב"אור ירוק" טוענים כי גם נושא זה הוזנח השנה על ידי משרד התחבורה. הטיפול במוקדי סיכון (קטעי דרך קצרים שמצריכים טיפול תשתיתי נקודתי) הוכח כאפקטיבי בהורדה של 35% במספר התאונות. בתכנית לאומית בראשות ד"ר יעקב שינין קבעה המדינה, כי בכל שנה יוקצו לשם כך 400 מיליון שקלים. בפועל מקצה המשרד רק כמחצית מהסכום.

מנתוני העמותה עולה כי גם תקציב אגף התנועה במשטרת ישראל נפגע. בתכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שאישרה משטרת ישראל הוחלט כי התקציב יעמוד על 160 מיליון שקלים, אולם בפועל קיבלו באגף התנועה בשנת 2014 רק 32 מיליון שקלים.

בקרב הולכי הרגל נמצאה עלייה חדה של 32% במספר ההרוגים לעומת נתוני אשתקד. 124 הולכי רגל נהרגו השנה בכבישים, 30 בני אדם יותר מאשר בתקופה המקבילה בשנת 2013. 45 הולכי רגל נהרגו השנה בכבישים בינעירוניים, כמעט כפול בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. בנוסף, 30 הולכי רגל מהחברה הערבית נהרגו השנה בתאונות דרכים, עלייה של כ-50% ביחס למספר ההרוגים בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

על פי נתוני "אור ירוק", ישראל נמצאת במקום הראשון בשיעור הילדים ההרוגים בקרב המדינות המתקדמות. בשנת 2014 נהרגו 32 ילדים (עד גיל 14) בתאונות דרכים, עלייה של כ-40% ביחס לשנת 2013 שבמהלכה נהרגו 23 ילדים בתאונות דרכים. 19 מתוך 32 הילדים שנהרגו הם מהחברה הערבית. גם אוכלוסיית הקשישים מציגה נתונים בולטים. בשנת 2014 נהרגו 68 קשישים בתאונות דרכים, עלייה של כ-20% ביחס למספר הקשישים שנהרגו בשנה שעברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

משרד התחבורה: "טענות חסרות בסיס, ללא אחיזה במציאות"

משרד התחבוה מסר בתגובה לכתבה: "מדובר בטענות חסרות בסיס שאין להן כל אחיזה במציאות. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אמנם הגדירה לפני מספר שנים יעד של ירידה של 5% במספר ההרוגים השנה, אולם כאשר מסתכלים על התמונה הכללית, רואים מגמה מובהקת של ירידה מתמשכת לאורך עשור במספר תאונות הדרכים וההרוגים.

"מאות מיליוני שקלים מושקעים מדי שנה בבטיחות העירונית, בקידום תחבורה ציבורית, אכיפה משטרתית ומנהלית, חינוך והסברה ולכן האמירה כי התקציב המושקע במאבק בתאונות הדרכים עומד על 240 מיליון שקלים בשנה היא שקרית וחסרת כל בסיס.

"זאת ועוד, בשנת 2008 תוקצבה הרשות הלאומית ב-550 מיליון שקלים, אולם בפועל נוצלו רק כ-400 מיליון שקלים. מאז, תקציב הרשות עומד על כ-300 מיליון שקלים. בנוסף לכך, הועברו לבסיס התקציב של המשרד לביטחון פנים באופן ישיר כ-70 מיליון שקלים, המיועדים לצורכי אכיפה.

"טענת אור ירוק כי הטיפול במוקדי סיכון בכבישים עירוניים הוזנח על ידי משרד התחבורה היא חסרת כל בסיס, מאחר שבשנתיים האחרונות בלבד גדל באופן משמעותי היקף ההשקעות של משרד התחבורה והטיפול במוקדי סיכון בכבישים בינעירוניים ועירוניים בכל רחבי הארץ".

לפניות לכתבת: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully