וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרוץ נגד הזמן לחילוץ הלכודים מהמעבורת הבוערת

יותר מ-24 שעות חלפו מאז שפרצה האש בספינה בים האדריאטי, ומזג האוויר הסוער מקשה על החילוץ. 221 בני אדם פונו עד כה אך יותר מ-250 עדיין לכודים. אדם נהרג כשזינק למים הקפואים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

יותר מ-24 שעות אחרי שעלתה באש בים האדריאטי, מאות בני אדם עדיין לכודים הבוקר במעבורת היוונית ומתמודדים עם מזג אוויר מקפיא. משמר החופים האיטלקי הודיע לפנות בוקר (שני) כי 221 בני אדם חולצו עד כה. 257 איש עדיין לכודים בספינה, בהם הקברניט המתאם את מאמצי הפינוי.

אדם אחד נהרג אחרי שהשליך את עצמו מהמעבורת אל המים הקפואים. גופתו נמשתה מהים על ידי כוח סיור איטלקי. זה קורבן הראשון של הדליקה במעבורת "נורמן אטלנטיק", שיצאה מנמל פטרס שבצפון-מערב יוון לכיוון העיר האיטלקית אנקונה.

דובר משמר החופים של יוון, ניקוס לגקדיאנוס, הוסיף כי "נעשים מאמצים על-אנושיים במבצע הקשה, תחת תנאי מזג אוויר קיצוניים" לחילוץ מאות הנוסעים על סיפון המעבורת.


הדיווח המקורי || מאות עדיין לכודים במעבורת הבוערת: "אש בכל מקום"

מעבורת בוערת מול חופי יוון – דצמבר 2014. רויטרס
מעבורת בוערת מול חופי יוון – דצמבר 2014/רויטרס

גם כוחות אוויריים הצטרפו למאמצי החילוץ, ומסייעים לכוחות הימיים הפועלים מאתמול בשעות הבוקר. טרם התברר מה גרם להתלקחות האש על גבי המעבורת, שמשקלה 29 אלף טונות. גורמים בצוותי הסיוע מסרו כי הנוסעים מועברים באמצעות מסוקים לכלי שיט השוהים בקרבת זירת האסון.

קרוב ל-500 נוסעים היו על סיפון המעבורת כשאש אחזה בסיפונה, סמוך לשעה 6:00 בבוקר. ככל הנראה, כמה עשרות נוסעים הצליחו לחלץ את עצמם על גבי סירות הצלה, אולם טרם התקבל לכך אישור רשמי.

שר התחבורה של יוון, מילטיאדיס ורוויטסיוטיס, אמר כי הרוחות העזות, הנעות במהירות של כ-90 קמ"ש, מקשות על מאמצי החילוץ וההצלה. גם גשם כבד מקשה על עבודת הצוותים, אולם המים מסייעים, מנגד, לצמצם את התפשטות האש לשאר חלקי הספינה.

מעבורת בוערת מול חופי יוון – דצמבר 2014. רויטרס
מעבורת בוערת מול חופי יוון – דצמבר 2014/רויטרס

"אנחנו עושים כל שביכולתנו על מנת להציל את אלה שעל סיפון המעבורת", אמר השר היווני. "אף אחד לא יישאר ללא סיוע במצב הקשה הזה. מדובר באחד ממבצעי החילוץ המורכבים ביותר שאי פעם עשינו". כוחות איטלקיים ויווניים משתפים פעולה במבצע, יחד עם סיוע אלבני. בין הנוסעים, יותר מ-250 אזרחי יוון, כמו גם אזרחי גרמניה, איטליה, אוסטריה, טורקיה, צרפת והולנד.

אחד הנוסעים, ג'ורג' סטיליארס, אמר בשיחת טלפון עם הטלוויזיה היוונית כי "הספינה עולה באש והרצפה בוערת". לדבריו, "אנחנו לא יודעים עוד כמה זמן נוכל להחזיק". נוסע אחר סיפר: "יש אש בכל מקום. הלהבות מגיעות מהמוסך ומבטן הספינה". בשיחה עם תחנה אחרת, אחד הנוסעים התחנן לעזרה: "אנחנו צריכים סיוע דחוף. אנחנו לא מצליחים לנטוש את הספינה, יש כאן סירות, אבל אנחנו לכודים".

(עדכון קודם: 0:14)

פינוי פצועים ממעבורת נורמן אטלנטיק לבית החולים אנטוניו פרינו בברינדיזי, איטליה. רויטרס
פינוי פצועים ממעבורת נורמן אטלנטיק לבית החולים אנטוניו פרינו בברינדיזי, איטליה/רויטרס
מעבורת עולה באש מול חופי יוון – דצמבר 2014. AP
מעבורת עולה באש מול חופי יוון – דצמבר 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully