וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת השחיתות: ניסיון לגייס עדי מדינה מבין החשודים

26.12.2014 / 0:22

החוקרים מבקשים להפוך חלק מ-28 העצורים בפרשה המסועפת לעדי מדינה גם כדי להגיע לחשודים נוספים וגם כדי לחזק את החשדות נגד אחרים. מעצרה של העוזרת האישית של סגנית השר קירשנבאום הוארך ב-6 ימים

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

אף שכבר סמוך לתחילת החקירה הסמויה בפרשת השחיתות הצליחה המשטרה לגייס לטובתה עד מדינה - מתברר כעת כי גם במסגרת החקירה הגלויה בכוונת החוקרים לנסות להפוך חלק מ-28 העצורים לעדי מדינה. הסיבה לניסיון לגייס עדי מדינה נוספים היא שהדבר יכול להביא לגילוי חשודים פוטנציאליים נוספים בפרשה המסועפת, המורכבת מכ-15 תתי-פרשות, שנחקרת כבר יותר משנה. עם זאת, נכון לשלב זה של החקירה, במשטרה אמרו כי החשודה הבכירה ביותר היא סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום וכי לא ברור אם יהיו חשודים בכירים יותר. קירשנבאום עצמה עוכבה ונחקרה אולם בשל חסינותה היא לא נעצרה.

עוד בפרשה
קירשנבאום בראש הפירמידה: חלוקת התפקידים בפרשת השחיתות הגדולה
פרשת השחיתות הגדולה: הוארך מעצרו של סטס מיסז'ניקוב
אבנר קופל הוא אחד החשודים שנעצרו בפרשת השחיתות

סיבה נוספת להפוך חשודים לעדי מדינה, היא "לחזק" חשדות נגד חשודים אחרים. בשלב זה, מתנהל משא ומתן עם חשוד אחד שעתיד להפוך לעד מדינה נוסף בפרשה. בהמשך יוזמנו לתת עדות גם שרים וחברי כנסת, על מנת לספק הסברים בנוגע לשיטת השוחד לכאורה, שהנהיגה קירשנבאום.

במהלך הימים הקרובים צפוים אנשי היחידה הארצית לחקירות הונאה לעצור חשודים נוספים בפרשה. היום נעצרה העוזרת הפרלמנטרית של קירשנבאום, ויקה רבין. מעצרה של רבין הוארך בשישה ימים והיא חשודה בין היתר בלקיחת שוחד. גם בנה של קירשנבאום, תמיר, נחקר היום באזהרה.

ח"כ פאינה קירשנבאום בחדר המצב של משרד הפנים. ניב אהרונסון
קירשנבאום/ניב אהרונסון

לפי החשד, קירשנבאום העבירה סכומים גדולים מכספי משלמי המסים, דרך תקציב המדינה, למועצות אזוריות ולעמותות, יחד עם שורה של בכירים. בתמורה, על פי החשד, קירשנבאום קיבלה חזרה כספי שוחד וטובות הנאה שונות.

בלהב 433, החוקרת את הפרשה, עיכבו לחקירה את קירשנבאום יחד עם השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב, שמעצרו הוארך. ביחידה החוקרת מעריכים כי קירשנבאום הייתה החוט המקשר בין כל הגורמים בפרשות השונות. לדברי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, סגנית השר היא זו שפעלה לאגד סביבה את כל נבחרי הציבור, במטרה לשלשל כספים מהעמותות השונות לכיסה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

יותר מחמש מועצות אזוריות היו מעורבות בפרשה

על פי החשד, קירשנבאום קשרה את כל החוטים בעזרת יד ימינה, דוד גודובסקי, יו"ר מטה ישראל ביתנו, שיצר את הקשר עם ראשי מועצות אזוריות, עם ראשי אגודות, וכן עם מנכ"לים וגזברים של משרדי ממשלה. כמו כן, במשטרה חושדים כי לאחר שהעבירו את הכספים לעמותות ולאגודות השונות, דאגו השניים שהכסף ימצא את דרכו בחזרה לכיסיהם של סגנית השר ושל מקורביה.

במשטרה סבורים כי הקשרים שיצרו סגנית השר ומקורביה נעשו ללא קשר בין המועצות או בין העמותות. כך, החשודים בקבלת הכספים והחזרתם ל"מקור" במועצה או בחברה ציבורית לא ידעו על קיום אותה שיטה במקומות אחרים, ונוצר מנגנון משומן של תזרים מזומנים.

לפי החשד, יותר מחמש מועצות אזוריות היו מעורבות בפרשה, וכן אנשי חברות ציבוריות, ובהן חברות לבניית כבישים. על פי החשד, סגנית השר פעלה להעברת מימון לעמותות ולחברות ממשלתיות בתמורה למינויים של אנשי ישראל ביתנו באותן חברות, ואף לעתים בתמורה לקבלת כספים שהולבנו דרכן. במשטרה סבורים כי בדרך זו, הצליחו קירשנבאום ומקורביה להזרים מיליוני שקלים לכיסם, כמו גם לקבל טובות הנאה.

פירמידת השחיתות. ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
פירמידת השחיתות/עיבוד תמונה, ניב אהרונסון

בין העצורים בפרשה, יו"ר דירקטוריון נתיבי תחבורה עירוניים (נ.ת.ע) המנהלת את פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, אלכס ויז'ניצר, מנכ"ל משרד החקלאות, רמי כהן, יועץ התקשורת של מנכ"ל משרד החקלאות, אמנון ליברמן, ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, ראש החברה לפיתוח השומרון חיים בן שושן, גזבר המועצה האזורית מטה בנימין אפי פלס, ראש המועצה האזורית מגילות, מרדכי דהמן, איש העסקים ציון זוארץ, יו"ר התאגידים העירוניים יצחק בורבה, מנהל מדרשת הגולן, גבי חמו, יו"ר איגוד הכדוריד, דורון שמחי, יו"ר איגוד הכדורסל לשעבר אבנר קופל, חבר הנהלת האיגוד, משה קליסקי ובתה של סגנית השר, רנית קירשנבאום.

(עדכון ראשון: 25.12.14, 17:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully