וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרי ניו יורק נגד ראש העיר: "ידיך מגואלות בדם"

השוטרים הפגינו נגד ביל דה בלאזיו, שהתייצב לצד המפגינים בעיר. איגוד השוטרים: "נדרוש צדק". הצעיר שרצח את שני השוטרים בברוקלין כתב שרצה לנקום על מקרי הרג של שחורים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

השוטרים בניו יורק יוצאים במתקפה חריפה נגד ראש העיר ביל דה בלאזיו, אחרי ששניים מחבריהם נרצחו אמש ברובע ברוקלין.

יושב-ראש איגוד השוטרים הגדול ביותר בניו יורק, פטריק לינץ', האשים את ראש העיר באחריות לירי בשני השוטרים, ואמר כי "יש דם על ידיהם של רבים – אלה שהסיתו לאלימות במסווה של מחאה בניסיון לשבש את עבודתם של השוטרים". לדבריו, "שובל הדם מתחיל במשרדו של ראש העירייה".

"כעת זו השעה שבה עלינו להתאבל", אמר לינץ' בנאום שנשא מחוץ לבית החולים, שאליו הובאו גופותיהם של שני השוטרים. "אך אחרי ההלוויות", אמר, "נזקוף את הראש - ונדרוש צדק מהאחראים".

שני השוטרים, רפאל ראמוס ו-וונג'ין ליו, נורו למוות כשישבו בניידת ברובע ברוקלין. היורה, איסמעיל ברינסלי בן ה-28, התאבד. מוקדם יותר הוא ירה בחברתו לשעבר בבולטימור, אך היא שרדה.

הצעיר שירה בשוטרים: "ארצח שוטרים כי הם לקחו אחד מאיתנו"

ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו ומפכ"ל המשטרה ביל בראטון – 21 בדצמבר 2014. AP
ראש העיר דה בלאזיו, לפנות בוקר בבית החולים בברוקלין/AP

מפרסומים שהעלה לרשתות החברתיות, עולה כי ברינסלי פעל מרצון לנקום במשטרה בשל הרג שני גברים שחורים: מייקל בראון, הצעיר שנורה למוות בפרגוסון, ואריק גארנר, רוכל שמת מחניקת שוטר בניו יורק.

שני השוטרים הלבנים שהיו אחראים למותם לא הועמדו לדין, בהחלטות שגונו בחריפות בידי ראש העיר דה באלזיו. הוא גם הביע תמיכה באלפי המפגינים שמחו בעיר נגד ההחלטה שלא לשפוט את השוטר שחנק את גארנר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יו"ר איגוד השוטרים בניו יורק פטריק לינץ' – 21 בדצמבר 2014. AP
ראש איגוד השוטרים, פטריק לינץ', מחוץ לבית החולים/AP

עוד לפני נאומו החריף של ראש איגוד השוטרים, תקרית נוספת הוסיפה לעימות החריף בין ראש העיר לבין שוטרי ניו יורק. דה בלאזיו הגיע לנאום בבית החולים "וודוהול", שם נקבע מותם של שני השוטרים. כשנכנס למסיבת העיתונאים, עשרות שוטרים, בהם קצינים בכירים, הפנו לו את גבם במכוון. אד מולינס, נשיא איגוד הסמלים במשטרה, הוסיף כי "ידיו של דה בלאזיו מוכתמות בדם בגלל המדיניות והמעשים שלו שאיפשרו לטרגדיה הזו להתרחש".

למתקפה על דה בלאזיו הצטרף מושל ניו יורק לשעבר, ג'ורג' פטאקי, שאמר כי "המעשה הברברי הזה הוא תולדה מצערת של רטוריקה אנטי-משטרתית של התובע הכללי אריק הולדר ושל ראש העיר דה בלאזיו".

צפו: השוטרים מפנים את גבם לראש העיר

מפקד משטרת ניו יורק, וויליאם ברטון, אמר במסיבת העיתונאים עם ראש העיר כי היורה ברינסלי ארב לשוטרים, ומשהיו בטווח ירי פתח לעברם באש באקדחו מטווח אפס. לאחר מכן הוא נמלט לתחנת רכבת סמוכה, בה נמצא ירוי בראשו מנשקו. "למרות שאנחנו עדיין לומדים את הפרטים, ברור לגמרי שזה היה רצח", אמר דה בלאזיו. "השוטרים הללו הוצאו להורג". ברטון הוסיף: "הם נורו ללא שום אזהרה או התגרות מצידם. הם פשוט נרצחו".

דה בלאזיו, ליברל נשוי לאישה שחורה, ביטל בתחילת השנה את הנוהל המאפשר למשטרה לערוך חיפוש על כל חשוד ללא צו, בצעד שעורר זעם מצד השוטרים. אם לא די בכך, איגוד השוטרים זעם לאחרונה על דה בלאזיו, אחרי שסיפר כי הורה לבנו השחור-למחצה, דאנטה, כי "עליו להיזהר" בכל היתקלות עם המשטרה. לדברי השוטרים, התבטאות זו מתפרשת כהסתה נגד כוח המשטרה בניו יורק.

רצח השוטרים בברוקלין – ניו יורק, 21 בדצמבר 2014. AP
אבלים מחוץ לבית החולים שאליו הובאו גופות השוטרים/AP

דוברו של דה בלאזיו גינה לפנות בוקר את המחאה נגד ראש העיר. "מצער שבשעה של טרגדיה גדולה יש מי שבוחר לנקוט בשפה לא-אחראית, שמפלגת ומרגיזה אנשים".

הנשיא ברק אובמה, שיצא לחופשת חג המולד בהוואי, מסר אמש כי הוא "מגנה בחריפות את רצח שני השוטרים, גברים אמיצים שלא ישובו הביתה למשפחותיהם הלילה". הוא קרא לאמריקנים להתנער מביטויי אלימות וקרא לציבור למסור תנחומים לקרובי הנרצחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully