וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "מדינות אירופה מקרבות גפרור לחבית חומר נפץ"

16.12.2014 / 12:39

שר החוץ גינה בעמוד הפייסבוק שלו את הצעדים הצפויים באירופה ובעולם להכרה במדינה פלסטינית והדגיש: "לא נסכים לקבל תכתיבים". עם זאת, הבהיר כי יש לקדם יוזמה ישראלית להסדר עם העולם הערבי ועם הפלסטינים

שר החוץ אביגדור ליברמן בראיון לוואלה! חדשות. נועם מושקוביץ
"מהלך מאורגן ומתוכנן שנועד להעמיד את ישראל בפני עובדות". ליברמן/נועם מושקוביץ

שר החוץ אביגדור ליברמן, התייחס היום (שלישי) לצעדים הצפויים להתרחש בימים הקרובים באירופה ובעולם הנוגעים להכרה במדינה הפלסטינית. "זו מתקפה מדינית שעלינו להתמודד עמה בצורה חכמה ונחושה", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו."מדינות אירופה המשתפות פעולה עם הפלסטינים במהלכים הללו משולות למי שמקרב את הגפרור הבוער אל זה שמחזיק בידו את חבית חומר הנפץ".

מחר צפויים הפלסטינים לפנות למועצת הביטחון של האו"ם בבקשה להכרה במדינה פלסטינית בגבולות 1967. ליברמן הסביר כי הצעת ההחלטה הפלסטינית "אינה המהלך האנטי-ישראלי היחיד שאותו יבצעו מחר הפלסטינים ותומכיהם". הוא ציין כי גם הפרלמנט האירופי יצביע מחר על ההצעה להכיר במדינה הפלסטינית וכך יעשה גם הפרלמנט בלוקסמבורג. יתרה מכך, בלוקסמבורג יכריע בית הדין לצדק בבקשה להוציא את חמאס מרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי ובז'נבה תתכנס ועידת החתומות על אמנת ז'נבה – "צעד נוסף של הפלסטינים שנועד לנגח את ישראל ולהציגה כמפרת זכויות אדם וכמדינה תוקפנית", לשון ליברמן.

עוד בוואלה! חדשות:
יותר מ-80 תלמידים נהרגו בפיגוע בבית ספר בפקיסטן
דוח: עלייה בשיעור העוני של משפחות עובדות
עמיר בניון עולה למתקפה: "אם מוחה של לבני יוכנס לכבש, הוא ירוץ לסטקייה"

ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא דאעש. רויטרס
הפלסטינים צפוים לפנות מחר למועצת הביטחון של האו"ם. ישיבת מועצת הביטחון/רויטרס

שר החוץ הגדיר את הצעדים הפרו-פלסטינים כ"מהלך מאורגן ומתוכנן שנועד להעמיד את ישראל בפני עובדות". לטענתו, "מדינת ישראל לא תסכים לקבל תכתיבים מהפלסטינים. כל ניסיון של הפלסטינים להסתייע בגורמים בינלאומיים על מנת לכפות עלינו את הפתרון הרצוי להם רק ידרדר את המצב באזור עוד יותר ודינו להיכשל".

הוא הדגיש כי מדינות אירופה "פועלות רק מתוך אינטרסים פוליטיים וחברתיים פנימיים שלהן, כשהתוצאות הרעות יתרחשו כאן במזרח התיכון". לדבריו, צעדים חד-צדדיים של הפלסטינים "ייענו בצעדים משמעותיים מצד ישראל - בשטח ובזירה הבינלאומית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"עלינו להציג הצעה ישראלית להסדר עם העולם הערבי והפלסטינים

עוד הדגיש ליברמן כי ההתנגדויות הרבות שנשמעות בישראל למהלכים הללו אינן מספיקות וכי על ישראל לקדם יוזמה עצמאית להסדר עם הפלסטינים ועם העולם הערבי. "חובה עלינו לנקוט ביוזמה ישראלית ולהציג הצעה ישראלית מסודרת. אני כבר הצגתי את ההצעה שאני סבור שיש לקדם - הסדר אזורי משולב שיסדיר את יחסינו עם מדינות ערב, עם הפלסטינים ועם ערביי ישראל, שאני סבור שיביא להסדר יציב עם העולם הערבי והפלסטינים ויחזק את היותה של ישראל מדינה יהודית", כתב.

לטענתו של שר החוץ, "העדר יוזמה ישראלית תדרדר את מעמדנו בזירה הבינלאומית, תפגע ביחסינו עם ידידותינו בעולם המערבי ולא תאפשר לנו לעמוד על הדברים החשובים לנו. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להיות מובלת – אנו חייבים ליזום ולהוביל".

אתמול נפגש ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, ברומא ותקף גם הוא את הצעדים הננקטים למען הכרה במדינה פלסטינית. "אני מאוד מעריך את המאמצים של שר החוץ למנוע הידרדרות באזור", אמר נתניהו בתום הפגישה. "אמרתי בפגישה שהניסיונות של הפלסטינים ושל כמה מדינות באירופה לכפות תנאים על ישראל רק ידרדרו את המצב באזור ויסכנו את ישראל ולכן נתנגד לזה בתוקף".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully