וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכינו את קערות הסלט: 10 טונה ירקות יחולקו חינם בתל אביב

14.12.2014 / 9:32

חקלאים מרחבי הארץ יחלקו בחינם את יבולם, במחאה על מחירי הירקות והפירות ברשתות השיווק, שגורמים להם להשמיד תוצרת רבה בשל הפסדים כלכליים. "בימים שיש כל כך הרבה עניים, זאת פשוט שערורייה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכרזה המשותפת של התאגדות החקלאים ושל ארגון "אחותי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שלישי הקרוב, נר ראשון של חנוכה, יחלקו חקלאים מכל רחבי הארץ עשר טונות של פירות וירקות בחינם בבית "אחותי" בתל אביב – זאת במחאה על כך שמשרד החקלאות משמר את המחירים הגבוהים של התוצרת החקלאית על ידי המשווקים לצרכנים, מה שגורם לחקלאים הפסדים כלכליים גדולים.

זה כמה חודשים מוחים חקלאי ישראל על התנהלותם של הטייקונים, הרשתות הגדולות, והסופרים, שיוצרת לטענתם פערים גדולים בין מחיר הקנייה של הפירות והירקות למחיר המופרז שהצרכן נדרש לשלם. לדברי החקלאים, בשלב מסוים עוצרים המשווקים את המשך רכישת התוצרת מהחקלאים ומבקשים מהם להפסיק לשלוח סחורה. בכך, אומרים החקלאים, משמרים המשווקים את העלויות הגבוהות של מחירי הפירות והירקות, מה שמותיר בידי החקלאים עודפי תוצרת גדולים שאותם הם נאלצים להשמיד. החקלאים ניסו להגיע באמצעות משא ומתן לעמק השווה עם המשווקים ורשתות הסופרים הגדולים, אך הניסיון לא צלח.

ברק אומגה, חקלאי מהיישוב פארן שבערבה ואחד מיוזמי "מחאת הפלפלים", שהחלה בחודש מאי האחרון, קרא לנבחרי הציבור לקראת הבחירות הקרובות לשנות את המדיניות שלהם בנושא ולפעול למען בוחריהם. "אנחנו פונים אליכם, נבחרי הציבור והפקידים - הגיע הזמן לברוא שיטת תמחור של שוק אמיתי", אמר אומגה. "אנחנו נפנה לכל הסיעות המשתתפות בבחירות כדי שיתחייבו לשנות את הבושה הזאת".

עוד בוואלה! חדשות
אפקט ישי: כיצד תשפיע פרישתו מש"ס על המפלגה?
2 הרוגים ו-5 פצועים בתאונת דרכים בבקעת הירדן
המשבר בבתי החולים: פוצץ המו"מ עם משרד האוצר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צריך לשנות את הבושה הזאת". כרוב שהושמד בשל פערי המחירים/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק בספטמבר האחרון נאלצו החקלאים להשמיד אלפי טונות של תפוחי אדמה כי המחירים שקיבלו עליהם לא סיפקו את עלויות ההשקיה, כשבאותו זמן המחירים על המדף עמדו על שישה שקלים לקילו. מאז החליטו החקלאים כי הם אינם מוכנים לשתוק - הם מסתובבים בכל הארץ ומחלקים בסמוך לסופרים את תוצרתם החקלאית כדי להביא לשינוי באמצעות האזרחים.

"התחלנו לקחת את התוצרים שלנו וחילקנו אותם לעמותות", המשיך אומגה. "הגענו לסניפי רשתות כמו מגה ורמי לוי, וחילקנו שם ירקות בחינם. קיבלתי אפילו קנס על רוכלות על אף שלא מכרתי דבר. ראינו שנוצר גל גדול של אנשים שמזדהים עם המחאה - הם לא מבינים איך חקלאים נאלצים להשמיד אוכל. יש פה יד מכוונת שגורמת לתהליכים האלה לקרות". לדבריו, בכל יום שולחים אזרחים תמונות מסופרים שונים עם מחירי פירות וירקות מופקעים להתאחדות החקלאים, שמפרסמת את המחירים בעמוד הפייסבוק שלה. "הציבור מתחיל לחבק את החקלאים. מטרת המחאה היא להביא את האור לחושך".

שולה קשת, מנכ"לית ארגון "אחותי-למען נשים בישראל", שנותנת חסות למחאה אמרה כי "זאת שערורייה, אנחנו נעצור את הקפיטליזם החזירי הזה". לדבריה, "זה פשוט בלתי-מתקבל על הדעת שבימים שבהם יש בישראל מספר כה גדול של עניים ועניות, כשמשפחות מתפרנסות בדוחק ולרבים אין מזון במקרר, נאלצים חקלאיים להשמיד אוכל. לדבריה, "יחד עם החקלאים, נחלק לכל אדם מאזור המרכז פירות וירקות בחינם. אנחנו קוראים לכל מי שזקוק ורוצה לבוא ולקחת. הפעילות היא חשובה ונתמוך בה עד שתשתנה המדיניות בנושא".

לפנייה לכתב דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully