וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ברלנד החשוד בעבירות מין לא יוסגר לישראל, כרגע

בית משפט בהולנד החליט לפתוח לבירורים נוספים את משפטו של הרב אליעזר ברלנד, שנחשד בהטרדות מיניות של חסידותיו. לטענת פרקליטיו, לישראל אין סמכות שיפוטית בנושא משום שהעבירות שנטען שביצע היו בהתנחלות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יישאר בהולנד, בינתיים. הרב ברלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית משפט בהולנד דן היום (שני) בסוגיית הסגרתו של הרב אליעזר ברלנד, ראש קהילת "שובו בנים", המבוקש לחקירה בישראל בגין הטרדות מיניות של כמה מחסידותיו, והחליט בשלב זה שלא להסגירו לישראל. עם זאת, החליט בית המשפט לפתוח את המשפט בעניינו של הרב לבירורים נוספים מצד פרקליטיו. אחת הטענות שהעלו פרקליטיו של הרב, היא כי מאחר שהעבירות שביצע לכאורה הרב היו בעיר מגוריו, ביתר עילית, אשר נחשבת להתנחלות, מדובר בשטח שאינו בתוך תחומי הקו הירוק. בשל כך, אין להסגירו לישראל, מכיוון שהיא נעדרת סמכות משפטית בעניין זה. טענה דומה העלה בעבר עו"ד מרדכי ציבין במהלך הליך ההסגרה מברזיל של הרב אליאור חן, אשר הורשע בביצוע התעללות בקטינים, אולם היא נדחתה.

פרקליטו של הרב, עו"ד שרון נהרי, אישר את הפרטים ומסר: "אנחנו מברכים על ההחלטה, בית המשפט יבדוק את טענותינו". אחד מחסידיו של הרב ברלנד סיפר לוואלה! חדשות כי במהלך היממה האחרונה, קודם החלטת בית המשפט, "הרב ישב בחדרו, התפלל ולמד במשך שעות ארוכות. כשהתקבלה ההחלטה בבית המשפט נכנס אחד ממקורביו להודיע לו. הרב רקד כמה סיבובים וחזר ללימוד כפי שהוא נוהג מידי יום במשך שעות שלמות".

פרשת הרב בלרנד - כותרות נוספות:
תיעוד: הרב אליעזר ברלנד חוגג באמסטרדם
הרב ברלנד שוחרר ממעצר: "לא היה ולא נברא"
הרב החמקמק: תרגילי הבריחה חובקי העולם של ברלנד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מברכים על ההחלטה". הרב ברלנד יחד עם פרקליטו, עו"ד שרון נהרי בהולנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

החשדות בגין ביצוע עבירות מין נגד הרב ברלנד עלו לראשונה כשאחד מחסידיו הציץ בחלון ביתו של הרב בישראל, שם הוא נהג לקבל את הנשים ל"טיהור", לכאורה, וסיפר על כך לחסידים. "הוא ראה את הרב עירום, ואת החסידה עירומה, עוסקים בחסידות", נטען. החסיד שהעיד על המעשים קיבל איומים והטיפול בפרשה הגיע לידי המשטרה.

אב לשתי נערות מהקהילה של הרב ברלנד טען כי בנותיו הותקפו על ידי הרב: "הבת שלי, בת 15, באה וסיפרה לי אחרי שבוע שזה קרה. היא הייתה הולכת בלילות להתחזק. החדר היה חשוך. הוא חיבק אותה, דחף לה יד לחזה בלי שום חציצה. הוא התקשר אליה ואמר 'אני אוהב אותך'. היו ליטופים, נשיקות בפנים אפילו עם הלשון". האב סיפר כי האירוע עורר אצל אחותה הגדולה זיכרון דומה. הוא הוסיף כי לדעתו מדובר בעשר עד עשרים נשים ונערות שנפגעו. בחודש אוקטובר האחרון נחשפו בוואלה! חדשות עדויותיהן במשטרה של כמה מהן.

עוד באותו נושא

העדויות נגד הרב ברלנד נחשפות: "נגע בחזה, נשק בצוואר"

לכתבה המלאה

"חיבק אותה, דחף לה יד לחזה בלי שום חציצה"

לפני כשנתיים נמלט הרב מישראל ולאחר מסע במרוקו ובכמה מדינות נוספות, התיישב בזימבבואה. לאחר זמן מה, הצטרפו אליו רבים מתלמידיו וגיבשו סביבו קהילה. לפני כחמישה חודשים הוא נעצר במדינה, לאחר שהרשויות קיבלו מידע בנושא עבירות המין בהן חשוד הרב בישראל. לאחר זמן קצר, שוחרר הרב וגורש מהאזור למשך כמה חודשים. לאחר מכן ברח לדרום אפריקה, ואז טס לאירופה, שם נעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully