וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: תאונת הסנפלינג – פיגוע לאומני

26.11.2014 / 10:08

בית המשפט התיר לפרסם כי השב"כ והמשטרה עצרו שלושה חשודים בחשד כי רצחו את פועל הבניין נתנאל ערמי בן ה-27, מתוך מניע לאומני. הם שוחררו, אך החקירה נמשכת. אמו של נתנאל: "ניסיונות הטיוח לא יצליחו"

צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

בית משפט השלום בפתח תקווה התיר הבוקר (רביעי) לפרסם כי האירוע בחודש ספטמבר האחרון, שבמהלכו נפל אל מותו פועל הבניין נתנאל ערמי, בן 27, במהלך עבודות סנפלינג בפתח תקווה, הוא פיגוע על רקע לאומני. השב"כ והמשטרה עצרו שלושה חשודים במעורבות בביצוע המעשה. הם שוחררו לאחר חקירה ארוכה לאחר שלא נמצאה הצדקה להמשך מעצרם, אולם החקירה בעניין נמשכת. המשפחה תוכר כנפגעת פעולות איבה.

עו"ד עבד אבו עמאר שייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את אחד החשודים שנעצרו ושוחררו מסר כי "הסנגוריה ייצגה שלושה חשודים שנעצרו בפרשה. החשודים נחקרו ארוכות הן על ידי המשטרה והן על ידי השב"כ כאשר כל העת פיקחה על החקירה פרקליטות המדינה לרבות המשנה לפרקליט המדינה. בתום החקירה ולאחר שהתברר כי לחשודים אין כל קשר לפרשה הם שוחררו".

ב-16 בספטמבר עסק ערמי בסגירת פתחי אוורור של ממ"דים בבניין בפתח תקווה, פעולה הנעשית מחוץ למבנה באמצעות פיגומים או סנפלינג. הוא השתלשל מגג הבניין וכשהגיע למכסה האחרון, בקומה ה-11, הוא שלח את חברו למטה לסדר את כלי העבודה ולהתכונן לעזיבת המקום. כשהבחין החבר כי הפועל לא שב לרכב האיסוף, הוא יצא לחפש אותו ומצא אותו מוטל על הקרקע ללא רוח חיים.

עוד בנושא:
משפחת הפועל שנפל אל מותו ביקשה לפרסם את פרטי החקירה
התפתחות בחקירת מותו של הפועל שנפל מהקומה ה-11
אמו של הפועל שנרצח בכתה: "אנחנו כמו במטווח"

נתנאל רואי עראמי. פייסבוק, צילום מסך
החקירה נמשכת. נתנאל ערמי/צילום מסך, פייסבוק

אתמול הגישה משפחתו של ערמי בקשה באמצעות עו"ד חור אוריאל ניזרי מארגון "חוננו", להתיר לפרסם את פרטי החקירה בעניין נסיבות מותו. הבקשה של המשפחה באה בעקבות צו איסור פרסום שהוטל על התפתחויות שחלו בחקירה והמידע לגביהן נמסר מהרשויות למשפחה. כבר בתחילת החודש שעבר חלה התפתחות בחקירת המוות שלו, שלהערכת המשטרה היה רצח מכוון. לפי החשד, הייתה חבלה מכוונת בכבלי הסנפלינג שבאמצעותם אבטח את עצמו ערמי. אביו של נתנאל אמר כי חשוב שעם ישראל ידע כיצד נרצח בנו. "חייבים להגיע לחקר האמת ואי אפשר להסתיר דברים מהחקירה מעיני הציבור", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"לא נשקוט עד שיימצאו הרוצחים"

המשפחה פנתה לבית המשפט לאחר שלדבריה שתקה וציפתה כי רשויות החקירה יעדכנו את הציבור בהתפתחויות, ולצערה זה לא קרה. כמו כן, בני המשפחה סבורים כי לפרסום הפרטים יש השלכות ציבוריות רחבות. גורמים במשטרה מעריכים כי הצו נועד לחפות על מחדלי החקירה של משטרת מחוז המרכז בפרשה.

אמו של נתנאל, מרים, אמה הבוקר בתגובה להחלטת בית המשפט: "חשוב לנו שיפרסמו את הדברים כדי שכולם ידעו את האמת. שנתנאל יצא לעבודה ונרצח בשל היותו יהודי. כל סתימת הפיות וניסיונות הטיוח לא יצליחו. אנחנו נתנו הבטחה לנתנאל לפני שבועיים כשהיינו אצלו בבית העלמין ביום ההולדת שלו, שאנחנו לא ננוח ולא נשקוט עד שיימצאו הרוצחים".

לדבריה, "אנחנו כועסים על זה שאף גורם ממשלתי כמו נשיא המדינה וראש הממשלה לא הגיעו לנחם אותנו ואפילו לא ניחמו אותנו בטלפון. את אבו חדיר (הנער הערבי שנרצח על ידי יהודים בירושלים - א"א) כולם ניחמו. כנראה בשבילם הוא יותר חשוב מהדם של הבן שלי".

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully