וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש לחדירה במפרץ אילת: גדר ימית הוקמה בגבול ירדן

26.11.2014 / 6:34

לאחר הקמת גדר המערכת במצרים, הוחלט בחיל הים להציב גדר ימית בגבול עם השכנה ממזרח, שתגובה באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. "ברגע שאתה סוגר מקום אחד, המבריחים והטרור עשויים להגיע ממקום אחר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שואלים את עצמנו מה יכול להגיע מהים". מפרץ אילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

גדר ימית הוצבה באחרונה בגבול ירדן, והיא פועלת יחד עם אמצעים נוספים על מנת למנוע חדירות לחופי ישראל במפרץ אילת. זאת, לאחר הקמת גדר המערכת בגבול מצרים והתקנת אמצעים ביטחוניים מתקדמים על היבשה. עם השלמת צעדים אלה, בחנו בעוצבת אדום, בפיקודו של תת-אלוף רועי אלקבץ, ובפיקוד זירת ים סוף של חיל הים, את האיומים המתגבשים בירדן ובמצרים על חופי העיר אילת.

קצין בכיר בחיל הים הסביר בשיחה עם וואלה! חדשות כי בעקבות סגירת הגבול היבשתי ובמסגרת עבודה משותפת בין כוחות היבשה לחיל הים, מתקיימות הערכות מצב קבועות בין הכוחות, שבמסגרתן בוחנים את האיומים המתפתחים בגבולות. "הנחת העבודה שלנו היא שברגע שאתה סוגר מקום אחד, המבריחים והטרור עשויים להגיע ממקום אחר. כדי לקדם את העניין אנחנו שואלים את עצמנו מה קורה בחוף, ומה יכול להגיע מהים", אמר.

עוד בוואלה! חדשות:
שבוע לפיגוע בהר נוף: "אכזריות נוראה, איך זה ייתכן?"
המנהל האזרחי הפקיע שטח בניגוד לחוק לטובת ההתנחלות עלי
צפו: מבחן אש ל"אוהל פלדה" - שאמור לשמש תחליף לממ"ד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגדר בגבול מצרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגבול הימי עם ירדן הוא באורך 6.8 מייל, ואילו הגבול הימי עם מצרים קצר יותר, ואורכו רק 2.8 מייל. בשל כך, הוחלט להקים גדר בגבול ירדן שכבר הוצבה בים, בנוסף לשיתוף פעולה על היבשה עם הגדוד שמאבטח את אילת. בגבול מצרים, הוחלט בשלב זה לא להקים גדר ימית, אלא להסתפק באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שמסייעים לכוחות הימיים לשלוט בנעשה מהחוף.

במקרה של התרעה חשודה מוקפצים אל המקום כלי שיט, ובמקרים חריגים מוקפץ כוח התערבות ימי של היחידה ללוחמה בטרור באילת. "אותי לא מעניין מי הצוללן שצלל בסיני והגיע בטעות לצד הישראלי", הוסיף הבכיר בחיל הים. "המציאות בסיני השתנתה, ולכן בהתאם המענה הביטחוני במרחב השתנה. בנוסף לכך, אני לא מתעלם ממה שקורה בגבול הצפוני של ירדן מול סוריה, וחושש מגורמים שיגיעו לירדן, יחתכו את המפרץ וינסו להגיע לכאן".

בחיל הים משבחים את שיתוף הפעולה עם ירדן, וטוענים כי רמת הפעילות הביטחונית בגבול מתנהלת במקביל לפעילות של צה"ל באזור. בשנה האחרונה, כלי שיט של חיל הים הוקפצו בכמה מקרים על מנת לעצור אזרחים ישראלים וזרים שחצו את הגבול והגיעו בשגגה לשטח הירדני.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully