וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבדיות רוצות לדעת: איך זה נקרא כשאישה מאוננת?

קמפיין ארצי קורא לנשות שבדיה למצוא מילה שתתאר את אקט האוננות אצל נשים. למרות שהנושא נחשב לטאבו במדינות סקנדינביה, בשבדיה מקווים שיהיה אפשר "להגיע להבנת הנושא בלי תחושות מבוכה"

אוהדות נבחרת שבדיה. GettyImages
אוהדות נבחרת שבדיה/GettyImages

בפני נשות שבדיה הוצב אתגר – למצוא מילה עבור אקט האוננות הנשית – כיוון שמסתבר שבשפה הנורדית אין מילה המיועדת לזה בלבד. למרות שבהוויה הישראלית ה"שבדיות" הפכו לשם נרדף לנשים שאוהבות מין וחופשיות עם המיניות שלהן, מסתבר שבמדינות סקנדינביה נושא העינוג העצמי של נשים נחשב לטאבו ולכן עד כה לא נמצאה מילה שתתאר את האקט.

עמותה שבדית ששמה לה למטרה "לייצר גישה בריאה, חיובית ופתוחה לנושא הסקס והיחסים", הכריזה השבוע על תחרות למציאת המילה המתאימה. עד כה הם קיבלו למעלה מ-1,000 מילים וצימצמו את הרשימה ל-34 הצעות, ביניהן "קליטרה" (על שם הקליטוריס – הדגדגן), ו-"סלפה" וכעת נקרא הציבור השבדי לבחור את המילה המועדפת עליו.

אילוסטרציה. ShutterStock
"כאשר מדברים על אוננות, אנשים בדרך כלל חושבים על גברים ולא על נשים ואנחנו רוצים לשנות את זה"./ShutterStock

"במקום סתם לשבת ולדבר על זה, החלטנו שיש צורך בקמפיין לאומי, הסבירה דוברת העמותה קריסטינה לג'ונראס. "אנחנו מנסים לשים את המיניות על סדר היום הלאומי – בהקשר חיובי ולא רק בהקשרים שליליים כמו התעללות מינית. אנחנו רוצים להתמקד בחלק הטוב – התאווה".

היא הסבירה כי היא מאמינה שהגישה הליברלית של שבדיה למין תאפשר לנהל דיון על האוננות הנשית. "ההעדר של מילה לאוננות נשית מצביעה על כך שאין עדיין שוויון מלא בין המינים בשבדיה ואני מקווה שאם נמצא מילה זה יהיה צעד בכיוון הנכון", הסבירה.

בהודעה לעיתונות של העמותה נכתב כי "מילה טובה יכולה לעזור להבנה של הנושא בלי תחושות מבוכה ותנפץ את המיתוסים. כאשר מדברים על אוננות, אנשים בדרך כלל חושבים על גברים ולא על נשים ואנחנו רוצים לשנות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully