וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה רשת טרור של חמאס בגדה שתכננה פיגועים נגד ישראלים

21.11.2014 / 8:13

גורמים פלסטינים חשפו לוואלה! חדשות כי ישראל עצרה עשרות פעילי חמאס שתכננו פיגועים נגד מתנחלים ונגד יעדים צבאיים, ואף ניסתה כבר לבצע כמה פיגועים כאלה. הרשת הוכוונה מטורקיה

פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
הרשת כבר הוציאה לפועל מספר ניסיונות לפיגוע, שלא צלחו. פעילי חמאס/רויטרס

ישראל עצרה באחרונה ומחזיקה בעשרות פעילי חמאס שפעלו כחלק מרשת טרור גדולה, בכל רחבי הגדה, שתכננה שורת פיגועים נגד מטרות ישראליות – כך חשפו הבוקר (שישי) גורמים פלסטינים לוואלה! חדשות. על פי הגורמים, הרשת החדשה, שדומה במאפייניה לזו שנחשפה במהלך מבצע "צוק איתן" בעזה, תכננה להוציא לפועל פיגועים בעיקר נגד מתנחלים ונגד יעדי צבאיים. עוד נודע כי הרשת כבר הוציאה לפועל מספר ניסיונות לפיגוע, שלא צלחו.

עוד בוואלה! חדשות:
הותר לפרסום: סוכל פיגוע של חמאס נגד ליברמן
4 מתנחלות חשודות בתקיפת נהג מונית פלסטיני בבירה
מצלמות ולחצני מצוקה: התכנית לחיזוק הביטחון בירושלים

אנשי חמאס באזכרה להרוגי מבצע צוק איתן בעזה, ספטמבר 2104. רויטרס
עשרות פעילי חמאס שתכננו פיגועים נגד ישראלים נעצרו/רויטרס

הרשת הקודמת, שנחשפה בקיץ, כללה 93 פעילי חמאס שנעצרו, ובחלק מהמקומות נטען כי פעיליה תכננו לבצע הפיכה נגד הרשות הפלסטינית. הגורמים הפלסטינים הבהירו אז שהרשת שפעלה תכננה להוציא פיגועים נגד מטרות ישראליות, לא מתוך כוונה להפיל מיידית את הרשות, אלא להביא לתגובה ישראלית חריפה נגד הרשות – כך שהאחרונה תיחלש, וכך גם הפעם. הגורמים גילו לוואלה! חדשות שבבתי הכלא של הרשות ישנם מספר פעילי חמאס נוספים, שקשורים אף הם לאותה רשת.

מאפייני ההפעלה של הרשת דומים לזו הישנה. מי שגייס את הפעילים ומימן אותם, על פי הגורמים הפלסטינים, הוא סאלח אל-ערורי, מראשי חמאס, תושב הגדה במקור, שגורש ב-2010 לטורקיה. אל-ערורי, לטענת הגורמים הפלסטינים, מפעיל מטורקיה רשתות טרור, ולמעשה הקים מפקדה לכל דבר של הזרוע הצבאית של חמאס בטורקיה, שאחראית על הפעלת הטרור בגדה. לצדו פועלים עשרות פעילי חמאס אחרים, ובהם גם מגורשי עסקת שליט. הגורמים הפלסטינים ציינו כי טורקיה וקטאר מאפשרות לחמאס לפעול באין מפריע לא רק נגד ישראל, אלא גם נגד הרשות הפלסטינית, באמצעות ביצוע פיגועים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שר החוץ אביגדור ליברמן בלוקסמבורג ב-2009. AP
חוליית חמאס תכננה לפגוע בו במהלך "צוק איתן". ליברמן/AP

אתמול נודע כי כוחות הביטחון סיכלו תכנית לפגוע בשר החוץ אביגדור ליברמן במהלך מבצע "צוק איתן". בפעילות של השב"כ, צה"ל והמשטרה, נחשפה בשבועות האחרונים חוליה של חמאס שחבריה, תושבי אזור בית לחם, ניסו לרכוש טיל נ"ט מדגם RPG כדי לפגוע בכלי הרכב שבו נוסע השר. בימים האחרונים הוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד המעורבים בגין עבירות של קשירת קשר לגרימת מוות בכוונה, וקשירת קשר לסחר באמצעי לחימה.

גם ברשות הפלסטינים עמלים על השבת הביטחון באמצעות מעצר אנשי חמאס; ב-72 השעות האחרונות עצרו כוחות הרשות כ-30 חשודים בפעילות הסתה וכוונה לבצע פיגועים בשטח ישראל, שכוונו בעיקר נגד מתנחלים. לפי גורמים פלסטיניים, גל המעצרים התבצע ברחבי הגדר והתרכז בחברון, שם נעצרו כעשרים חשודים, רובם פעילי חמאס. מעצרים נוספים נרשמו בשכם וברמאללה. על פי המקורות, כמה מהעצורים תכננו להוציא פיגועים הדומים לאלה שאירעו בתקופה האחרונה, עם נשק קר, ואילו אחרים תכנו פיגועים מורכבים יותר. לדברי המקורות, המעצרים סיכלו את הפיגועים, שהיו עדיין בשלב ראשוני של תכנון ולא בשלב המעשי שלהם. המקורות הדגישו כי המעצרים הם חלק ממאמץ גדול של הרשות להביא להרגעת הרוחות ובוצעו על פי ההנחיה הכללית של יו"ר הרשות אבו מאזן למנוע אלימות ושפיכות דמים. הם הוסיפו כי אבו מאזן מבהיר בכל הזדמנות את התנגדותו התקיפה לאלימות ולשפיכות דמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully