וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומה: למה כלבי ים ניסו להזדווג עם פינגווינים?

אף שמקרה בודד של ניסיון הזדווגות בין בעלי החיים בקוטב הדרומי תועד כבר בשנת 2006, חשיפת מקרים רבים נוספים הפתיעה את החוקרים. הסיבה לא ברורה - חוסר ניסיון מיני, שחרור אגרסיות או משחק

צלמים זמניים מורשים

כלבי הים באי מאריון, באזור הקוטב הדרומי, ניסו להזדווג עם פינגווינים, ויותר מפעם אחת - כך לפי מחקר שפורסם השבוע בכתב העת "ביולוגיה קוטבית". על פי הדיווח ברשת BBC, המעשה תועד על ידי החוקרים, המנטרים אחר פעילות בעלי החיים באי באופן שגרתי, לראשונה בשנת 2006, ולפחות שלושה מקרים נוספים תועדו לאחרונה.

החוקרים העריכו כי המעשה נובע מתסכול או מחוסר ניסיון מיני של כלבי הים. על פי הערכות נוספות, המעשה עשוי לנבוע מפרץ אגרסיביות, או שמדובר במשחק, שקיבל אופי מיני. למרות התיעוד הראשון למעשה דומה מ-2006, הממצאים החדשים, שפורסמו במחקר שכותרתו "מקרים רבים של הטרדה מינית של פינגווינים בידי כלבי ים באנטרקטיקה", הפתיעו את החוקרים.

עוד בוואלה! חדשות:
צפו: כריש רודף אחרי קיאק לאורך 3 קילומטרים
במרחק נגיעה: צפו במפגש בין לווייתנים לדייגים
קפץ על גוויית לוויתן כשסביבו כרישים רעבים

תיעוד של כלבי ים שהזדווגו עם פינגווינים. וויליאם חדאד, צילום מסך
"לא ציפיתי לגלות תצפיות דומות לאלה של 2006, ובוודאי שלא בכמות כזאת"/צילום מסך, וויליאם חדאד

ניקו דה ברוין, חוקר באוניברסיטת פרטוריה שבדרום אפריקה, אמר: "למען האמת, לא ציפיתי לגלות תצפיות דומות לאלה של 2006, ובוודאי שלא בכמות כזאת". צוות המחקר, בראשותו של ברוין ושל וויליאם חדאד, זיהו את המקרים במפרץ גודהופ ובחוף פאנק באי.

כל המקרים שתועדו בעלי אופי דומה. תחילתם בכלב ים שרודף אחרי הפינגווין, משיג אותו ולבסוף גוהר מעליו. החוקרים זיהו כי המעשה מורכב מכמה רצפים של הזדווגות, כל אחד מהם נמשך כחמש דקות, עם מנוחה קלה ביניהם.

ברוב מהמקרים, כלב הים שחרר את הפינגווין בסיום המעשה ונתן לו ללכת. אולם במקרה אחד, כלב הים הרג ואכל את הפינגווין עמו ניסה להזדווג. עם זאת, החוקרים הדגישו כי כלבי ים נוהגים לטרוף פינגווינים באי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
תיעוד של כלבי ים שהזדווגו עם פינגווינים. וויליאם חדאד, צילום מסך
"אני באמת חושב שההתנהגות הזאת גוברת"/צילום מסך, וויליאם חדאד

החוקרים הבהירו כי מדובר בתגלית נדירה, וזה למעשה התיעוד היחיד של כלבי ים שניסו להזדווג עם בעל חיים ממחלקה אחרת. הם טוענים כי יכול להיות שמדובר בהתנהגות נרכשת בקרב כלבי הים באי. "לכלבי ים יש את היכולת ללמוד - אנחנו מכירים את זה מהתנהגות חיפוש המזון שלהם, למשל", הסביר ברוין.

לכן, כשכלבי ים זכרים רואים אחרים מנסים להזדווג עם פינגווינים, הם מנסים זאת בעצמם. "אני באמת חושב שההתנהגות הזאת גוברת", הוסיף ברוין. "אולם לא ברור מה המטרה עבור הזכרים, מלבד אולי להבין שהציפורים האלה הם מטרה נוחה יותר". עם זאת, הוא הודה: "בסך הכול, ממש קשה להבין את התופעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully