וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שוחט העיתונאים" מאיראן הורחק לכל ימיו חייו

17.11.2014 / 8:40

סעיד מורתזווי, שהיה התובע הכללי בתקופת אחמדינג'אד, הורשע באחריות עקיפה למותם של שלושה מפגינים שעונו למוות ב-2009. ענישתו מסמלת התנערות חלקית מהמשטר החשוך של הנשיא הקודם

סעיד מורתזווי, לשעבר התובע הכללי בטהראן. סוכנות הידיעות FARS, אתר רשמי
מחמוד אחמדינג'אד וסעיד מורתזווי ב-2012/אתר רשמי, סוכנות הידיעות FARS

בית המשפט העליון באיראן הטיל קלון על התובע הכללי לשעבר בשל אחריותו למותם של שלושה מפגינים שנעצרו ב-2009. סעיד מורתזווי, שהתפרסם כ"שוחט העיתונאים", הורחק מכל תפקיד שיפוטי לכל ימי חייו ונאסר עליו לכהן במשרה ציבורית למשך חמש שנים. הוא הודיע כי בכוונתו לערער על הפסיקה.

מורתזווי נחשב לבן ברית קרוב של מחמוד אחמדינג'אד, וההחלטה נחשבת לסממן נוסף להתנערות של המשטר בטהראן מהנשיא לשעבר.

בשנה שעברה הורשעו מורתזווי ושניים מסגניו בהנפקת צווי מעצר לא-חוקיים נגד עשרות מפגינים, בתקופת המהומות שפרצו אחרי הבחירות השנויות במחלוקת ב-2009. המפגינים שנעצרו הועברו לבית המעצר הידוע-לשמצה "כהריזאכ" שבדרום טהראן. עדים דיווחו כי העצורים הועברו לצינוק וסבלו מעינויים קשים ומהתעללות מינית.

שלושה מהמפגינים עונו למוות, בהם בנו של פוליטיקאי ידוע. המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הורה באותה שנה לסגור את בית המעצר, ומורתזווי הושעה מתפקידו.

מורתזווי נודע בפי מבקריו כ"שוחט העיתונאים" משום שמילא תפקיד מרכזי בסגירת עיתונים רפורמסיטיים ובמעצר עשרות עיתונאים בשנים 2009-2002, שבהן כיהן כתובע הכללי בטהראן.

לקריאה נוספת
אחמדינג'אד זוכה מדריסת רופא שיניים
הפגנה באיראן: "לא לכפייה אלימה של חיג'אב"
מת ראש מועצת המומחים מוחמד רזא מהדוי-כני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully