וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה עולה להשמיט מילה משמו של משרד הבינוי והשיכון?

שינוי השם הוא מהלך שיזם דובר המשרד, שלדבריו נבע בין היתר מהבלבול שיצר השם הקודם: "קראו לו 'שר השיכון והבינוי' ו'שר השיכון' ועוד כל מיני המצאות". במסגרת המיתוג מחדש ישונה גם הלוגו הוותיק

כנס הבית היהודי, בייני האומה בירושלים, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
"השם הראוי לאור האתגרים העומדים לפתחו של המשרד". אריאל/נועם מושקוביץ

במשרד השיכון והבינוי של אורי אריאל החליטו להוביל מהלך שימתג את המשרד הוותיק בעלות של 141 אלף שקלים. בנוסף להשמטת המילה "שיכון" משמו של המשרד, ישונה גם הלוגו - למגן דוד המורכב מ-27 "בתים" בצבעים של אדום, צהוב, כתום וירוק. אותו לוגו, לדבריו של השר, "ילווה את הורדת מחירי הדיור". שינוי השם אושר אתמול (ראשון) בממשלה.

המשרד כונה בעת הקמתו ב-1961 משרד השיכון. מאז שונה שמו ארבע פעמים ל"משרד הבינוי והשיכון" ולהיפך, כשהשינוי האחרון נקבע בממשלתו של אהוד ברק, ב-1999. "משרדנו הפך להיות גורם מרכזי בענף הבנייה ולאחר תהליך מיתוג שנעשה לאורך חודשים וכלל מחקרים ובדיקות הוחלט על שינוי השם", נכתב בהודעת המשרד. "זהו השם הראוי לאור האתגרים העומדים לפתחו של המשרד".

עוד בוואלה! חדשות:
רעולי פנים תקפו יהודי בטייבה; רכבו הועלה באש
עיראק מאשרת: מנהיג דאעש נפצע בתקיפת ארה"ב, סגנו נהרג
ארבעה עבריינים נתפסו עם מטעני חבלה "מוכנים להפעלה" בבת ים

"הלוגו ילווה את הורדת מחירי הדיור"

דובר השר, אריאל רוזנברג, כתב בעמוד הפייסבוק שלו על המהלך שאותו יזם. "לפני כשנה קיבלתי החלטה שקיבלה את ברכת השר - להחליף ולמתג אחרי יותר מ-50 שנה את שם ולוגו המשרד. אחרי הליך ארוך קיבלה העבודה הרבה שעשינו תוקף ואישור ממשלתי", סיפר. לדבריו, אחת הסיבות העיקריות לשינוי השם היא הבלבול שיצר השם הקודם. "'איך לרשום את התואר של השר?', הייתה השאלה נפוצה במערכות התקשורת", כתב, "ולא משנה מה עניתי - תמיד הבלבול שלט. קראו לו 'שר הבינוי והשיכון', 'השיכון והבינוי', 'שר השיכון' ועוד כל מיני המצאות - כיד הדמיון הטובה של עורכי החדשות".

רוזנברג התייחס גם לביקורת שאולי תגיע על הורדת המילה שייצגה במשך עשרות שנים את נושא הדיור הציבורי במשרד. "ממש כמו שמופיע בשם המשרד החדש - גם בתחום הדיור הציבורי אנחנו עוברים לפאזה של בינוי. החברות המשכנות נמצאות בעיצומן של הפיכה לחברות יזמיות ויעסקו בפרויקטים של פינוי-בינוי בדיור הציבורי. גם נשפר דיור לדיירים הקיימים וגם נביא כסף גדול ומשמעותי (לא מהאוצר!) לרכוש עוד אלפי דירות חדשות לזכאים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ממשרד הבינוי נמסר בתגובה: "עלות תהליך המיתוג כוללת בין השאר עיצוב ויצירת כל תבניות המסמכים - אינטרנט, נייר מכתבים, דואר אלקטרוני, כרטיסי ביקור ועוד - שינוי שם, שילוט במשרדים במטה ובחמשת המחוזות, התאמת אתר האינטרנט, בחירת לוגו חדש וכיו"ב. למיטב ידיעתנו, מדובר על סכום שנחשב נמוך להליכים מעין אלה. יצוין כי הכסף למיתוג נלקח מתוך תקציב הפרסומים השנתי השוטף שעמד לרשות המשרד ולא ביקשנו תקציב מיוחד או תוספת תקציבית לצורך זה.

בציבור הרחב ובאמצעי התקשורת שמו של המשרד השתנה מפרסום לפרסום ומדובר לדובר – משרד הבינוי והשיכון, משרד השיכון, משרד השיכון והבינוי ומשרד הבינוי. כמובן שמצב זה אינו רצוי, ולכן הוחלט לקצר את שם המשרד לשם בן מילה אחת בלבד, כדי ליצור שם קליט ואחיד. שם של מילה אחת הוא דבר נכון יותר ברמה המקצועית על מנת לייצר זכירות והטמעה שלו בקרב הקהל הרחב, ברוח מטרות המשרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully