וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין חוצות בנצרת "מעודד פיגועי דריסה"

9.11.2014 / 14:35

בשלט שניצב מתחת למטה המשטרה בעיר נכתב "תנזים דאעס בנצרת" - משחק מילים שמשלב בין המילה הערבית לדורס לבין דאעש. מבירור עולה כי מדובר בתיזר מתוך קמפיין של מכון לימודי

מערכת וואלה!

חוסר טעם: במרכז העיר נצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל, מוצב שלט גדול שעלול להשתמע כמעודד פיגועי דריסה. לא מדובר בכרזה פרטית שמישהו תלה על מרפסת הבית, אלא בשלט פרסומת שניצב ממש מתחת למטה המשטרה בעיר.

בקמפיין החוצות יש כרגע שני תיזרים: "ארגון דאעס בנצרת" ו"האם אתה רוצה להיות דאעס?". משמעות המילה דאעס בערבית היא דורס. היא מעלה גם אסוציאציה ישירה לראשי התיבות של ארגון "המדינה האיסלאמית" בערבית (דאעש).

בחברת הפרסום "יארא", האחראית לשלט, מדגישים שמדובר בתיזר לקמפיין פרסום של מכון לימודי. עוד טוענים בחברה כי כוונת המפרסמים הייתה שיווקית, ואין כל קשר בין הפרסום לבין עידוד דריסות.

שלט חוצות המסית לפיגועי דריסה בנצרת. אדריאן הרבשטיין
השלט בנצרת/אדריאן הרבשטיין

מנכ"ל המכון הלימודי שעומד מאחורי הקמפיין הוסיף כי משמעות הביטוי דאעס היא "לשים מתחת לרגל". לכך יש שתי משמעויות: לדרוס וגם לדרוך. הוא הסביר כי הכוונה הייתה ל"תן גז". בהמשך, לדבריו, יגיע תשדיר נוסף שיחשוף שמדובר בקמפיין למכון לימודי.

המנכ"ל ביקש להבהיר שהמכון שלו אינו פוליטי ובוודאי שאינו קורא לאלימות. הוא הדגיש כי הוא איש של שלום ששותף לפרויקטים חינוכיים הקוראים לסובלנות. לטענתו, הקמפיין שלו בהחלט מעורר תהיות וחרדות, ונועד לעורר את הצופים בו וליצור עניין.

מהמחוז הצפוני במשטרה נמסר כי "הנושא לא מוכר והוא ייבדק" ומעיריית נצרת טרם נמסרה תגובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

וגם: עמוד פייסבוק פופולרי שקורא "לדרוס ציונים"

במקביל לשלט המסית המתנוסס ברחוב, גם ברשתות החברתיות מתנהל קמפיין דומה. עמוד פייסבוק שצובר פופולריות עצומה עם למעלה מ-35 אלף לייקים, קורא לשנות את תמונת הפרופיל למילה "דאעס". לפי מה שהמקימים כותבים, המטרה היא ברורה וחד משמעית: "לדרוס כל ציוני קיצוני שתוקף את קודשינו". יצוין כי אין מדובר בעמוד הפייסבוק של המכון הלימודי.

בתקופה האחרונה אירעו כמה פיגועי דריסה בירושלים בעקבות המתיחות סביב הר הבית. האחרון שבהם התרחש ביום רביעי, כשמחבל פלסטיני שנהג בכלי רכב מסחרי פגע בלוחמי מג"ב, שהמתינו לחצות את הכביש בכביש 1, המשיך בנסיעה פרועה לעבר תחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק, ואז ברח על פסי הרכבת. בזירה נוספת ברחוב זקס הוא פגע בעוד כמה הולכי רגל ובכלי רכב. לאחר שנעצר, יצא הפלסטיני מהרכב ותקף עוברים ושבים באמצעות מוט ברזל. שוטרים שהגיעו לזירה פתחו לעברו באש והרגו אותו. בפיגוע נהרגו קצין משמר הגבול ג'דעאן אסעד, בן 39 מבית ג'אן שבגליל, ושלום אהרן בעדני, תלמיד ישיבה בן 17 מירושלים.

אביחי ברוך השתתף בהכנת הידיעה

הסתה בפייסבוק לביצוע פיגועי דריסה. פייסבוק, צילום מסך
תמונות מעמוד הפייסבוק של "דאעס"/צילום מסך, פייסבוק
הסתה בפייסבוק לביצוע פיגועי דריסה. פייסבוק, צילום מסך
תמונות מעמוד הפייסבוק של "דאעס"/צילום מסך, פייסבוק
הסתה בפייסבוק לביצוע פיגועי דריסה. פייסבוק, אתר רשמי
תמונות מעמוד הפייסבוק של "דאעס"/אתר רשמי, פייסבוק
הסתה בפייסבוק לביצוע פיגועי דריסה. פייסבוק, אתר רשמי
תמונות מעמוד הפייסבוק של "דאעס"/אתר רשמי, פייסבוק
הסתה בפייסבוק לביצוע פיגועי דריסה. פייסבוק, צילום מסך
תמונות מעמוד הפייסבוק של "דאעס"/צילום מסך, פייסבוק

עוד במהדורה:

עמיר פרץ מתפטר מממשלת נתניהו: אחרי שהביע אתמול ביקורת קשה כנגד ראש הממשלה נתניהו, הגיש היום השר להגנת הסביבה את התפטרותו מהממשלה. במהלך ישיבת הממשלה נוצר עימות בין השניים שבה הושמעו עקיצות הדדיות. ראש הממשלה אמר לפרץ: "אצלכם, אם לא פינית לא עשית. אני מודה לך שהבנת שמקומך לא כאן". פרץ מצידו לא נשאר חייב ואמר: "אני הייתי שר הביטחון, אני נלחמתי גם בחיזבאללה, גם בחמאס וגם קידמתי תהליך מדיני". השאלה כעת היא - מה זה אומר לגבי עתידה של ממשלת נתניהו.

הקלטות זקן חושפות: למי יש יותר גדול יותר? הקלטותיה של שולה זקן לא רק מספקות חומרים לפרקליטות נגד אולמרט, אלא גם חושפות את התככים - הילדותיים כמעט - בקרב מנהיגי ישראל. באחת ההקלטות, שפורסמו בערב שישי בערוץ 10, טוען אולמרט כי שר הבטחון לשעבר אהוד ברק ביקש גם אאודי A8 "רק בגלל שלי יש", ו-"מתוך קנאה". קובי ליאני, עורך וואלה! רכב, מסביר מה כל כך מלהיב במכונית ולמה ברק לא היה מוכן להסתפק בפחות.

גל חום ויובש: נובמבר אמנם כאן אבל הקיץ מסרב לפנות את מקומו. היובש והחום שהורגשו במהלך סוף השבוע נוצרו בגלל "אפיק מים סוף" - זרימות יבשתיות שמגיעות ממזרח, והניעו עשרות אנשים להירגע בחופי הים. למרות ירידה קלה בטמפרטורות מחרתיים, הטמפרטורות בימים הקרובים גבוהות יותר מהממוצע בתקופה זו והשמש צפויה להישאר עד סוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully