וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בירושלים: גליק התלונן 5 פעמים על הסתה לרצח נגדו

30.10.2014 / 4:15

לאחר שנורה על ידי רוכב אופנוע בירושלים בצאתו מכנס למען הר הבית ונפצע קשה, נודע כי פעיל הימין פנה בעבר למשטרה בשל איומים על חייו. עם זאת, תלונותיו נסגרו בגין "חוסר עניין לציבור"

צילום: עומר מירון, ניב אהרונסון עריכה: ניב פוקס

פעיל הימין למען הר הבית שנורה אמש (רביעי) בירושלים התלונן חמש פעמים במשטרה בגין איומים על חייו - כך נודע הלילה מפי גורמים במשטרה. עם זאת, כולן נסגרו בגין "חוסר עניין לציבור". במשטרה נמסר כי נושא התלונות של גליק והמשמעויות שלהן ייבדקו בהמשך עם הגורם שאמון על כך. לאחר מכן אמר מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, כי "במחוז לא מכירים תלונה שלו, ולא היה איום או התרעה קונקרטית על הכינוס במרכז מורשת בגין".

גליק, שמתואר בכלי התקשורת הפלסטיניים כ"מנהיג המתנחלים שעולים להר הבית", סבל בחודשים האחרונים בהסתה הולכת וגוברת נגדו, לאחר שהתקשורת הפלסטינית הרבתה לעסוק כמעט באופן יום-יומי בכניסה של יהודים להר הבית. השם של יהודה גליק הופיע כמעט בכל הידיעות, שבהן הוא מתואר כ"רב קיצוני". במקרה הסתה אחד מיני רבים, גליק אף סומן בעיגול אדום סביבו בתמונות שפורסמו בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". בתמונות שהגיעו אל אחותו בפייסבוק מופיע גליק עם "איקס" עליו ומעליו הכיתוב: "מוות לך בקרוב".

לקריאה נוספת:
הפלסטינים סימנו בעיגול אדום את "מנהיג המתנחלים" גליק
האזינו לדיווח בקשר: "שיכינו מנות דם, יש לנו 3 פצעי ירי"
מי הוא יהודה גליק, פעיל הימין שנורה היום בירושלים?

איומים על חייו של יהודה גליק שקיבלה אחותו בפייסבוק. פייסבוק, צילום מסך
תמונה שקיבלה אחותו של גליק בפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

גליק, מנהל "ארגון הליבה לחופש יהודי בהר הבית", נפצע אמש באורח קשה מירי על ידי רוכב אופנוע מחוץ למרכז מורשת בגין, לאחר שנאם בכנס במקום. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום פינו אותו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק בירושלים. כוחות משטרה גדולים פתחו בסריקות לאיתור היורה, שנמלט מהמקום, והקימו מחסומים באזור .

בתום הערכת מצב שקיים השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בזירת הירי בשיתוף מפקד מחוז ירושלים משה אדרי ונציגי שירות הביטחון הכללי, הוחלט על סגירת הר הבית למבקרים ולמתפללים מוסלמים ויהודים עד להודעה חדשה. זאת, לאור מודיעין שהתקבל על כוונה לבצע מהומות במקום ובהמלצת גורמי הביטחון.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בנימין נתניהו קיים התייעצות עם אהרונוביץ' ועם צמרת המשטרה לאחר האירוע, והורה להתמקד בחיפוש אחר היורה. "כולנו מתפללים לשלומו של יהודה", אמר נתניהו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"הכתובת הייתה על הקיר, על התקרה, על הרצפה ובכל מקום"

חבר הכנסת פייגלין (הליכוד) אמר אמש בהקשר לירי כי "הכתובת הייתה על הקיר, על התקרה, על הרצפה ובכל מקום". לדבריו, "כל יהודי שעולה להר הבית הוא יעד לאלימות. זה מתבטא בזריקות אבנים, במעקב שהיה אחרי יהודה, הסתה שהייתה באתרים, בעמודי פייסבוק של תנועות איסלאמיות שכולנו יודעים מי הן. גם אני הייתי נתון לדברים כאלו". פייגלין, שאמר את דבריו לפני שנודע על סגירת הר הבית למבקרים, הוסיף: "יש רק דבר אחד שניתן לעשות, וזה לפתוח עוד הלילה את הר הבית ליהודים. ממה שאני מכיר את כוחות הביטחון הם יעשו ההפך - הם יסגרו את הר הבית ליהודים וזה יעודד את הערבים להמשיך לפגוע בנו ברחבי הארץ".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גליק מפונה מזירת הירי לבית החולים, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש המועצה האזורית בית אריה-עופרים שבשומרון, אבי נעים, השמש גם כיו"ר וועדת הביטחון במרכז השלטון המקומי, אמר הלילה כי הירי בגליק הוא "מחדל של המשטרה". לדבריו, "ברור היה שיש הסתה נגד יהודה גליק מצד הפלסטינים וזאת בשל היותו יהודי המבקש לממש את זכותו להתפלל על הר הבית".

"מדובר במחדל חמור", הוסיף נעים. "האיומים היו מוכרים אך לצערי משטרת ישראל פועלת בדיעבד - זאת במקום לספק הגנה ולסכלם מראש. מדובר בכרוניקה של התנקשות ידועה מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully