וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הפרלמנט הפולני: פוטין הציע לנו נתח מאוקראינה

רדוסלב סיקורסקי, שכיהן עד לאחרונה כשר החוץ, סיפר בראיון כי הנשיא הרוסי הציע לוורשה ב-2008 לבתר את המדינה השכנה: "הבהרנו שלא ניקח בזה חלק"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש ממשלת פולין דונלד טוסק במהלך פגישה במוסקבה, 2 באוגוסט 2008. AP
ולדימיר פוטין בפגישה עם ראש ממשלת פולין לשעבר דונלד טוסק, ב-2008/AP

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הציע לפולין לבתר את אוקראינה ולחלוק את המדינה - כך אומר יו"ר הסיים (הפרלמנט) של פולין, רדוסלב סיקורסקי, בריאיון לאתר "פוליטיקו".

לדברי סיקורסקי, שעד החודש שעבר כיהן כשר החוץ, פוטין העלה את הרעיון בפני ראש ממשלת פולין דאז דונלד טוסק, שסיים אף הוא את תפקידו בחודש שעבר, כדי להתמנות לנשיא המועצה האירופית.

"הוא רצה שנשתתף בביתור אוקראינה", אמר סיקורסקי למראיין בן ג'ודה. "הוא הציע זאת לראש הממשלה בזמן שביקר במוסקבה". לדבריו, פוטין רצה שנגיד שאוקראינה היא 'מדינה מלאכותית' ושהעיר לבוב היא פולנית, ולכן אין סיבה שלא נעשה זאת יחד". לפני מלחמת העולם השנייה, שטחה של פולין כלל חלקים ממערב אוקראינה של היום, ובהם העיר לבוב. עם זאת, הפולנים לא דרשו ריבונות מחודשת בשטחים אלה.

הקרב על אוקראינה - סיקור מיוחד
תיעוד: פיצוץ עז במפעל כימי של המורדים באוקראינה
פוטין תוקף את אובמה: "עוין כלפי רוסיה"
"למרות הפסקת האש - מאות נהרגו באוקראינה"

שר החוץ של פולין רדוסלב סיקורסקי – אפריל 2014. AP
"לא הגבנו להצעה כי ידענו שבמוסקבה מקליטים הכל". שר החוץ לשעבר רדוסלב סיקורסקי/AP

סיקורסקי, שהתלווה לטוסק במהלך ביקורו במוסקבה, סיפר כי ראש הממשלה הפולני לא הגיב ליוזמתו של פוטין, משום שהוא ידע כי הוא מוקלט. עם זאת, הבהיר שר החוץ לשעבר כי פולין מעולם לא הביע כל עניין לחבור למבצע הרוסי. "הבהרנו להם בצורה מאוד מאוד ברורה – אנו לא רוצים שום חלק בזה".

דבריו של סיקורסי הם לא העדות הראשונה לניסיונה של רוסיה לזכות בתמיכת פולין בחלוקת אוקראינה. בחודש מרץ, לאחר סיפוח חצי האי קרים לרוסיה, יו"ר הפרלמנט של רוסיה ולדימיר ז'ירינובסקי שלח מכתב לממשלות פולין, רומניה והונגריה, שבו הציע חלוקה משותפת של שטח אוקראינה בין המדינות.

מקורות במוסקבה הכחישו את הפרסום. גם סיקורסקי עצמו טען לאחר הפרסום כי דבריו "קיבלו פירוש-יתר", אך המראיין, בן ג'ודה, הבהיר כי הדברים נאמרו במפורש. הוא הוסיף כי העובדה שראש הממשלה הפולני טוסק סירב ל"הסכם ריבנטרופ-מולוטוב חדש" מוכיחה כי הוא ראוי במיוחד לתפקידו החדש כנשיא המועצה האירופית, "ומרקל יודעת את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully