וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופא מתמחה הצטרף לדאעש - ונהרג: "האחרון שהיית מצפה ממנו"

19.10.2014 / 19:30

בני משפחתו של עותמאן עבד אל-קיעאן חשבו שהוא טס לטייל בטורקיה, אך אז התבשרו שהוא לחם בשורות ארגון הטרור. רופא בבית החולים ברזילי: "זה סוג של רופאים שכל מנהל היה רוצה אצלו בהתמחות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

רופא מתמחה שהועסק בבית החולים ברזילי באשקלון הצטרף לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ומת כשלחם בשורות בארגון.

קרוב משפחתו של עותמאן עבד אל-קיעאן סיפר כי בני המשפחה חשבו שהוא נסע לטייל בטורקיה. "חלק מבני המשפחה שלנו יצאו לחפש אותו בטורקיה", תיאר. "מצאנו את החפצים שלהם אבל במלון אמרו לנו שהם פשוט הלכו. אחרי כמה ימים הם חזרו לארץ".

הוא סיפר כי עבד אל-קיעאן "היה בחור אינטליגנט. הוא היה בסדר עם כולם, אין אף אחד שיכול להגיד עליו מילה לא טובה. הוא היה שש שנים בירדן ובא לארץ לחופשות. אחר שהוא נהרג אבא שלו קיבל טלפון, סיפרו לו שהוא נהרג אבל לא אמרו לו איך ומה קרה".

עוד בוואלה! חדשות:
מפקד בחמאס: "חידשנו את הפעילות במנהרות ההתקפיות"
גשמים עזים בכל הארץ: "עונת הרחצה של השכונות המוזנחות"
הסדר טיעון לעד המדינה שהפליל את פליסיאן ברצח בבר-נוער

עותמאן עבד אל-קיעאן, מתמחה בבית החולים ברזילי שהצטרף לדאעש. בית החולים ברזילי, סריקה
"בחור עדין, נעים הליכות". עותמאן עבד אל-קיעאן/סריקה, בית החולים ברזילי

לטענת בית החולים, עבד אל-קיעאן סיים את לימודי הרפואה בירדן ולאחר שעבר את בחינות ההסמכה לקבלת רישיון זמני בישראל, התחיל את ההתמחות בחודש פברואר האחרון. במאי היה אמור להתחיל חודש בחירה בבית החולים סורוקה בבאר שבע, אך לא התייצב שם. "גורמי ביטחון פנו אלינו וחקרו לגביו ואז נודע לנו שהוא בחר להצטרף לשורות דאעש", אמרו בברזילי.

ד"ר יוסף משיעל, מנהל מחלקה בבית החולים ברזילי, סיפר כי עבד אל-קיעאן הוא "בחור שנון, חכם, חד כתער, ידע רפואה בצורה מקסימלית שמישהו יכול ללמוד ולדעת, ידע לדבר על כל מיני תחומים נוספים: אקטואליה, ספרות, דת. כל מה שצריך בחור בגילו (לדעת)". לדבריו, "היה מסור בעבודה שלו, טיפל בחולים בצורה מעבר לכל מה שמצופה מסטאז'ר אחר".

הוא טען כי הצוות הרפואי לא הבחין שמשהו בעבד אל-קיעאן אינו כשורה. "הוא היה משתתף בכל הישיבות, היינו מדברים על כל הנושאים", אמר. "לא שמנו לב שיש לו נטייה פוליטית, דתית או אחרת. לא שמתי לב אף פעם. הייתי מרוצה ממנו כרופא, הוא היה מסור. זה סוג של רופאים שכל מנהל היה רוצה אצלו בהתמחות".

כשנשאל אם נתקל באלימות מצדו של עבד אל-קיעאן, השיב: "חלילה. בחור עדין, נעים הליכות. היה בסדר מול המשפחות החולים והצוות, האדם האחרון שהיית מצפה ממנו. אני חושב שהוא היה יכול להיות רופא מצוין".

לפניות לכתב: Yanir9310@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully